• Juliette F

Vi som ska göra ÄD i höst!

Startar en ny tråd för oss som är på g med ÄD efter sommarsemestrarna! Skrattande.

Fick mail idag från kliniken i Brno -- de har hittat en donator till mig idag!! Solig
    Fick en tår i ögat när jag läste mailet, ren poesi i mina öron:

"We have found you a donor who perfectly matches your wish. She is 21 years old, her blood type is A and Rh factor positive.

She is 167 cm tall and weighs 54 kg. She has blue eyes and blond hair. She studies at the university to become a teacher"

Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Planerad äggplockning är 5 september, ET (blastocyster) 10 september. Det känns så otroligt spännande nu! Håller alla tummar och tår för att donatorn svarar bra på medicinerna.

Ny lista för oss som vill följas åt i höst:

Har påbörjat /väntar på att påbörja behandling inför ÄD
    Juliette F, började med östrogen 27/7. Mitt första ÄD blir på Unica i Brno, Tjeckien. Planerad ET 10 september (blastocyster).

Ruvar

Gravid

Fått barn

• Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!
  • Juliette F
    Tjobabi skrev 2011-09-16 12:47:38 följande:

Nu blir det en strävhårig tax. Hade ju en Kleine Münsterländer som dog för drygt två veckor sedan. Jätte trist... Eftersom jag jagar vill jag ha en klövhund och hemma har jag en korthårig Vorsteh (fågelhund) som behöver lite sällskap tycker jag. Så nu blir det lägligt att skaffa en tax eftersom jag funderat på det länge och sen blir det ju extra behändigt med en lite mindre hund. Min Vorsteh är ju rätt stor så om jag får det efterlängtade plusset nu så kan jag tillfälligt skaffa en mindre bur i bagagen till hundarna. Då jag får plats med barnvagn i bilen med! Mycket praktist alltså att ha en stor o en liten hund!
    Beklagar sorgen efter vovven. Usch, det är så hemskt när djur dör, vet precis hur det är. Pga allergier så kan jag i princip bara ha akvariefiskar nu. Så det är djurfritt härhemma, fast jag hade så gärna velat ha...

Sååå mysigt med hundvalpar - nu blir jag riktigt avis :). Dubbel glädje för dig om det blir plus - snart får du ju veta.. hoppas att Tazty kommer med positiva nyheter i dag också Skrattande
  • Tjobabi
    Juliette F skrev 2011-09-16 13:00:01 följande:
    Beklagar sorgen efter vovven. Usch, det är så hemskt när djur dör, vet precis hur det är. Pga allergier så kan jag i princip bara ha akvariefiskar nu. Så det är djurfritt härhemma, fast jag hade så gärna velat ha...

Sååå mysigt med hundvalpar - nu blir jag riktigt avis :). Dubbel glädje för dig om det blir plus - snart får du ju veta.. hoppas att Tazty kommer med positiva nyheter i dag också Skrattande
    Ja det var inge kul alls. Han var bara 4,5 år dessutom.. fick en i princip obotlig kloinfektion i alla klorna. Väldigt ovanligt men det ligger i generna så man kan inte förutse eller motverka det. Tyvärr. Troligen skulle han få deformerade och mycket svaga klor, efter ungefär ett års behandling. Så hans jaktliv var slut och gå i koppel för att man riskerar att skada klorna om man springer och stojjar är inget liv att leva. Ca ett år med bandage/omslag om tassar och tratt om huvudet är inget liv det heller... 
    Den jag ska titta på idag är 4 månader så den är lite äldre än en liten pyttevalp men det passar mig bäst nu för jag kan inte vara ledig så mkt som en 8 veckors valp behöver. Nu blir det lite meckigt i 6-8 veckor men sen är den sex månader och stor nog för hundgården.
    Ska bli jätte kul!

