• Strix

App för ettåring?

Hej! Någon som har tips på bra app för ettåring? Vi har åkt så mycket bil nu att inget funkar längre av mina ideer för underhållning. Han är bara ute efter min mobil. Om jag ger upp den vill jag att det ska vara för något bra.

• Svar på tråden App för ettåring?
  • Sweet life
    Vinxen skrev 2011-07-30 23:20:04 följande:
    Orkar inte leta men det va i DN har jag för mig. Veckan som gick. Anledningen är att mo ilen blir för tung för dom att hålla i längre perioder. Fan, familjeliv börjar bli påhopparnas favorithak. Kan ju inte skriva något längre utan att folk flippar. Gör vad ni vill med era barn, det drabbar inte mig ändå. Jag kom bara med ett tips och ett råd precis som ni andra...orkar inte ens diskutera mer. Känner att gravidhormonerna steg i taket!
    Nej, men jag anser bara att man ska styrka sina påstående med VETENSKAPLIGA fakta och då inte bara en artikel från en dagstidning... Det är inte påhopp, utan bara en skada man får om man läser/läst på högskola/universitet eller har nått innanför pannbenet öht...
  • Jagsjälv

Ha ha ha! Jag förfasades först över appar till en ettåring... men jag har noga antecknat en del från denna tråd. Ska ut och resa i vinter och lillkillen är då dryga året. Så toppen!

• Oneesan
    Orkar inte leta men det va i DN har jag för mig. Veckan som gick. Anledningen är att mo ilen blir för tung för dom att hålla i längre perioder. Fan, familjeliv börjar bli påhopparnas favorithak. Kan ju inte skriva något längre utan att folk flippar. Gör vad ni vill med era barn, det drabbar inte mig ändå. Jag kom bara med ett tips och ett råd precis som ni andra...orkar inte ens diskutera mer. Känner att gravidhormonerna steg i taket!
    Folk kanske vill läsa på eftersom de är måna om sina barn. Om man skulle lyda alla råd från fl så skulle man inte kunna äta falukorv när man är gravid heller, och förskola skulle inte existera.
    Arigato
  • Giraff
    Det här är den enda artilkel jag hittat i DN på temat? Det kan inte vara så att du kommer ihåg fel?

www.dn.se/nyheter/vetenskap/studie-mobiler-ger-inte-barn-cancer 
  • Smulan1979

Båda mina barn har älskat en app som heter "soundtouch". Finns en gratisversion men jag betalade en tjuga för fulla versionen, klart värt det!

Sen så är paint My wings bra, ev lite svårt för en ettåring. Min 1 1/2 åring har fixar den rätt bra ändå.

• Jelenas

Sen är det väl så att man inte låter sin 1 åring sitta med en Iphone dagarna i ända utan det kan vara ett bra sätt att roa barnet vid t ex lång väntan.

Min minsta kan ibland bara nöja sig med att sitta i mitt knä medans jag tittar.

• Lumo

Sök på Duck Duck Moose i appstore. Deras appar är helt underbara. Vissa är enklare, andra mer avancerade (för 3-5år), alla på engelska dock men det kvittar för det mesta! Imse vimse är jättebra!

• Lumo

MPB, mooving picture books är åxå bra. På engelska med, men åter igen, det kvittar. Sagoböcker som spelar skälv så man själv slipper hjälpa till.

Annars tippsar jag om VLC, i progeammet laddar man via iTunes i datorn vanliga filmer i mobilen, tex har jag 20 avsnitt Nicke Nyfiken, men även Drömmarnas trädgård är utmärkt för ettåring!

Svar på tråden App för ettåring?