Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

Bugaboo Donkey

Jaja88 skrev 2012-02-01 15:26:20 följande:
    Har du hört något idag? Jag har mailat och frågat men inte fått något svar på det än!
    Nej, ingenting. Jag tänkte maila men har inte gjort det. De har ju stängt för dagen nu, men kanske slänger iväg ett mail i kväll som de ser i morgon.  Om jag inte hörde fel sade de 1,5 vecka till mig när jag beställde och det är väl på fredag och de lär ju inte hinna få vagnen hem till min dörr innan mitten på nästa vecka... Kan leva med det men hade ändå trott att de skulle skicka vagnen senast i måndags.
  • Stefanie
    Merde skrev 2012-02-01 11:53:16 följande:
    Hjälp! Ni som monterat Donkeyn. Vart förvarades "krokarna" som man fäster den nedre varukorgen med? Hittar inga krokar :( och har alltså bara två band med öglor. Har letat igenom alla förpackningar men inga krokar.
    Är monteringen svår, bortsett från korokarna?

Och hur ser liggdelen ut i, är det någon madrass med? Insåg i natt att jag inte har en aning om såna detaljer :) 
  • Stefanie
    höstäpple skrev 2012-02-01 20:53:36 följande:
    Jag beställde från PW i fredags.
    Har fått ett bekräftelsemail med ordernummer men inte mer än så.

Ni andra som beställde förra veckan, har ni hört nått?
    Jag och Jaja88 beställde i onsdags om jag minns rätt. Jag har fått kvitto men ingen av oss har fått trackingnummer än vilket förmodligen betyder att de inte skickat vagnarna....

De skulle få in vagnar från bugaboo i fredags och skicka efter det. 
  • Stefanie
    höstäpple skrev 2012-02-01 22:05:19 följande:
    Hoppas att de kommer iväg snart!
    Hojtar ni till här när ni fått trackingnummer?
    Kan jag absolut göra!
  • Stefanie
    Merde skrev 2012-02-01 22:32:17 följande:
    Fredag var nog ett preliminärt datum skulle jag tro. Min vagn skulle ha skickats senast den 20/1 men skickades inte förrän den 25/1 så det beror nog på om deras inleveranser från Bugaboo blir försenade.
    Ni behöver dock inte oroa er, den skickas ju så snart den kommit in i lager :)
    Jag är inte orolig. Mer otålig Glad. Men ja, den kommer när den kommer, bara hoppas att det blir snart!
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-02 14:46:14 följande:
    Nu har jag fått ett mail med trackingnummer! Skönt!

Men av nån anledning står det på tyska eller holländska där man ska söka efter paketet och jag fattar inte vad man ska välja.

Var det samma för er andra som har beställt från PW?
    Hm. Jag har inte fått något. Ska maila dem...

Men grattis! :) 
  • Stefanie

"Hi, 

unfortunately we are still awaiting stock to arrive. Once your order has come into stock you will be notified and your order dispatched."...

Så jag får nog snällt vänta! Trist...

• Stefanie
    EEE skrev 2012-02-03 00:33:07 följande:
    Efter en del velande har jag nu äntligen skickat iväg min beställning på Åsnan duo!Hjärta Mannen har varit flitig med att påpeka hur dyr den faktiskt är men va tusan, jag kommer bli apnöjd med den!

Hoppas nu PW tar min beställning på allvar men tanke på att jag skickar min beställning så här dags. Mitt stora problem nu är hur jag ska klara mig utan vagn i en månad? Sålde syskonvagnen här om dagen och har inga andra vagnar här hemma på lager.Obestämd  
    Jag håller på med försäljningen av min vagn och var också orolig över det där. Men har en kompis som kan låna ut en vagn till mig om det skulle bli glapp. Annars funderade jag på att loppisköpa en vagn eller köpa en resevagn, den skulle jag kunna ha nytta av andra gånger också. Men det är ju så klart snäppet jobbigare om du redan använder syskonvagn...

Men en månad ska det inte behöva ta. De flesta har fått sina vagnar väldigt snabbt.  
  • Stefanie

Angående tullsa barnvagnssele  så googlade jag lite nu. Tycker att det låter som en smart idé.

Finns att köpa på Barnens Hus och på ett gäng olika onlinebutiker. Men jag såg också att det skett olyckor med selen, kan vara värt att kolla extra på men jag har inte hunnit än.

• Stefanie
    Zinara skrev 2012-02-06 08:02:00 följande:

Hej här i tråden.

Plussade precis efter jul här och har en liten redan så funderar på en donkey DUO till hösten. Hade dock några frågor.

Går den in genom alla dörrar i bussen eller endast dom främre lite bredare dörrarna?

Vet ni om man kan provköra/ titta närmare på vagnen någonstans i stockholm?

Om en vän fraktar vagnen från USA tillkommer några kostnader utöver köpet då?

Tror ni priset kan sänkas något innan hösten?

Hur bra skuggar sufletten liggande barn?

Går den att köra normalt upp för barnvagnsramper (såna i trappor menar jag)?

Hur lätt/snabb är den att ändra till monovagn och går den att ändra åt båda hållen dvs både ta bort sittdel och ha kvar liggdel och tvärt om? Annars hur ändras den?

Tror det var allt, barnen löper amok och jag är nyvaken så kan ha glömt något

Grattis till plusset!

Det många gjort i den här tråden är att beställa vagnen från England eller Holland, då får man ner priset några tusenlappar och behöver inte oroa sig för tull och sånt. Vet inte hur mycket billigare det skulle vara att köpa den i USA, kanske någon annan som vet?

Vagnen säljs också på NK, där provkörde jag den i höstas. 
Svar på tråden Bugaboo Donkey