Suppressed skrev 2012-05-22 20:16:05 följande:
Jag tänker inte på om det är rätt eller inte, Antingen känner jag sådant intresse eller inte- Övriga attribut är sådant man accepterar eller inte. Men jag har erfarenhetsmässigt lärt mig att andra inte tänker så. Och där med blir jag tvingad att tänka ett steg längre för att undvika gå på sammasak varje gång. Jag har inget emot att ha fler vänner, Men jag har lärt mig att tjejvänner är sällan bra vänner om man själv har intresse för dom.
Se ovan.
Men för att summera. Personligen så har jag svårt att förstå hur man tänker överhuvudtaget om det är så att man måste fundera på om något är rätt eller fel. Det enda man kanske ska fråga sig är mår jag bättre eller sämre när jag umgås med personen? Och sen vet inte jag om det är att man inte attraherar vissa tjejer eller om det helt enkelt är att dom tycker det känns säkrare om dom håller det på en vän nivå ur långtidsaspekt men om dom tänker så bedrar dom sig ganska mycket. Har jag inte intentionen och uttalat sagt att det enbart är en vän relation jag vill ha så släpper jag det så fort det blir uppenbart att man inte har samma gemensamma mål. Det finns inget intresse från min sida att indirekt skada varken den ena eller den andra för av egoistiskaskäl. Vilket kommer hända om det finns andra känslor på ena sidan av relationen.
Ok nu tappade jag bort mig lite i ditt resonemang här. Men kan inte kännas rätt eller fel vara samma sak eller näst intill som mår jag bättre eller sämre av att umgås med denna person?