• Strix

App för ettåring?

Hej! Någon som har tips på bra app för ettåring? Vi har åkt så mycket bil nu att inget funkar längre av mina ideer för underhållning. Han är bara ute efter min mobil. Om jag ger upp den vill jag att det ska vara för något bra.

• Svar på tråden App för ettåring?
  • silvermåne
    Vinxen skrev 2011-07-30 22:23:55 följande:
    För att det nyligen är bevisat att det är skadligt för deras leder. Dom skall inte hålla på med elektronik vid så låg ålder. Samma som att små barn inte skall se på tv. Men jag dömer ingen. Vill man ge sitt barn en mobil ist för en bok/leksak så gör så :) men JAG hade inte valt mobilen.
    Det skadar inte en 1 åring att titta på ett videoklipp,gjort för bebisar, medans jag håller telefonen
    Den som är allas vän är ingens.
  • Sweet life
    Vinxen skrev 2011-07-30 22:23:55 följande:
    För att det nyligen är bevisat att det är skadligt för deras leder. Dom skall inte hålla på med elektronik vid så låg ålder. Samma som att små barn inte skall se på tv. Men jag dömer ingen. Vill man ge sitt barn en mobil ist för en bok/leksak så gör så :) men JAG hade inte valt mobilen.
    Kan du ge mig någon vetenskaplig studie på att barn inte ska se på tv heller? och kom inte med Hugo Lagercrantz bullshit!

NEJ, tvtittande leder inte till ADHD!
  • Jelenas

Jag sökte på Fischer Price och fick en hel del bra. Bla hur man räknar och hur olika djur låter. Visserligen på engelska men när de säger på engelska så säger jag vad det heter på svenska.

Iphonen har varit räddaren nöden när man har åkt långt med min 1½ åring då han endast sover i max 40 min och sen gråter av panik för att han sitter fast resten av den 4 timmars långa resan. Ser alltid till att packa en väska full med saker åt honom bla böcker men eftersom jag lider av åksjuka from hell så kan jag inte sitta och läsa för honom.

Däremot ser jag till att apparna är lärorika.

• Toppen9

Just ja ladda ner youtube-appen och lägg alla klassiska barnlåtar som favorit. Det älskar min lille att se/lyssna på.

• jelina

doodle buddy
    pekbok (finns både gratisapp och betalvariant).
    och talking tom (mest för att den upprepar allt som sägs).

• Vinxen

Fan va alla får taggarna utåt? Dåligt samvete? Smartphones är inte bra för vuxnas leder heller. Men som sagt ALLA gör som dom vill!! Och ALLA får tycka som dom vill. Men som sagt. En bok kanske?

• Sweet life
    Vinxen skrev 2011-07-30 23:12:01 följande:
    Fan va alla får taggarna utåt? Dåligt samvete? Smartphones är inte bra för vuxnas leder heller. Men som sagt ALLA gör som dom vill!! Och ALLA får tycka som dom vill. Men som sagt. En bok kanske?
    VAD är det som gör det dåligt? du har fortfarande inte angett en källa som kan backa upp dina påståenden. För det är vad det du kommer med, påstående och ingen fakta...
  • Vinxen

Orkar inte leta men det va i DN har jag för mig. Veckan som gick. Anledningen är att mo ilen blir för tung för dom att hålla i längre perioder. Fan, familjeliv börjar bli påhopparnas favorithak. Kan ju inte skriva något längre utan att folk flippar. Gör vad ni vill med era barn, det drabbar inte mig ändå. Jag kom bara med ett tips och ett råd precis som ni andra...orkar inte ens diskutera mer. Känner att gravidhormonerna steg i taket!

Svar på tråden App för ettåring?