• Juliette F

Vi som ska göra ÄD i höst!

Startar en ny tråd för oss som är på g med ÄD efter sommarsemestrarna! Skrattande.

Fick mail idag från kliniken i Brno -- de har hittat en donator till mig idag!! Solig
    Fick en tår i ögat när jag läste mailet, ren poesi i mina öron:

"We have found you a donor who perfectly matches your wish. She is 21 years old, her blood type is A and Rh factor positive.

She is 167 cm tall and weighs 54 kg. She has blue eyes and blond hair. She studies at the university to become a teacher"

Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Planerad äggplockning är 5 september, ET (blastocyster) 10 september. Det känns så otroligt spännande nu! Håller alla tummar och tår för att donatorn svarar bra på medicinerna.

Ny lista för oss som vill följas åt i höst:

Har påbörjat /väntar på att påbörja behandling inför ÄD
    Juliette F, började med östrogen 27/7. Mitt första ÄD blir på Unica i Brno, Tjeckien. Planerad ET 10 september (blastocyster).

Ruvar

Gravid

Fått barn

• Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!
  • Juliette F
    Tjobabi skrev 2011-09-19 12:52:00 följande:
    Nej vad tråkigt Tazty!! Ledsen för din skull!!!

Juliette F: Det går så där med den nya hunden... Min gamla hund gillar honom inte och jag börjar undra om det kommer lägga sig eller inte. Pratade med uppfödaren idag och jag får lämna tillbaka honom om jag vill. Trist för det är en jätte go hund men det ska ju funka hemma med.

Jag var och tog blodprov imorse, får veta resultat på det imorgon. Tog ett tvärt beslut och pinkade på sticka imorse vilket gav ett positivt utslag, så ska man tro stickan så är jag gravid men när jag var iväg och tog blodprovet så sade de att det först är blodprovet kommer visa med säkerhet vad status egentligen är. Så, på torsdag får jag ju veta säkert då. Tills dess kan visst vad som helst hända med statusen... Jag fattar inte riktigt men det är väl bara att gilla läget.

Wow Mela - det låter som ett Plus!!! Tror jag vågar mig på ett GRATTIS trots allt!! Tror faktiskt att blodprovet på torsdag kommer att bekräfta det som stickan visar...

Tråkigt med hunden, vet att svartsjuka kan inträffa djur emellan - har erfarenhet av det själv. Hoppas det löser sig, och till vidare får du bara mysa och glädja dig över ditt Plus!  

• Juliette F
    Bittan1 skrev 2011-09-19 13:28:30 följande:
    Ånej Tazty vad tråkigt med minus. Sköt om dig och ta nya tag.

Mela: Grattis till plusset .

Jag ska själv iväg till Riga den 30 september och var iväg på vul idag och min slemhinna var 8,5 mm och treskiktad.

Välkommen in i tråden Bittan1, önskar dig stort lycka till den 30 september! Slemhinnan är ju kanon...
  • Bittan1

Tack så mycket Juliette F och lycka till ruvandet och hoppas på pluss nu.

• Juliette F

Ja ha, här har hoppet om ett plus minskat rejält idag. Har precis upptäckt spottings.. inte rött, utan mer brunaktigt. Men ändå, känns inte som något positivt tecken alls.

Idag är BIM, räknat på en lutealfas på 14 dagar vilket jag brukar ha. Så det är väl tanten som är på väg nu då...Gråter

• Kulan10

Åh nej Tatzy vad tråkigt!!! Jag förstår verkligen att det känns jobbigt. Har ju nyss varit där själv :(. Ni var verkligen värda ett ja. Ta hand om varandra!!

Grattis Mela! Kul att vi kanske äntligen får ett plus i tråden. 

Juliette: Ge inte upp än. Jag tycker jag har läst i trådarna att det kan vara positivt med spottings.

Själv har jag inte pratat med doktorn på AVA-kliniken än. Hoppas få ett mail från dem denna vecka för att få veta hur de tycker vi ska gå vidare.  Om de tror våra chanser är små att lyckas hoppas jag att dem talar om det. Man vill ju inte lägga ut en massa pengar i onödan.

• Juliette F
    Kulan10 skrev 2011-09-19 18:21:37 följande:
    Åh nej Tatzy vad tråkigt!!! Jag förstår verkligen att det känns jobbigt. Har ju nyss varit där själv :(. Ni var verkligen värda ett ja. Ta hand om varandra!!

Grattis Mela! Kul att vi kanske äntligen får ett plus i tråden. 

Juliette: Ge inte upp än. Jag tycker jag har läst i trådarna att det kan vara positivt med spottings.

Själv har jag inte pratat med doktorn på AVA-kliniken än. Hoppas få ett mail från dem denna vecka för att få veta hur de tycker vi ska gå vidare.  Om de tror våra chanser är små att lyckas hoppas jag att dem talar om det. Man vill ju inte lägga ut en massa pengar i onödan.
    Tack för peppning Kulan10, men det känns som det kört här, tyvärr. Ok, jag får se om spottings blir mindre i veckan - men då får jag väl bli positivt överraskad då om jag har fel. Jag utgår iaf just nu ifrån att det inte har tagit sig. Har varit positiv fram tills nu, men känner så väl igen detta med spottings - det brukar betyda "hoppet är över". 

Håller tummarna för att ni får ett positivt besked och att det blir ett lyckligt slut för er! Några måste ju plussa här i tråden? Tycker det har varit få plus och mest minus på sistone! Vart har dom där 50% gravida vid ÄD som klinikerna skryter om tagit vägen egentligen? Obestämd  
  • Kulan10

Juliette: Det undrar jag med. På AVA-kliniken sa de att över 50% får ett barn och över 70% plussar vid äggdonation.

• Juliette F
    Kulan10 skrev 2011-09-19 18:50:22 följande:
    Juliette: Det undrar jag med. På AVA-kliniken sa de att över 50% får ett barn och över 70% plussar vid äggdonation.

Vet du vad - jag tror inte det stämmer. Jag har läst i detta forum i snart ett år, och inte är det 50-70% som får plus här inte! Kanske var tredje eller fjärde. Jag har iofs inte fört nån riktig statistisk på det, det är mer en känsla. Men jag upplever att minusen klaaart överstiger plusen här! Men det är iofs inget jag kan bevisa Obestämd. Vad anser ni andra?

Mina spottings har iaf lugnat ner sig för tillfället, så jag får väl se vad som händer nu framöver... liiite hopp finns fortfarande kvar, mikroskopiskt är det men i alla fall...
  • Tjobabi
    Juliette F skrev 2011-09-19 19:20:26 följande:
    Vet du vad - jag tror inte det stämmer. Jag har läst i detta forum i snart ett år, och inte är det 50-70% som får plus här inte! Kanske var tredje eller fjärde. Jag har iofs inte fört nån riktig statistisk på det, det är mer en känsla. Men jag upplever att minusen klaaart överstiger plusen här! Men det är iofs inget jag kan bevisa Obestämd. Vad anser ni andra?

Mina spottings har iaf lugnat ner sig för tillfället, så jag får väl se vad som händer nu framöver... liiite hopp finns fortfarande kvar, mikroskopiskt är det men i alla fall...
    Jag håller alla tummar och tår för att det går bra!! Det är ju flera som fått spottings som det går bra för!
  • BollanB

GRATTIS MELA!
    Jag säger som Tatzy, ett plus är ett plus. Blodproven kommer sedan att visa om det utvecklas enligt plan. Bra start!

Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!