Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

Bugaboo Donkey

Jaja88 skrev 2012-01-25 17:28:43 följande:
    Jag tyckte det var lite läskigt när de ringde upp också! Pratade ganska stark brittiska som var lite svår att förstå, men det gick bra! Fick ett kvitto direkt till mailen också. Så nu väntar jag bara på trackingnummer och sen leverans! Ja, min frakt blev dyrare för jag köpte massa andra grejer som vagga och lite annat. Men även med frakt så tjänade vi över 6000 kr på att handla från pramworld istället för i Sverige så det är vi nöjda med :)
    Ja, jag tyckte inte heller att det var helt lätt att förstå uttalet, men det gick ju! De kommer att dra mina pengar i morgon och då får jag ett bekräftelsemail. 
    Jag beställde en organizer, en åkpåse och en vagn och då höll sig frakten på 60.

Men ja, galet vad pengar man tjänar på att beställa därifrån! Glad att jag gjorde det! 
  • Stefanie
    linaloo skrev 2012-01-25 22:49:07 följande:
    Näe, det är posten som levererar. De ringer aldrig före(möjligtis bara om man bor långt ut på landet). Man fr se till att hålla sig hemma (ofta syns det inte ens att den kommit till stan innan de försöker köra ut). De gör 1-2 utkörningsförsök och är man inte hemma då, så får man själv åka och hämta på deras utlämningsställe.

Ni som beställt. Ni Får ett trackingnummer från TNT post. Efter nån/några dagar så kommer det inte gå att spåra via det numret längre. Ring då posten, klicka er vidare till övriga frågor om paket och säg att ni har ett utländskt trackingnummer och att ni vill ha det svenska kolli-id't. Då söker de fram det svenska kollinumret åt er, så att ni kan fortsätta följa leveransen i Sverige.
    Tack för informationen! Skönt att ha en aning om hur det går, så det ska jag absolut göra!
  • Stefanie
    höstäpple skrev 2012-01-25 21:26:54 följande:
    Hade de Donkeyn i lager nu?

Vad blev det för färger för er som beställt?

Vad är det för kortuppgifter man ska kunna uppge?
    Till mig sa de i måndags att de skulle få in en leverans på fredag, men de kanske redan fått in den. Om jag förstod rätt skulle det ta en dryg vecka innan min leverans kommer fram och jag pratade med dem i går, men jag har inte fått bekräftelsemailet än utan väntar på att de ska dra pengarna och maila mig idag. I slutet på nästa vecka räkna jag med tills vidare!

Jag beställde en duo med svart bas och topset i offwhite. Till det blev det en organizer och en svart åkpåse. Tänkte nog köpa en till, men väntar med det till hösten för att slippa lägga ut alla pengar nu. Lillebror kommer inte förrän i juni...

Jag var osäker på vilka siffror de skulle vilja ha när det gällde kortnumret men så länge du har kortet framför dig är det hur lätt som helst, de var tydliga och förklarade precis vad de ville ha.
    1. Kortnumret på framsidan
    2. Utgångsdatum (månad och år)
    3. De sista tre siffrorna på baksidan 

• Stefanie

Nu har de dragit pengarna, väntar bara på mailet då. Hur snart fick ni andra mailen? Bara så jag vet hur länge jag ska vänta innan jag vet om jag blivit bortglömd eller inte...

• Stefanie

Hm, de har nog varit lite slarviga på pramworld den här veckan då.

Jag mailade ju dem ordern igår. Efter några timmar ringde de upp för att bekräfta ordern och ta kortnumret. När vi lagt på ringde de upp igen för att de hade försökt och dra pengarna direkt och jag hann inte flytta över pengarna till rätt konto innan de prövade. Eftersom att de skulle stänga för dagen om 5 minuter så bestämde vi att de skulle dra pengarna idag.

Vid 13-tiden märkte jag att pengarna tagits från mitt konto, vi 16:30 hade jag fortfarande inte fått något kvitto eller bekräftelsemail. Jag mailade dem och frågade om det var på gång eller om de glömt bort. Då fick jag väldigt snabbt ett kvitt på mailen, såg ut precis som en kvittoremsa. Men jag hittar inget trackingnummer där, om det inte bara är så att jag inte fattar?

