LyckligFru skrev 2012-03-04 14:25:20 följande:
Härlig tråd *favoritar* väntar tvåan nu och det är långt till bf ännu men kan inte låta bli att kika på vagn, har hört runt lite på familjeliv o andra forum om vilken syskonvagn som rekommenderas o Donkeyn kommer alltid som förslag, så nu är jag lite nyfiken på den då alla pratar så gott om den (var väldigt skeptisk först) men hoppas att jag kan få lite mer klarhet i mina funderingar här :)
Har aldrig känt eller prövat en Donkey eller en Bugga över huvudtaget men tycker att den ser liten ut? eller är den rymligare än man tror? ( vi har visserligen en Emmaljunga som i jämförelse med Donkeyn är stor om en traktor :)
Till vilken ålder kan barnet åka iden förrän dom blir för långa, får för trångt?
Finns det någon nackdel med vagnen?
Nackdelar med Donkeyn... Hm.
1. Luftdäcken skrämmer mig. De är underbara att köra med men jag tycker att tanken på att jag skulle kunna få punktering någonstans långt hemifrån ensam med två småbarn i vagnen och lyckas ta mig hem där ifrån. Förmodligen och förhoppningsvis kommer det aldrig att hända, men tanken ligger där och skaver lite...
2. Jag vågar inte ha min 1-åring i vagnen för en sekund om han inte är fastspänd och jag kan sakna lite att kunna sätta ner honom i vagnen utan att behöva spänna fast honom(hade brio go innan). Eftersom att han sitter så upprätt och högt upp så glider han ur om han blir sur och spänner kroppen.
Jag har hört om någon som sytt en rem och fäst mellan selet och bygeln så att den hamnar mellan benn på barnet och med en sån skulle det problemet vara löst så jag tänker klura närmare på hur man skulle kunna göra det...
3. Handtaget på brio go är skönare att hålla i. Men jag har redan vant mig, det var sambon som nämnde det nu när jag frågade vad han tycker kunde vara bättre med vagnen.
Det är nog allt jag kan komma på just nu. Jag är förälskad och tycker att vagnen är fantastisk. Har aldrig kört en så lättkörd vagn, jag älskar varukorgen på sidan i monoläget. Vagnen är snygg, min son sitter väldigt bra i den. Jag kan inte tänka mig någon vagn jag hellre skulle ha som duovagn än så länge. Kanske kommer jag på några nackdelar när lillebror kommit, men allt jag jämfört med har fler nackdelar än donkeyn.