• Sannaslim

    Sparare vad äter ni till middag ikväll?

    Efter att ha kollar runt i massa olika tradar sa verkar det som om ett av det basta spartipsen ar att dra ner pa matkontot.

    Sa nu har jag bestamt mig for att dra ner pa min matbudget rejält, har spenderat cirka 4000 pa mat i manaden den senaste tiden för två vuxna och skulle vilja komma ner pa cirka 2500.

    Jag gillar verkligen inte fardig mat som korv och kottbullar som det tipsas om ofta som ska vara billigt. Jag vill garna ata bra mat som ar lagad fran grunden, men har lite svart att komma pa bra recept.

    Sa tankte att alla som sparar eller forsoker halla nere sin matbudget kunde skriva vad de ater till middag/lunch sa att man kan fa lite inspiration!

  • Svar på tråden Sparare vad äter ni till middag ikväll?
  • Sannaslim

    Bra ide med paj, jag gjorde lokpaj harom dagen. Kopte visserligen degen men annars vart den billig, hade bara i 3 gula lokar,1 rod lok, lite mjolkstanning och liten riven ost pa det. Rackte till middag och matlada med en varsin tomat till.

    Tips pa andra billiga pajfyllningar?

  • Sannaslim

    Det vart fryspizza fran lidl till middag idag, jag tror 3 kostade 30spann Inte en superdeal och inte alls hemlagat tyvarr fast jag la till lite tonfisk och riven ost Jag får skylla det på att jag måste ju tömma frysen sa jag får plats med alla Storpack av billiga råvaror. Nyfiken gul: jag har for mig att du tipsa om det i en annan tråd att man ska äta upp Allt som man har samlat på sig. Jag tycker alla dina spartips är suverana! Varje gg jag Hittar nat riktigt smart så är det dina tips, tack for att du delar med dig.

  • Sannaslim

    Inga fler recept pa god billig mat? Har sa himla svart att komma pa nat, brukar i vanliga fall mest ata nan kottbit med gronsaker och nagon god sas till. Men det kottet vi ater brukar inte vara sa jattebilligt (mest kalv och nöt file)

    Men jag kanske kan fortsatta med mitt goda kott men skippa allt extra i delikatess vag, som ostar, oliver, blinis och annat smaplock. Det drar upp matkvittot ratt rejalt.

    Nagra tips pa annat billigt smaplock som man kan till fredags mys?

  • Sannaslim

    Nyfiken gul: tack for super bra tips, ska verkligen forsoka ta till mig det du skriver Tror nog det vore en bra ide for mig och skriva upp vad jag har i skafferiet blir latt sa att jag handlar dubbelt eller trippelt ibland, har skafferiet i nederskap och ser inte riktigt vad jag har. Nu har jag vart Och handla och har för typ forsta gangen jämfort priser, låter kanske men har rätt gott om pengar så har aldrig behovt, det blev faktiskt stor skillnad eller cirka 400 billigare an vanligen! Vart mycket köttfärs, kyckling, linser, bonor. Ikvall grillar jag en kyckling i ugn och till det blir det squash gratang ( pa squash som jag fått) och lite klyftpotatis till det.

  • Sannaslim

    Idag blev det en chilli con carne till lunch som kommer racka till middag och éventuelle lunch imorrn om jag kokar lite ris till. Anvande 500g köttfärs en burk bonor 2 lokar en aubergine. Pris 50 spänn for 3 maltider. Tycker jag börjar bli duktig nu och det kanns som om jag verkligen forsoker tanka annorlunda. Stolt!

  • Sannaslim

    Den har veckan har det blivit kyckling med ris och squash i 2 dar och sen har jag gjort kottsoppa med lok, morot, kikarter och massa goda kryddor. Om man gor en riktigt god buljong sa behover man inte ha sa mycket kott markte jag, soppan hade mycket vatten men mycket smak sa det var perfekt och till det har det blivit kottfars piroger i filodeg.

    Har verkligen forsokt ta till mig alla goda tips, igar var det tom maken som sa at mig att nu ar det nog dags att gora ny mat, tydligen var rester inte sa kul i flera dar Skrattande, ska kanske testa och frysa in matlador sa det blir mer variation.

    Orkar inte laga mat varje dag gravid plus att om man ska tanka billigt sa kanns det som om biff och tillbehor inte funkar varje dag. Eller annan snabb mat som vi atit mycket av tidigare.

  • Sannaslim

    Ikvall vart det ost och ägg crêpes till middag, har massa ägg hemma som maste gå at innan bäst fore datum,

    Har ni nat annat recept som det gar mycket ägg till? Maken fick hjarnslapp och köpte med sig ägg 3 dar i rad av nan konstig anledning ,

    Min matkorg ser typ exakt likadan ut varje gang jag handlar, nu har jag börjat med lite billigare afférer o hittar ju inte det jag ar van vid, sa ska definitivt forsoka tänka utanfor ramarna i alla fall lite granna.

  • Sannaslim

    Tack for alla ägg tips! Köpte färska oskalade räkor idag och tankte göra rakmackor med massa ägg och hemgjord mayo. Men nu blev jag bortbjuden pa middag ikvall. Kan jag skala dem och frysa in till en annan dag?

Svar på tråden Sparare vad äter ni till middag ikväll?