• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • emelielj

Var o klämde på donkeyn i affären idag och visst, den ser fantastisk ut :)

Tyckte dock att den kändes lite bredare i monoläget än vad jag fått för mig men jag kanske är ute och cyklar. Synd att sidofacket inte går att ta bort men samtidigt gillar jag extra utrymme! Upplever ni den som generellt bredare än andra vagnar?

Vill ha hem den nu!

• smoolan

Jag upplever den som större men jag har å andra sidan haft en teutonia fun innan som går in överallt. Den ska ju inte vara bredare än många singelvagnar och ibland har jag missbedömt och trott att jag inte kommer igenom vissa passager när det i själva verket inte är några problem. Var också skeptisk till sidokorgen men den är faktiskt väldigt praktisk! Speciellt nu på vintern att trycka ner jackor etc i om man går in i en galleria ist för att klämma in det under vagnen. Och så slipper du ha en väska som hänger från handtaget.

• lindus82

Hej ni som har beställt donkeyn från england hur många dagar tog det?? de skickdade den igår tror ni den hinner komma innan fredag??

• EliasMamma09

Det är bakhjulen, och vi pumpar däcken ofta tycker jag, men sen använder vi vagnen flera gånger varje dag, så jag har ingen direkt erfarenhet av luftdäck.
    Jag har inte läst ditt inlägg om hur man använder den men vi har en annan pump som funkar super, jag antog att han i cykelaffären visste hur man pumpade däck och kunde hjälpa oss på ästa sätt men han fick inte till det heller:(

• Lindsey
    lindus82 skrev 2011-11-16 11:40:05 följande:
    Hej ni som har beställt donkeyn från england hur många dagar tog det?? de skickdade den igår tror ni den hinner komma innan fredag??
    Vår skickades på tisdag eftermiddag och kom på fredagen samma vecka. Men då bor vi i skåne så vi har ju närmst danmark som den flygs till först.
    Ellie 101016 ♥ Lillebror bf 120307 ♥
  • lindus82

Åh vad bra ja jag bog i helsingborg så det borde ju bli samma :) tack för svaret :)

• Lindsey
    lindus82 skrev 2011-11-16 12:40:42 följande:
    Åh vad bra ja jag bog i helsingborg så det borde ju bli samma :) tack för svaret :)
    Hoppas ni får den denna veckan då :) Problemet var bara att den kunde komma allt mellan 9-17 så det gäller att vara hemma :P Ringde dem på morgonen samma dag men de kunde ändå inte säga tid. Men jag hade tur, de ringde på dörren precis när jag klätt på dottern och mig själv för att ta oss till dagis och jobb, annars hade jag fått vänta tills veckan efter :P
  • lindus82

ÅHH jag är ju på inskolning med sonen mellan halv tio och elva :( hoppas hoppas att dem inte kommer då
    vill ju inte vänta en vecka till ;) dem lämnar inte den vid dörren då ;) ?? 

• Lindsey
    lindus82 skrev 2011-11-16 12:58:38 följande:
    ÅHH jag är ju på inskolning med sonen mellan halv tio och elva :( hoppas hoppas att dem inte kommer då
    vill ju inte vänta en vecka till ;) dem lämnar inte den vid dörren då ;) ?? 
    Nä min blev iaf skickad med dhl och de lämnar ett brev om man inte är hemma och så får man själv ringa upp dem och boka tid, dock går det inte på helgen ;(
Svar på tråden Bugaboo Donkey