• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • spigg
    emkalo skrev 2011-11-11 10:08:29 följande:

Vi ska beställa från pishposhbaby.com
    De har varit väldigt hjälpsamma i mailkonversationen men jnag har ingen uppfattning om hur de är att göra affärer med!

Nu n är vi äntligen ska beställa börjar jag tveka Mkt pengar! Kommer dottern vilja åka vagn ngn längre tid (2 år o 5 mån när lillebror kommer)? Men även att jag kommer inte våga göra ngt med vagnen eftersom den är så dyr Känner ni oxå så? Vi bor i friliggande hus med (lång) grusad uppfart och 4 (höga) trappsteg upp till ytterdörren, hur mycket stryk kommer den ta av detta? Får kanske bära ner vagnen och sen lägga/sätta i barnen?! Men dte känns ju nojigt oxå. Är ni andra nojiga?

Jo lite känner jag igen mig, första repan fick mig typ att börja gråta. Nu bryr jag mig inte så mkt längre, den är ju till för att användas och den är ju som bäst just när man behöver den! Däremot skulle jag inte hoppa ned den för 4 höga trappsteg med två barn i.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • NaBas
    emkalo skrev 2011-11-11 10:08:29 följande:

Nu n är vi äntligen ska beställa börjar jag tveka Mkt pengar! Kommer dottern vilja åka vagn ngn längre tid (2 år o 5 mån när lillebror kommer)? Men även att jag kommer inte våga göra ngt med vagnen eftersom den är så dyr Känner ni oxå så? Vi bor i friliggande hus med (lång) grusad uppfart och 4 (höga) trappsteg upp till ytterdörren, hur mycket stryk kommer den ta av detta? Får kanske bära ner vagnen och sen lägga/sätta i barnen?! Men dte känns ju nojigt oxå. Är ni andra nojiga?

Min son är 2,5 år och åker gärna vagn, vi åker mycket kommunalt så därför tycker jag också att det är praktiskt att ha honom sittandes.

Är kanske också lite nojig, men det är man bara i början eller om ngt känns fel.. trodde för en sekund att sufflettfästena gick av härom dagen, då fick ja lite ont i magen, men annars är det inget man tänker på hela tiden direkt.

Jag älskar verkligen den, min bebis sover i den även hemma på dagtid, och min 2,5 åring gör gärna också de..
  • Catox9
    axdal skrev 2011-11-11 07:22:39 följande:
    åhh idag ska jag äntligen hämta vagnen jag längtar kan jag säga..

Det förstår jag verkligen! När min pappa ringde och sa att vagnen (och han) var på väg från Arlanda så var jag redan ute i bilen i tankarna :)

Vad har du beställt för färger?
    Vi körde svart/svart, tänkte matcha med lite fina färger till istället för färgglada suffletter.. fast jag blir onekligen lite sugen när jag ser alla fina suffletter som folk här inne har sytt själva :D  
  • wiesio

Jag vet att det här diskuterats tidigare men alltså hur gör man med selen? Jag hämtade vår vagn igår och hade jätteproblem med att spänna fast vår son som är 21 månader. Han är normalstor för sin ålder och hade bara jeans och jacka men ändå satt selen åt rätt hårt. Har kikat på den nyss och tycker inte det ser ut som att man kan göra den större men jag måste ju göra något fel? För hur ska man annars få på den med overall och när de blir äldre? Hur funkar den för er?

• spigg
    wiesio skrev 2011-11-11 16:57:01 följande:
    Jag vet att det här diskuterats tidigare men alltså hur gör man med selen? Jag hämtade vår vagn igår och hade jätteproblem med att spänna fast vår son som är 21 månader. Han är normalstor för sin ålder och hade bara jeans och jacka men ändå satt selen åt rätt hårt. Har kikat på den nyss och tycker inte det ser ut som att man kan göra den större men jag måste ju göra något fel? För hur ska man annars få på den med overall och när de blir äldre? Hur funkar den för er?
    Den ÄR tight. Tyvärr. Går inte att göra så mycket åt det. Det du kan göra är ju att ha axelfästena på lägsta och sen knäppa selen bara runt midjan och låta din son ha armarna fria.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    wiesio skrev 2011-11-11 16:57:01 följande:
    Jo just det, du kan också köpa en lös sele och fästa i chassit, om du verkligen känner att du vill att han ska sitta fast ordentligt. Min son är 2,5 och jag kan spänna fast honom, har inte börjat med overall än men han har rejält med kläder. Det är tight men det går faktiskt. Viktiga att barnen sitter med rumpan ända in när man spänner fast.
  • wiesio

Ja jag tänkte testa att försöka knäppa bara över midjan så får vi se. Att inte ha sele alls funkar ju inte för då glider han ju ur när han blir förbannad och börjar åla sig (vilket hände i affären igår).

• Tant Mutti

Nån som har erfarenhet av sufflett i offwhite? Blir den smutsig? Var i en butik igår och så en med vit sufflett och den var ju sååå snygg! Har inte ens tänkt tanken på vitt innan, men nu blev jag lite sugen...

• Lillebror12

Vi har OFW-sufflett på vår Cam, har tvättat den 1-2 ggr på över ett år, så nej, den blir inte smutsig spec ofta . Dessutom är den lätt att tvätta!

Svar på tråden Bugaboo Donkey