• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • NaBas

Hur funkar skip hop double när ni har vagnen som mono? sitter den bra då också?

• ews

Ni som lämnar erat större barn på dagis och sedan knallar hem med det mindre barnet i vagnen (som man då dragit ihop till ett-barns-läge), vars sätter ni sitt delen under tiden? Vågar man lämna den på dagis ?

• Lindsey
    Laura79 skrev 2011-11-08 22:01:05 följande:
    Hej! Jag ber om ursäkt om frågan ställts och besvarats innan men jag undrar hur lång tid det tog för er som beställt av WH watts att få vagnen. Vi beställde för ca 3 v sedan och idag fick besked om att vagnen kommer skickas imorgon. Det sades dock inget om hur lång tid frakten tar. Dagar? Veckor? Någon som vet? Hoppas på snabb leverans då vi sålt vår förra vagn ;).
    Vår vagn skickades från england tisdag eftermiddag och kom på fredagen samma vecka. Tog sammanlagt fyra veckor minus en helg :P
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • spigg
    ews skrev 2011-11-09 17:42:07 följande:
    Ni som lämnar erat större barn på dagis och sedan knallar hem med det mindre barnet i vagnen (som man då dragit ihop till ett-barns-läge), vars sätter ni sitt delen under tiden? Vågar man lämna den på dagis ?
    Ja jag lämnar den, i ett Tullsa-regnskydd, i barnvagnsförvaringen på sonens förskola.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Elisabeth83

Vi flyttar till usa nu och har tänkt oss att köpa en bugaboo donkey. Är det någon som vet var man kan köpa den där? är det någon som vet om Emmaljungas allroundåkpåse passar på donkeyn. Inte för att vi kanske kommer behöva en åkpåse då det inte blir lika kallt där som här..

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • spigg
    Elisabeth83 skrev 2011-11-10 21:06:23 följande:
    Vi flyttar till usa nu och har tänkt oss att köpa en bugaboo donkey. Är det någon som vet var man kan köpa den där? är det någon som vet om Emmaljungas allroundåkpåse passar på donkeyn. Inte för att vi kanske kommer behöva en åkpåse då det inte blir lika kallt där som här..
    T.ex. BuyBuyBaby har Donkeyn. Går du in på Bugaboos hemsida så finns det en lista över alla återförsäljare uppdelat per land, så där får du en specifik lista och kan se om det finns någon butik i staden ni ska flytta till.

Jag har bilder på selen i Donkeyn i mitt blogginlägg om den, kolla där och jämför med hålen i din åkpåse så ser du om den passar: mybabababies.blogspot.com/2011/10/bugaboo-donkey.html (Du får scrolla ner lite i inlägget.)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • axdal

åhh idag ska jag äntligen hämta vagnen jag längtar kan jag säga..

• emkalo
    Elisabeth83 skrev 2011-11-10 21:06:23 följande:

Vi ska beställa från pishposhbaby.com
    De har varit väldigt hjälpsamma i mailkonversationen men jnag har ingen uppfattning om hur de är att göra affärer med!

Nu n är vi äntligen ska beställa börjar jag tveka Mkt pengar! Kommer dottern vilja åka vagn ngn längre tid (2 år o 5 mån när lillebror kommer)? Men även att jag kommer inte våga göra ngt med vagnen eftersom den är så dyr Känner ni oxå så? Vi bor i friliggande hus med (lång) grusad uppfart och 4 (höga) trappsteg upp till ytterdörren, hur mycket stryk kommer den ta av detta? Får kanske bära ner vagnen och sen lägga/sätta i barnen?! Men dte känns ju nojigt oxå. Är ni andra nojiga?

Svar på tråden Bugaboo Donkey