• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Merde
    Mamma Tes skrev 2011-12-21 03:47:08 följande:
    Jag importerade min helt oklämd och vi är hur nöjda som helst!
    Jag har aldrig varit något Bugaboofan och för att spendera närmare en månadslön på en vagn så vill jag nog klämma på den lite innan åtminstone... Inte nu för att det verkar finnas några vettiga alternativ på syskonvagnsfronten men ändå.
    Syster Norr skrev 2011-12-21 07:02:45 följande:
    Linaloo: vi bor i Umeå.

Merde: jag beställde precis en donkey fr Holland och där var det tre dagars lev tid. Jag tror många butiker bara har en vagn som demo, sen får man beställa sin vagn.
    Vi funderade på att importera ett tag men det skulle vara så himla skönt att köpa den här på plats i Luleå ifall något skulle krångla. Orka börja skicka vagnen till Nederländerna eller Storbritannien om något skulle behöva reklameras. Men det är klart, billigare är det ju och tydligen väldigt mycket snabbare också (sjukt nog).
  • memo

har testat Donkeyn i slask snö, och i snö vid -10 och det funkar jättebra. har åkt i 10 cm snö (bor i norrland, mycket snö=hinner ej skotta), och det går bra, har inte ens låst hjulen någon gång. Lättare än med vår "dagisvagn" som är en emmaljunga edge sport duo, men det är nog för att den är tyngre. donkeyn har dessutom smalare hjul..

• Pärla

Hur går det att göra axelremmarna lite mer lösa?? När min dotter har på sig tjockare kläder ( vinterjackan ) så går det inte nästan att låsa henne..?
    Nån som vet?

• spigg
    Pärla skrev 2011-12-21 16:36:02 följande:
    Hur går det att göra axelremmarna lite mer lösa?? När min dotter har på sig tjockare kläder ( vinterjackan ) så går det inte nästan att låsa henne..?
    Nån som vet?
    Se till att de är utdragna till max och även att det är max utdraget på den delen av selen som är runt midjan på barnet. Om du scrollar ner en bit i det här inlägget så ser du hur jag har gjort:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey/
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Pärla
    spigg skrev 2011-12-21 16:50:46 följande:
    Se till att de är utdragna till max och även att det är max utdraget på den delen av selen som är runt midjan på barnet. Om du scrollar ner en bit i det här inlägget så ser du hur jag har gjort:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../
    Tack Spigg!
    Ska försöka efter dina instrukioner
    Tycker ändå att det är minus med just remmarna...Det är jättejobbigt!
  • linaloo

Fick bästa julklappen, sambon gjorde ett presentkort med en rebus på. Rebusen var bl a på ett buggande par, på spöket Laban och på twins. Så får en donkey tills lillasyster/lillebror kommer. Inlöses dock vid fördelaktig valutakurs, men det kan jag stå ut med! :)

• axdal

idag fick jag hem 2 nya regnskydd.. hag beställde 2 st willvin raincover och de passar superbra både på liggdelen och på sittdelen :)

• Merde

Någon som köpt vagn ifrån Kidzshop.se? I sådana fall, bra/dåligt med butiken?
    Funderar lite på att beställa en Donkey därifrån (börjar bli lite stressad nu känns det som) men är fortfarande lite tveksam eftersom jag ännu inte haft möjlighet att kika på en Donkey irl.

• LillaJag89
    Merde skrev 2011-12-26 06:55:12 följande:
    Någon som köpt vagn ifrån Kidzshop.se? I sådana fall, bra/dåligt med butiken?
    Funderar lite på att beställa en Donkey därifrån (börjar bli lite stressad nu känns det som) men är fortfarande lite tveksam eftersom jag ännu inte haft möjlighet att kika på en Donkey irl.
    vi köpte vår därifrån. har varit nöjd med allt ang reklamation osv.
    snabb leverans hade vi med.
Svar på tråden Bugaboo Donkey