Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2012-06-13 10:55:17 följande:
    ja.. verkligen.........

Drömmer
  • Cocacola

Har jag blivit knäpp på riktigt nu?

För jag fick just veta att jag har blivit anmäld till kommunen och tycker bara att det är sjukt kul. Skrattande Jag får för mig att jag borde reagera annorlunda men va fan. xD

Nåväl, en dam som måste ha för lite att göra har iaf anmält en hel bunt med folk i byn. Att folk var anmälda visste jag men hade inte sett själva anmälan förrän idag och visste inte heller att jag var med men var visst omnämd först. Där ser man!      

Hela anmälan var en rätt intressant läsning för den delen. Hon hade behövt kolla stavningen nån gång kanske men annars var hon både sanningsenlig och träffsäker. Gällande alla anmälningar! Uppfriskande med någon som faktiskt vågar säga sanningen ibland, även om man i vissa fall faktiskt får göra sånt som hon ifrågasätter. Vilket jag råkar veta men kul iaf då det är sånt de flesta stör sig på och muttrar om i tysthet. Ännu roligare att hon i de flesta fall får fortsätta att bli störd medan det i andra fall vore bra om det hände någon även om jag tvivlar.

Anmälan mot mig då? Hehe... Hon irriterar sig över exets bilar. Skrotbilar i skogen skrev hon. Jag håller med, exet kallar dem dock inte för skrotbilar men det är en annan femma. Däremot är jag fascinerad över hur hon har lyckats störa sig på bilarna. De står som sagt var i skogen på ett ställe där de rimligtvis inte borde störa någon annan än mig. Syns lixom inte om man inte är där och det finns lixom ingen anledning att vara där? Det är ett väldigt litet antal som har en vettig anledning att passera där och det är dessutom högst frivilligt. Var tvungen att gå dit och kolla och såg bara en bil + skymten av en så det borde inte vara jättestörande tycker jag. Sröt mig betydligt mer på dem på gårdsplanen i så fall men det är jag det. Grymt trött på gamla skitbilar (oj, förlåt pärlor) 

Klurar iaf på att låta det där gräset förbli oklippt hela sommaren {#emotions_dlg.djavulsk} Ja, ja... barnsligt, omoget men va fan! Skrattande        

• Cocacola
    Madida skrev 2012-06-13 12:58:56 följande:
    Haha, fy fan!

Jag har varit med om samma sak.  Men då var jag 18 år gammal och min pojkvän raggade på mig i det chattforumet vi hade träffats. Hade ett annat nick, inget foto.
    Det var alltså ingen dejtingsida utan en vanlig chattsida.

Han ragga som tusan på mig och bokade in en dejt med mig. Han bokade det dessutom en dag då vi hade bestämts att vi skulle ses.
    Strax därefter ringer han mig och ställer in med ursäkten att han måste vara med på en extra träning inför matchen till helgen.     

Törs man fråga vad du gjorde? Skrattande
  • Cocacola
    Madida skrev 2012-06-13 14:37:13 följande:
    Jag mötte upp sötnosen på utsatt tid och plats. Han såg förvånansvärt chockad ut så jag kunde inte låta bli att fråga om han var besviken.
    Way to go!
  • Cocacola
    Midori skrev 2012-06-13 14:44:31 följande:
    Trodde jag gjorde ett inlägg inatt? Jaja :-P dejten var fantastiskt. Trodde inte gentlemän som han existerade alls. Helt sjukt mysigt och fint. Visade mig Dusseldorf by night, tog med mig till fina barer med livemusik betalade allt. Inte vän vid det men han sa att det vore ofint om jag insisterade på att Betala. Följde mig till dörren och allt, och vi vill ses igen. En. ller ska. Frågan är bara när. Tog kort igår å mig med med en fartkamera oups. Spärrade nyss kreditkortet som jag använder till hyrbilen som står på gamla efternamnet och körkortet de kopierade är anmält tappat sen en månad Lol. Tror ni jag får böter haha

Skönt att dejten var fantastisk och att det blir fler!
  • Cocacola

Kan man hindra folk från att ringa alltså... Intressant. Borde iofs inte vara särskilt förvånad eftersom man kan göra typ allt idag. Om man är någorlunda vän med tekniken vill säga!

• Cocacola
    Smecker skrev 2012-06-13 15:26:25 följande:
    Du kan inte hindra folk från att ringa, men du kan blockera samtal och sms så att du aldrig ser dem/får dem. Förmodar att uppringaren får upptaget-ton hela tiden.
    Alltså, det låter ju bara riskabelt... Föredrar att bara ignorera i så fall.
  • Cocacola
    Smecker skrev 2012-06-13 15:48:36 följande:
    Riskabelt?! Varför?
    Nja, om nån till exempel bestämmer sig för att skicka hot eller annan otrevlig info så kan det vara bra att vara medveten om det kan jag tycka. Och nej, jag är inte paranoid, jag räknar inte med att få något men det har väl hänt någongång. Var längesen sist men jag föredrar nog ändå att veta om sån även om jag inte varit med om mer än en som faktiskt dykt upp sen.
  • Cocacola
    Cogitationes skrev 2012-06-13 16:07:54 följande:
    Problemet är nog att någon som ska vara bra på att ljuga måste komma ihåg vad denne sagt. 
    Min erfarenhet är att det är där det brukar brista, Men jag är oandrasidan ganska god trogen och utgår ifrån att dom man träffar pratar sanning... Undantaget om man stöter på någon efter krogen som berättar om hur han tog världsrekord i xyz osv. Dom personerna är lätta att genomskåda, Det är svårare med dom som ljuger om små egentligen obetydliga saker, som dessutom oftast är svårare att verifiera.

Jag brukar också utgå från att folk talar sanning. Det stämmer inte alltid men det brukar ju visa sig förr eller senare i så fall, folk som ljuger får ju lite mer att hålla rätt på precis som du säger.

Folk får väl göra som de vill, jag brukar ge alla en chans sen är det upp till dem vad de gör med den. Klart som fan att man känner sig sviken om nån man verkligen litat på visar sig ha gått bakom ryggen på en. Been there, done that. Men det är väl som med allting annat man får bryta ihop och komma igen. Så lägga energin på dem som faktiskt är värda den. {#emotions_dlg.flower} 
  • Cocacola

Nej, fixa det sista innan det är dax att åka på skolavslutning. Ta hand om er så länge! Solig

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!