Inlägg från: Sofia1970 |Visa alla inlägg
  • Sofia1970

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-07 20:55:16 följande:
    Nej jag skulle absolut kunna träffa någon så spontant. Men sen är jag lite konstigt, som ni t.ex....Pratar med en superhärlig man. Charmig, intelligent, rolig och snygg. Jag blir glad av hans mail och kan nästan dra mig för att träffa honom, för tänk om vi inte alls klickar...då kommer jag sakna hans mail massa. Likaså att övergå till msn, då får jag ju inte så långa härliga brev längre.
    Ja jag är märklig, jag vet
    jag förstår hur du tänker. Ni har nåt bra nu.Du har byggt upp en bild du inte vill få förstörd.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 16:37:25 följande:
    Tack. Bara jag inte skrämmer iväg honom.   Kändes ju bara spontant så bra. Det kändes ju som att han förhalade avskedet minst lika mycket som jag. Eller så har jag misstagit mig. Jag har aldrig haft en 1½-dygnsdejt någon gång, så jag vet inte vad man ska tro eller tycka.
    Det är väl bra antar jag att man kan se om meddelandet är läst eller inte av mottagaren på den där sajten. Men om han inte är intresserad så klarar jag inte av att åka med ut på den där båtgrejen i helgen med någon annan båt och bara låtsas som ingenting. 
    Jag känner såhär om jag är intresserad på riktigt (och ni har ju träffats ordentligt) så är det svårt för nån att vara för på. Är jag däremot måttligt intresserad så blir minsta meddelande för mycket och jobbigt.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 17:12:13 följande:
    Jag loggade ut för att laga mat, men var ju tvungen att kolla min mail på dejtingsidan först. Jag skrev till honom för en timme sen ungefär och har redan fåt svar. Exklusivt presenteras här nu för er mailkonversationen mellan Mia och Mr T. (Ignorera det ni inte förstår, för det är bara interna fånigheter.)

Mr T:
    Hej! Det var länge sedan! Hur mår du? Varsågod för skjutsen! o sängen kan du få gratis om du hämtar den! den kan du ju ha i taket ! där tar den ingen plats! Jag har inte bestämt mig till 100% om jag åker ut till kräftskivan.. Det är som du vet en bit att åka! o kostar 1000kr bensin t.o.r. Men vi får se vad som händer! o hur vädret blir. Men visst kan det finnas plats. Kram Mr T

Mia:
    Ja åker du och så får jag förstås dela på kostnaden. Annars slänger vi ner kräftorna i din badtunna istället. Jag vill inte riktigt släppa den idén. :)

Så nu lämnade jag dörren öppen för en dejt på hemmaplan istället. Tyckte att jag kunde kosta på mig den. Cool

Nu ska jag studsande av glädje laga mat åt mina tjatande barn. 

Låter lovande!
  • Sofia1970

Pratade med en kompis om vilka mina krav var efter jag dissat veckans dejt innan vi hann träffas. Jag raddade upp följande.
    trevlig
    klar med barn
    kunna ta ansvar för sig själv och sitt liv
    Inte vilja träffas alltför ofta. (inte varje dag hela tiden, men gärna varje vecka)
    Inte ha åsikter om mitt liv (i praktiken inte sura för att jag prioriterar en ehlg med tjejkompisarna istället för med honom mellan varven)
    ja så ska han inte vara nån toffel

Hon gratulerade till ensamhet i de närmsta 60 åren och tyckte jag kunde medla fred i mellanöstern istället. Det var troligare att jag skulle lyckas där.

Åh andra sidan är jag klar med barn, jag tjatar inte om vi inte ses på en vecka eller så, men är trevlig när vi ses utan att sura för han har haft annat för sig, jag har inga åsikter om hans liv och jag är definitivt ingen toffel och jag uppskattar nån som har egna åsikter.

Ska det verkligen vara omöjligt?

• Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 18:56:46 följande:
    Jag tror att om man träffar rätt person så kan man helt plötsligt göra avkall på ett eller annat "krav". Jag hade satt en lägre gräns på 38 år, vilket jag ändå tyckte var lite lågt. Den kille som jag har träffat nu är 34 år. Och hade jag inte träffat honom live först så hade jag kanske aldrig tänkt på honom. Samma sak så har jag alltid tänkt mig att jag ska träffa någon med högstadieutbildning. Den här killen har "bara" gått gymnasiet. Så han hade aldrig dykt upp i mina sökningar.
    Ta bort krav? Hur menar du nu?   Kul att du hittade nån som verkar bra.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 19:13:34 följande:
    Ja det fanns tydligen inga 21-åriga vrålsnygga miljonärer som kunde laga mat så jag fick ju skjuta perspektivet en aning. Oskyldig 
    Har du inga krav på att de ska var Gudomliga i sängen utöver det? Vilka låga krav du har.
  • Sofia1970
    Anonym (ny) skrev 2011-08-08 19:31:18 följande:
    alltså det gör inget om jag visar att jag är nervös, problemet är om jag blir så nervös att jag inte vågar iväg
    se till att göra det så du känner dig så trygg du kan. Offentlig plats, en glass i hamnen, en promenad på Djurgården, gå på museum eller nåt sånt. Ta med en kompis som håller sig hyfsat nära, men utom synhåll som ringer efter en stund och kollar hur det går. Andas djupt och våga bara.
  • Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 19:41:12 följande:
    Jamen det är han ju. Så det kravet behöver jag inte ens diskutera.
    Jamen dåså då är det ok att dra ner liiiite på de andra kraven.
  • Sofia1970

Jag har tagit mod till mig och tackat jag till dejt med en som definitivt inte är min typ om jag tittar på bilden, men jag har bestämt mig för att faktikst gå iväg på den iaf.

• Sofia1970
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-08 21:37:15 följande:
    Så länge man är ärlig mot alla inblandade. Varför inte?

Själv kan jag nog falla om Mr T fortsätter att skicka mysigt helvrängda meddelanden så här en gång i timmen.. Måste bara se till att dra med mig honom också.

Imorgon kan jag nog gå mer direkt på och fråga om och när han vill träffas. Eller?
    Kan man föresten ta med barn på andra dejten. Det låter skumt, men jag har mina barn och han har sina. Och hans döttrar råkar vara i princip i samma ålder som min yngsta dito. Så jag gör det ju bara för barnens skull. Obestämd
        .  
    Har han skickat knäppa sms varje timme så kan du fråga när och om ni ska ses i helgen. Absolut.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!