starchild81 skrev 2012-02-11 11:31:27 följande:
Det handlar om att vi lever i ett kunskapsbaserat samhälle, varför tror du att universitetet är till för alla. Högre utbildning skapar en högre förståelse för samhället. Skulle du vilja gå till en psykolog som är snickare o prata om dina känslor ?
Tror du han förstår det du anförtror honom o han kan hjälpa dig? till att må bättre om du skulle må dåligt?
Jag kan berätta att efter jag tog beslutet att separera så var jag först stark, ville försöka reparera mitt kraschade förhållande. Men när det inte gick efter tre månader hamnade jag i en djup sänka. Vid två tillfällen kände jag mig nästan redo att hoppa från bron (inte långt ifrån Legacy). Jag hade samlat på mig rätt så mycket tabletter som skulle underlätta mitt beslut.
Jag hade väl ändå en viss förhoppning om att jag skulle ta mig upp igen och beslöt mig för att söka hjälp. Under en period hade jag samtal med två kuratorer parallellt. Men de kunde inte hjälpa mig. Den ena av dem till och med gjorde mig mer deprimerad. Hon behövde verkligen hjälp själv.
Den som verkligen fick mig på fötter och se ljuset igen var en sjukgymnast. Jag hade besvär med ryggen och sökte hjälp för detta. Men vi började prata istället. Och det var precis det jag behövde. Prata med någon som hade lite åsikter. Tack snälla du för att du hjälpte mig. Jag har tackat dig flera gånger och du vet vad jag känner för dig :)