Har ni fått trackingnumret i ett separat mail eller står det på kvittot?

• Stefanie
    Berry85 skrev 2012-01-28 12:20:42 följande:
    Ni som har beställt donkey duo från pramworld, (eller någon annanstans) vad har ni betalat?
    Skriv gärna också vad ni har betalat för tillbehören:)
    Här är priserna på mina delar. De drog väl 12500 kr ungefär om jag minns rätt, med tillbehören (en ny åkpåse och en bugaboo organizer)

Sold * SBL5561 1 £746.10 Bugaboo Donkey Base Bugaboo Colours: Black (Click image to zoom)
    * CZE9188 1 £139.50 Bugaboo Donkey Duo Extension Set Bugaboo Colours: Black (Click image to zoom)
    * ZZG9821 1 £63.00 Bugaboo Donkey Tailored Fabric Sets Bugaboo Accessories Colour: Off White
    * WBZ6433 1 £40.50 Bugaboo Donkey Extra Sun Canopy Bugaboo Accessories Colour: Off White
    * NWS2266 1 £29.95 Bugaboo Organiser
    * MNP1529 1 £89.95 Bugaboo Footmuff Bugaboo Accessories Colour: Black
    * ENV6867 1 £60.00 postage TOTAL SUB TOTAL £984.17 VAT £184.83 TOTAL £1,169.00 TENDER Cr/Debit Card £1,169.00

• Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-01-27 09:30:53 följande:
    Jag mailade pramworld igår och frågade efter trackingnummer . Då sa de att min vagn kommer skickas från bugaboo till dem idag fredag. Så sen skulle de skicka den till mig när de hade alla grejer. Jag trodde redan att allt fanns i lager, men bara de skickar det under nästa vecka så blir det ju bra! Alla som har beställt verkar ju vara nöjda så det blir nog jag också :)
    Då skickas nog våra samtidigt. Men oj, vad jag går och väntar nu! Skönt att få något mer än bebisen att vänta på, något som man vet kommer redan om någon vecka!
  • Stefanie

Jaja88:
    Har du fått höra något om ifall pramworld skickat din vagn än? Jag har inte fått något trackingnummer än så jag antar att de inte skickat... Vet att vi fick samma besked när vi beställde (att de skulle få in donkeyn i fredags och skicka den efter det). 

• Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-01-31 15:00:53 följande:
    Nej, jag har inte hört nåt än tyvärr! Jag hade hoppats att de skulle skicka idag faktiskt! Men jag väntar tills imorgon. Annars får man väl mejla och fråga!
    Okej. Om du hade fått höra något hade jag nog hört av mig redan idag, men som du säger; hoppas på i morgon!
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-01-31 16:16:48 följande:
    Ja, den borde ju iaf ha kommit till dem senast idag tycker jag! Så då borde de ju skicka imorgon. Vi har liksom inte bråttom att få vagnen men när man har lagt ut så mycket pengar i förskott så vill man ju gärna veta att den är på G :)

Sen är jag ju fruktansvärt nyfiken också, även om jag har sett en och storebror har provsuttit en gång. Det blir ju en helt annan sak när man får hem den!
    Jag har inte heller bråttom, men vill så väldigt gärna ha den. Har längtat sedan jag provkörde den på NK när den började sälja den där, så nu när man faktiskt har beställt och betalat...

Men jag håller på men det hemska projektet att sälja vår Brio Go nu. Hade jag sålt den i oktober hade jag utan problem fått 8000 för den med alla delar och tillbehör, nu säljer en massa butiker ut sprillans nya för 7500 med sitt- och liggdel samt babyskydd med bas så att jag skulle få det jag vill ha för den är inte en chans...
    Trist, men så är det. Gillade vagnen och hade behållit den om det inte var för att jag behöver en syskonvagn nu. Fast jag tror att jag kommer att gilla donkeyn ännu mer..! 
Svar på tråden Bugaboo Donkey