Ja nu håller i tummarna for Tazty!! Men jag har förstått att när man tar blodprov får man vänta till iaf dagen efter för att få svar.
  • Juliette F

4 månaders valp är ju rätt mysigt det med... Drömmer. Lycka till med den nya familjemedlemmen! 

Angående Tazty så hoppas jag att hon vågat ta urinprov, hon skrev ju så här:
      "Det får nog bli ett urinprov i morgon eller på lördag. Nu vågar jag knappt testa :-/" 

Skrattande  

• Juliette F

Uppdaterar lite! Är på ruvardag 7 nu och har börjat få väldigt ömma och svullna bröst. Undrar om det är medicinerna som spökar eller vad.. Om det finns liv kvar därinne så är det 12 dagar gammalt nu. Ska få min sista hCG-injektion i dag, sen är det bara att vänta innan hormonet går ut ur blodet så att jag kan göra ett graviditetstest. Har räknat ut att i en normal lutealfas på 14 dagar är jag just nu två dagar före BIM. Det är så seeegt att gå och vänta, vill veta NU. Obestämd 

• Juliette F
    Tjobabi skrev 2011-09-16 10:51:14 följande:

Ja just ja, Jag med!!
    Jag fick ordnat en tidigare tid än dropin på måndag där jag ska göra mitt test. Känns bra för jag var lite orolig att jag inte skulle hinna pga jobbet. 
    Idag ska jag en tripp till Småland och köpa en ny hund så helgen kommer då troligt rusa förbi. Skönt! Slipper tänka så mkt på testet!

Hoppas allt gått bra med nya vovven, Mela - och lycka nu till med testet i morgon Skrattande!
  • Caspianne

Hej tjejer, här blev det tyvärr minus. Gjorde gravtest fre och lördag, RD 13 och 14. Känns tungt!

Lycka till nu Mela och Juliette!

• Juliette F
    Caspianne skrev 2011-09-19 11:54:11 följande:
    Hej tjejer, här blev det tyvärr minus. Gjorde gravtest fre och lördag, RD 13 och 14. Känns tungt!

Lycka till nu Mela och Juliette!
    Nä, vad tråkigt att läsa Tazty Gråter. Förstår hur du känner dig. Hade så hoppats på plus för dig! Det har varit många här som gjort ÄD och som testat minus på senare tid. Känns inte alls som det är 50% som blir gravida vid ÄD (enl klinikernas statistik). Sköt om dig nu Tazty - och stor tröstkram {#emotions_dlg.flower}. Själv har jag en veckas väntan kvar till jag får veta, tufft att vänta men det får väl gå. Har inget kvar i frysen om det blir minus, så det kommer att kännas mycket tungt att börja om från början igen. Har massor med symtom men intalar mig att det nog är medicinerna. Obestämd 
  • Tjobabi

Nej vad tråkigt Tazty!! Ledsen för din skull!!!

Juliette F: Det går så där med den nya hunden... Min gamla hund gillar honom inte och jag börjar undra om det kommer lägga sig eller inte. Pratade med uppfödaren idag och jag får lämna tillbaka honom om jag vill. Trist för det är en jätte go hund men det ska ju funka hemma med.

Jag var och tog blodprov imorse, får veta resultat på det imorgon. Tog ett tvärt beslut och pinkade på sticka imorse vilket gav ett positivt utslag, så ska man tro stickan så är jag gravid men när jag var iväg och tog blodprovet så sade de att det först är blodprovet kommer visa med säkerhet vad status egentligen är. Så, på torsdag får jag ju veta säkert då. Tills dess kan visst vad som helst hända med statusen... Jag fattar inte riktigt men det är väl bara att gilla läget.

• Bittan1

Ånej Tazty vad tråkigt med minus. Sköt om dig och ta nya tag.

Mela: Grattis till plusset .

Jag ska själv iväg till Riga den 30 september och var iväg på vul idag och min slemhinna var 8,5 mm och treskiktad.

Svar på tråden Vi som ska göra ÄD i höst!