Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-05-22 22:04:52 följande:
    Den här dagen är bara too much... Kräks

Började iaf med att göra ett graviditetstest. Tanken var helt enkelt att bara utesluta saken och sluta nojja helt i onödan. Men till min jävlligt stora förvåning visade testeländet Plus Förvånad Stämmer ju fint ihop med hur jag kännt mig senaste dagarna dock.

Så dagen har väl till stor del gått åt till att smälta tanken. Gravid Inte världens bästa tillfälle direkt. Jag som lagom börjat få någon slags plan för allt. En graviditet och en Baby ändrar ju lixom allt, eller komplicerar iaf. Samtidigt som just det varit vad jag haft svårast att bearbeta på sistonde, att det kommer att dröja länge innan det blir någon mer, om ens någonsin. Så minst sagt blandade känslor. Har dock mest haft stillestånd i skallen med mitt förflutna i åtanke, ett + behöver inte alls betyda att det blir någon bebis i slutändan, och det blir det inte heller för jag började blöda nu ikväll och har ont. Knaprar värktabletter så för tillfället är det bättre även om det gör ont nu med. Vet inte alls vad jag känner, förnuftmässigt vet jag att det här nog var lika bra men hade ju varit bättre om det inte varit alls.

Slänger in att jag också fått infon att exet kommit i kontakt med ett gammalt ex till sig och uppenbarligen är intresserad eftersom han snackade om boende och att ha bor för litet ifall det skulle bli något mellan dem då hon hade 3 barn och övervägde att flytta in här... :P

Är jag vaken eller drömmer jag? Crazy day... 
    Ojoj vilken soppa! Vet inte vad jag ska säga riktigt, mer än att jag hoppas det löser sig.{#emotions_dlg.flower}
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-23 16:18:38 följande:
    Nu ska jag hoppa in i duschen sen drar jag ner på stan. Kvällen ska spenderas på stan sittandes på en uteservering och snacka skit och dricka vinGlad
    Skål
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-24 08:47:40 följande:
    Nu drar jag iväg till mitt lönesamtal, siktar in mig på att det blir klirr i kassan i sommarSkrattande

Hoppas det går bra!
  • lemonina
    nu123 skrev 2012-05-24 09:02:42 följande:
    Först. Stockholmare är som folk mest. Både super o pest.
    Jag vet. Jag är själv en.
    Skön ena dan för att sen
    inte hitta rätt i mig egen bralla
    för "upptagen" för att charma o spralla.

Sen. Åldern som ibland
    har praktisk betydelse så klart.
    Men förmågan att mötas
    är det som ger hjärtat energi o fart.
    Så visst har åldern praktiska implikationer
    men man ska vänta med framtida ambitioner.
    För det kan klicka både under o över
    det är inte en viss ålder vi behöver.
    Ty mötet sker inte i kolumnen
    har ingen speciell form.
    Det sker i själ o hjärta oavsett
    det sker stilla eller med storm.
    Så stirra inte på matematiken
    eller för den delen bara romantiken.
    Att kunna mötas är det grejen.
    Oavsett om du är äldre eller yngre än tjejen.
    Eller killen. Beror på vad du gillar. Men du fattar grejen. Osv...

Fattar inte att det blev diktande. På morgonen. Helt otippat. Heh.
    Oj vad påhittig du är! HAHA den var rolig
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-24 13:56:09 följande:
    Jag har ringt gyn.Eftersom jag starkt ogillar att ringa just dit så känns det bra att faktiskt sett till att göra det. Däremot hade de inga tider alls förrän efter midsommar och så länge kunde jag inte vänta sa hon. Så jag fick två alternativ:

1: Självdiagnostik - idag har jag lärt mig nya grejer. Vad som kan hända om allt inte är ok, en lightvariant då,  och att om alt är "normalt" ska jag göra ett nytt test om 4 veckor, om det är neg är allt som det ska. Innan dess kan hormonerna hänga kvar och ge positivt ändå.

2: Åka till gyn 8 mil bort. Den gynmottagning jag helst aldrig mer vill sätta min fot i igen.

Nog för att jag är otålig men kan jag undvika det stället så gör jag. Däremot antar jag att ett neg test tidigare också innebär att allt är ok så min inneboende testoman kommer nog inte kunna låta bli det. 4 veckor är lång tid. Men jag ska försöka vänta iaf, finns hormonrester kvar lär ju testande tidigare inte göra någon nytta. Eller borde jag ändå åka dit för att faktiskt inse att det inte är ställets fel? Fast vid närmare eftertanke, bra tillfälle att öva tålamod och jag vill inte dit.    
    Men vad i!!! Ska du inte få någon hjälp? Kul att du ska behöva gå omkring och oroa dig i fyra veckor då.
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-24 16:18:04 följande:
    Ligger på stranden och jobbar på brännan;)

Härligt! jag hann med en timme i parken.Glad Känner att jag kommer vara vitast i stan innan tentan är överObestämd
  • lemonina

Mmm tänk att något så enkelt som burkskinka och färskpotatis kan vara det bland det bästa jag vet. Med lite creme fraiche och senap.

• lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-05-24 18:26:11 följande:
    Lemonina: Åh gott! Underskattad mat:)
    Ja och bra singelmat med.Glad Krävs inte så mycket arbete. Tråkigaste som finns att laga mat när man är singel....
  • lemonina
    nu123 skrev 2012-05-24 19:03:33 följande:
    Är det inte så att det tråkigaste med att laga mat är att man är singel för laga mat måste man ju iaf. :)

Idag är jag smått uttråkad, har en orolig känsla i magen och bävar att hamna framför Melodifestivalen. Heh.

Tycker det är tråkigt att sitta och äta själv och sen diska all disk när man lagar ordentlig mat. Det blir oftast lika mycket disk ändå som när man är två.:)
  • lemonina
    takida skrev 2012-05-24 19:15:54 följande:
    när har du din tenta? en timme i solen är bättre än ingetGlad

Nästa fredag. Det komiska är att jag nästan höll på att glömma bort att anmäla mig. Kom på det när jag var ute och gick förut. Gissa vem som sprang hem?! Men som tur var hade jag två dagar till på mig. Skulle bli ganska snopen om tentadagen kom och jag inte blev insläppt. Surt att även behöva vänta till hösten för omtenta.  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!