Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

Bugaboo Donkey

Måste bara få skriva av mig.

Jag beställde vagnen (Duo) från pramworld den 25 januari och fick då veta att det skulle ta ungefär 1,5 vecka innan jag fick den. Inga problem tyckte jag. Hade inte varit några problem om de skickat den efter 1,5 vecka heller ifall att jag hade missförstått något de sa bestämde jag mig för.

I går fick jag efter att ha bett om ett mer exakt besked om när jag kan vänta mig att den kommer veta att de får in den i lager den 20 februari och då tidigast ska den skickas till mig. Det betyder att jag får vänta ungefär 5 veckor istället. I kväll försvinner min vagn så nu ska jag i väg och låna en resevagn som jag kan ha tills dess men det känns ju så där halvkul när det är  en massa snö ute och jag har foglossning...  Jag kan inte vänta med att sälja vagnen för jag behöver pengarna.

Lite smått besviken är jag måste jag säga... 

• Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-07 12:45:10 följande:
    Ojdå, det verkar som jag hade tur att de skickade min vagn! Verkar vara väldigt svårt för dem att svara på det där med leveranstider :/

Jag väntar ju på min vagn nu,och hoppas att den dyker upp snart. Jag tycker ändå att det är konstigt att spårningen är på holländska, skickas vagen därifrån fast man beställer från England?

Hoppas det blir bra när vagnen väl kommer och inte massa strul då! Och att din vagn kommer snart.
    Jag haren brio spin till sonen som han åker i nu, den ska vi ha kvar som extravagn sen!
    Ja, antingen hade du tur eller så hade jag otur. Men ja, de har varit dåliga på att svara på leveranstider. Förra gången jag frågade fick jag bara veta att de skulle skicka den när de fick in den. Men, men. Nu har jag sålt min fantastiska brio go och lånat en resevagn. Det betyder att jag kommer bli om möjligt ännu gladare sen när donkeyn kommer!
  • Stefanie
    Pärla skrev 2012-02-07 22:16:34 följande:
    Ok, det var synd att det inte finns så mycket att göra..
    Jag ska kolla vad jag kan göra.

Tack Spigg!
    Det dumma är väl att de säkert ändrar det i nya vagnar sedan, men det kommer inte vi att få ta del av eftersom att vi redan har våra då. Alla verkar klaga på samma sak, så de måste ju ändra det. Största nackdelen med det är dagen då vi vill sälja våra vagnar och ingen vill köpa modellerna med korta selar...  :S
  • Stefanie
    Stefanie skrev 2012-02-08 08:35:27 följande:
    Det dumma är väl att de säkert ändrar det i nya vagnar sedan, men det kommer inte vi att få ta del av eftersom att vi redan har våra då. Alla verkar klaga på samma sak, så de måste ju ändra det. Största nackdelen med det är dagen då vi vill sälja våra vagnar och ingen vill köpa modellerna med korta selar...  :S
    Nej, usch vad negativ jag var idag då! Ignorera den där kommentaren! Skyller på gravidhormonerna och rycker upp mig istället!
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-09 10:37:13 följande:
    Min vagn är på utkörning nu! Sitter på helspänn här hemma och bara väntar :)
    Vad roligt! :)
  • Stefanie
    Mrs TH skrev 2012-02-09 21:09:30 följande:
    Idag träffade ajg en bekant som hade en donkey, fick provköra och klämma lite på den, en sådan blir det! Underbar vagn, det lilla jag kunde känna. Hon hade den iofs "bara" i mono än så länge. Har en fråga till, en av de saker som jag alltid tyckt varit negativt med just bugaboo är att liggdelen( sitt också kanske) hamnar långt ner, jag är lång och föredrar "högre" vagnar. Är det samma på donkeyn som på ex cameleon? Jag upplevde bekantingens vagn som högre än cameleon men då hade hon bara sittdelen på.
    Jag har tänkt likadant. Men nu när jag behöver en duovagn känner jag att den lilla nackdelen vägs upp av alla fördelar.
  • Stefanie

Idag har jag fått mail från pramworld och vagnen är skickad! 

Jaja88, du frågade precis samma saker som jag undrar nu, men nu kanske du har svaret... Hur funkar det med det här holländska trackingnumret, hur vet jag när vagnen är i Sverige..? Jag skulle så gärna vilja vara hemma när den kommer eftersom att vi inte har bil vilket krånglar till det om vi måste hämta den på posten.

Är så glad, äntligen är den på väg! 

• Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-15 19:25:53 följande:
    Jag använde Google translate för att förstå vad de menade! Sen när jag uppfattade det som att den var i Sverige så ringde jag till posten och bad om ett svenskt kolli nummer! Sen ringde han från posten när han var på väg till mig för att se att jag var hemma.. Supersnäll var han och hjälpte mig att bära in allt också :) Jag är supernöjd med vagnen, den är fantastisk. Förutom att sonen inte får plats i selen när han har overall på sig fast han bara är 1,5! Men annars är den toppen :)
    Smart, det ska jag göra!

Jag fick två mail med olika trackingnummer. Antar att det betyder att det är två olika kollin som åker för sig... Hur många dagar tog det innan din vagn kom fram från att de skickat den?
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-15 21:26:34 följande:
    Ja, det fungerade helt okej att översätta så faktiskt! Jag tror att det tog sex dagar om jag inte minns fel! Ja, det betyder att det är två kollin! Den extra sittdelen kommer i ett eget mindre paket! Den var riktigt smidig att montera faktiskt, jag blev positivt överraskad av det. Svårast var att pumpa hjulen men vi åkte till macken sen för att se hur mycket luft man fick i! Vad ska du ha för färg på din donkey?
    Jag har beställt svart bas med vitt topset. När man kollar står det leverans 18 feb, det verkar ju inte troligt i sverige när posten inte levererar på helgerna. Eller gör de det? 

Du har beställt samma färg va?!

Längtar efter vagnen något galet, speciellt nu när jag lånar en mindre bra vagn och försöker ta mig fram i snömodden! 
  • Stefanie
    Jaja88 skrev 2012-02-16 15:25:35 följande:
    Det där datumet ändrades ett par gånger för mig, men jag tror att det står för när vagnen anländer till sverige! Nej, jag har svart bas med rosa topset till liggdelen och svart sufflett till sittdelen :) Den rullar riktigt smidigt i snön, så hoppas att du får den snart!
    Okej. Det borde ju vara så.

Fint med rosa! Tycker nog det är den finaste kombon, svart rosa, men nu är det två småpojkar som ska åka så det fick bli så här. Tänker att det är lätt att matcha också, men svart vill jag inte ha igen efter förra vagnen, tröttnade lite... 

Svar på tråden Bugaboo Donkey