Inlägg från: Sockerbullen |Visa alla inlägg
  • Sockerbullen

Bugaboo Donkey

Mamma Bondesson skrev 2012-08-21 20:01:32 följande:
    Någon som minns hur snabbt man blir uppringd från Babyplus när man lagt beställningen? Funderar på att beställa en nu :)
    vi fick svar på mailen. mailade på söndagskvällen, fick svar på måndag fm. 
  • Sockerbullen
    babybabybaby skrev 2012-08-21 20:47:52 följande:
    Sugen på en bugabo donkey men tvekar lite pga nedanstående:

Min stora kommer vara ca 2 år och 8 månader när bebis kommer. Tror ni att donkey vagnen kommer vara för liten för äldsta? Han väger i dagsläget nästan 15 kg (viktbegränsningen är 17 kg per sist) Hur är höjden jämfört med vanliga cameleon?

Sedan skriver flera om ett nytt chassi som ska komma, vad är förändringarna på det mot föregående?
    ang storleken kan jag inget om cameleonen, men min älsta dotter är snart 3,5 år. hon väger ca 15 kg och är lång, men hon sitter bra. naturligtvis inte perfekt men det gör hon inte nån vagn tycker jag. hon slår inte i sufeltten och fick bra plats med benen, min yngsta är snart 2 år och sitter helt perfekt och det tror jag absolut hon kommer göra 1,5 år till. sen så använder ju inte barnen vagnen på samma sätt när den blir större, mest vila beben och så. iaf mina. 

ang det nya chassit sä är det bara några förbättringar de gjort, alltså inget negativt alls. ska tex ta mindre plats när man fäller ihop det. 
  • Sockerbullen
    Nifi skrev 2012-08-24 13:03:54 följande:
    Snabb fråga - jag letar efter en Donkey utan liggdel, d v s med bara två sittdelar. Finns det att köpa nånstansifrån? Här i Sverige går det iaf inte vad det verkar som. Har även letat begagnat, men hittar bara med 1 liggdel & två sittdelar, känns lite onödigt när man inte behöver liggdelen att behöva köpa även den
    Det går inte att köpa så nytt iaf. för det är ju inte en extra liggdel, bara det tyget. köp annars en vanlig duo och sälj liggdelstyget separat på blocket, kanske någon som köpt en duo men som ska få tvillingar och bara behöver ett tyg till
  • Sockerbullen
    Nifi skrev 2012-08-24 13:11:44 följande:

Hur menar du med liggdelstyget, förstår inte riktigt...
    När man köper en duo så får man två ställningar kan man säga, och två sittdelstyg och ett liggdelstyg, så om man bara vill använda sittdelarna så är det lixom inte en hel liggdel till övers, utan bara det tyget som man istället för ett sittdelstyg skulle ha satt på. hoppas du förstår vad jag menar så svårt att förklara. 

jag tror absolut att det kan finnas köpare till endast liggdelstyget, det finns ju tex inte många som säljer en twin på blocket, så om nån ska få tvillingar funkar det ju bra att köpa en duo begagnat och sedan köpa till ett extra liggdelstyg.  
  • Sockerbullen
    JessiWill skrev 2012-08-24 13:18:59 följande:
    Man får väl 3 "ställningar"? Eller är jag ute och cyklar? Tungan ute
    du får 2 ställningar och 3 tyger, två sitt och ett ligg i utförandet duo. 
  • Sockerbullen
    Nifi skrev 2012-08-24 13:28:41 följande:
    Ah, jag tror jag förstår. Jag känner att jag ska åka ut & kika på en vagn igen iaf. Var beställer man billigast och bäst utomlands ifrån? PramWorld? Tillkommer tull?
    jag har beställt från baby plus i holland. tror det blir billigast, vi betalar 9300 inkl frakt för en duo, fast då fick vi lite rabatt för vi beställde två samtidigt. ingen tull. 
  • Sockerbullen

Jag skulle gärna svara dig men vet tyvärr varken hur långt chassit blir ihopfällt eller om man kan få förlossningsgaranti från utlandet, men jag gissar att man inte kan få det, bara min gissning dock, hoppas nån annan har bättre svar men vecka 39 är vad jag förstått det den leveransveckan de flesta lämnar!

• Sockerbullen
    Fialottis skrev 2012-09-01 11:43:09 följande:
    Hej! Har 3,5 mån gamla tvillingar och för tillfället en UJ MB duo. De ligger båda två på mage i vagnen när de sover..nu börjar liggdelarna bli för små och jag spanar efter en vagn där jag kAn ha sittdelarna mot mig. Undrar om någon har erfarenhet av donkeyn, kan de små ligga på mage i sittdelen?!
    nu har jag inte fått min vagn än och har inget barn som är så liten som dina, men kan inte tänka mig att de kan ligga på mage i sittdelarna då det inte går att få de helt platta, men de kan väl ligga i liggdelarna på mage iaf 3-4 månader till. men jag gissar nu bara
  • Sockerbullen

Fialottis: är osäker hur stora liggdelarna är i uj dubbelvagn men jag tycker luggdelen i donkeyn är stor, absolut längre än andra liggdelar, 1 månad till bör ju absolut inte vara några problem, men tänkte eftersom msn brukar byta till sittdel när barns är runt 6 månader och då som du säger sover de säkert på rygg! Lite proffsigt av mig att ge dig råd när jag egentligen inte vet men du får mina gissningar iaf!

• Sockerbullen

Ursäkta felstavningarna och jag menade såklart oproffsigt

Svar på tråden Bugaboo Donkey