• Strix

App för ettåring?

Hej! Någon som har tips på bra app för ettåring? Vi har åkt så mycket bil nu att inget funkar längre av mina ideer för underhållning. Han är bara ute efter min mobil. Om jag ger upp den vill jag att det ska vara för något bra.

• Svar på tråden App för ettåring?
  • Strix

Gud så bra! TACK för alla tips! Ja, jag har faktiskt också en önskan om att kunna underhålla sonen själv med lek, böcker, sång etc men vi har åkt bil en hel del i sommar och nu måste det komma till något mer. Han gillar tekniska prylar mer än allt annat. Självklart har jag försökt med leksaksmobil, mobil utan batteri etc men han fattar direkt när det är fejk. Nu ger jag upp. Han tillhör en ny generation och jag kommer använda era tips med tacksamhet!

• CharlieF

Jag har inte läst hela tråden så jag kanske upprepar. Mitt tips är Peekaboo barn, bondgårdsdjur med ljud

• Vinxen
    http://www.lifemojo.com/health-news/handheld-games-may-cause-pain-to-kids-study-151991255

According to Yusuf Yazici, MD, a professor of rheumatology at New York University Hospital, "Our study has shown the negative impact that playing computer games and using mobile phones can have on the joints of young children, raising concerns about the health impact of modern technology later in life."

Read more: http://www.lifemojo.com/health-news/handheld-games-may-cause-pain-to-kids-study-151991255#ixzz1TnLudHzB

varsegod!
  • Giraff
    Vinxen skrev 2011-08-01 18:23:15 följande:
    www.lifemojo.com/health-news/handheld-games-m...

According to Yusuf Yazici, MD, a professor of rheumatology at New York University Hospital, "Our study has shown the negative impact that playing computer games and using mobile phones can have on the joints of young children, raising concerns about the health impact of modern technology later in life."

Read more: www.lifemojo.com/health-news/handheld-games-m...#ixzz1TnLudHzB

varsegod!
    Jamen - LÄSTE du inte ens det du länkade till? 

1. Det är en studie på barn mellan 9-15 år
    2. Dessa barn använde handkonsoler eller mobiler i flera timmar
    3. Resultatet visar att barnen som använde Gameboy eller Xbox hade mer smärta än de som lekte med iPhone

Hur i hela friden lyckas du tolka den här studien som att det skulle vara farligt eller dåligt för småbarn att kortare stunder leka med sin förälders mobil eller titta på videoklipp i den?

• Octomum
    Strix skrev 2011-07-30 21:03:37 följande:
    Hej! Någon som har tips på bra app för ettåring? Vi har åkt så mycket bil nu att inget funkar längre av mina ideer för underhållning. Han är bara ute efter min mobil. Om jag ger upp den vill jag att det ska vara för något bra.

Seriöst?

Vad händer med mänskligheten.................? 
  • Frontline
    Octomum skrev 2011-08-01 23:00:08 följande:
    Seriöst?

Vad händer med mänskligheten.................? 
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lottapotta08

Min son på snart 19 månader älskar sedan rätt länge appen animal sounds. På engelska men jag säger det svenska namnet. Glad musik och glada bilder. Sen gillar han att titta på bilder och foton av sig själv på mobilen också

• Sophan

Hej!
    Jag kan tipsa om en ny app för de mindre barnen, den innehåller både pekbok (svenskt tal) samt memory, pussel och ett spel som heter "en av fyra". Min dotter (2 ½) har testat och godkänt =) och jag vet vänner som har mindre barn som uppskattar appen även de. Den finns på app store, kostar 7 kr och heter "Kul för barn" (http://kulforbarn.se/). 

Svar på tråden App för ettåring?