• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Tant Mutti
    Lillebror12 skrev 2011-11-12 19:42:35 följande:
    Vi har OFW-sufflett på vår Cam, har tvättat den 1-2 ggr på över ett år, så nej, den blir inte smutsig spec ofta . Dessutom är den lätt att tvätta!
    Låter ju helt ok, men frågan är om man kommer gå omkring och vara orolig för att få fläckar som inte går bort. Tänk oljefläck eller morotspuré... Tvättar du den i maskin?
  • ThereseX

Jag hade OFW suflett till min CAM, och nog fick jag tvätta den en del men inget som inte gick bort i tvätten, vart ska oljan komma från? Och att äta morotspure i vagnen kan man ju undvika känns det som.
    Dock tog vi donkeyn svart/svart eventuellt köper vi nåt annat till sommaren.

Jag drömmer om att det kanske kommer limited edition även till åsnan i framtiden.. : )

• s07

Klart att det kommer limited eds, o snart gör de väl om cameleon också lagom till att folk vant sig vid donkeyn...and so on. Bugaboo kan det där med att mjölka konsumenter på cash :D

• ThereseX

Och vi betalar gladeligen.. : D och männen himlar med ögonen! Haha

• Tant Mutti
    ThereseX skrev 2011-11-12 22:39:21 följande:
    Jag hade OFW suflett till min CAM, och nog fick jag tvätta den en del men inget som inte gick bort i tvätten, vart ska oljan komma från? Och att äta morotspure i vagnen kan man ju undvika känns det som.
    Dock tog vi donkeyn svart/svart eventuellt köper vi nåt annat till sommaren.

Jag drömmer om att det kanske kommer limited edition även till åsnan i framtiden.. : )
    Haha, nej det är klart att man kan undvika morotspuré, det var bara ett exempel. Men man vet ju hur det är med småbarn som kan ha ätit blåbär eller vad som helst som gärna fingrar på allt. Man vill ju behöva noja överdrivet mycket och ropa  nej och akta. Olja, inte heller så troligt kanske. När man ska transportera vagnen i båten eller bilen kanske. 
  • axdal
    Catox9 skrev 2011-11-11 12:01:56 följande:
    Det förstår jag verkligen! När min pappa ringde och sa att vagnen (och han) var på väg från Arlanda så var jag redan ute i bilen i tankarna :)

Vad har du beställt för färger?
    Vi körde svart/svart, tänkte matcha med lite fina färger till istället för färgglada suffletter.. fast jag blir onekligen lite sugen när jag ser alla fina suffletter som folk här inne har sytt själva :D  
    vi köpte vagnen med svart bas och en blå sufflett och off withe på liggdelen.. :) 
    den blivande storasystern fick välja färg och då blev det blå.. 

Ja jag bli också jättesugen på en egensydd sufflett. Synd bara att jag knappt vet hur symaskinen fungerar.. 
    Så det får nog bli att beställa en isåfall.. :P 
  • emkalo
    spigg skrev 2011-11-11 10:28:04 följande:
    Jo lite känner jag igen mig, första repan fick mig typ att börja gråta. Nu bryr jag mig inte så mkt längre, den är ju till för att användas och den är ju som bäst just när man behöver den! Däremot skulle jag inte hoppa ned den för 4 höga trappsteg med två barn i.
    NaBas skrev 2011-11-11 11:37:43 följande:
    Min son är 2,5 år och åker gärna vagn, vi åker mycket kommunalt så därför tycker jag också att det är praktiskt att ha honom sittandes.

Är kanske också lite nojig, men det är man bara i början eller om ngt känns fel.. trodde för en sekund att sufflettfästena gick av härom dagen, då fick ja lite ont i magen, men annars är det inget man tänker på hela tiden direkt.

Jag älskar verkligen den, min bebis sover i den även hemma på dagtid, och min 2,5 åring gör gärna också de..
    Tack för era svar! Känner ff lite osäker, men jagtror vi ändå köper den. Borde ju vara rätt bra andrahandsvärde på den om vi känner att den inte behövs eller inte funkar för oss Spännande! Dags att beställa den snart då!
  • emelielj

Hej på er!

Jag har läst många sidor på tråden men den är väldigt långSkrattande

Jag och sambon planerar nu syskon till våran son som är 3 månader.
    Jag har verkligen fastnat för denna vagn och funderar starkt på att köpa en.
    FInns den i butik i Sverige nu?
    Har någon/några lust att berätta om ni är nöjda med donkeyn i helhet?
    Vad är ni missnöjda med?
    Min son är ganska stor för sin lilla ålder, läst något om att större barn inte får plats så bra som man kan tror och maxvikten  är 17 kilo?
    När man köper den, väljer man om man vill köpa den till ett eller två barn direkt eller finns det någon standard på vad som ingår när man köper den?

Vi bor i lägenhet och det jag gillar mest med vagnen är att man kan välja mellan mono/duo.

Hoppas någon orkar hjälpa mig med mina frågor :)

Tack!

• ThereseX

Emeliej- Den finns i butik, det enklaste är nog att gå in i en och prata med dom alternativt googla.. Det är någon i tråden som gjort ett superbra test men jag vet inte länken..

Någon annan som kan länka?

• wiesio

Emkalo, Jag var inte helt övertygad heller när vi beställde vår vagn, och har inte kört den så mycket ännu så jag kan inte ge något omdöme riktigt, men jag tänkte dom du att den ju verkar otroligt bra så den är värd att testas. Och lever den inte upp till förväntningarna kan man ju alltid sälja den till ett hyfsat pris.

Svar på tråden Bugaboo Donkey