• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Keeya

Vi köpte vår vagn från Nederländerna. Flera tusen billigare. Sen köpte jag en åkpåse från tradera. Den var väl till Bee men funkar bra. Köpte bara en åkpåse för när bebisen kommer i april behövs ingen åkpåse utan filtar räcker tycker vi. Sen får vi se om vi behöver en till i höst eller inte.

• linaloo

Goldenticket & Cherry D: Tack, tänkte beställa från Pramworld, de har 21% rabatt på åkpåsarna nu. Antar att det är den äldre modellen i så fall. Donkey står inte med varje fall, vilket den gör på de som de inte är rabatt på. 

Keeya: Dottern är snart 9 månader nu och nästa bebis kommer i slutet på maj (om inte den oxå vill ut tidigare). Jag funderade mest på om det är värt att beställa åkpåsar på rea nu och ha till nästa höst/vinter. Men det kanske är onödigt? Tänkte att man kanske kan deala till sig ett bättre pris om man beställer lite tillbehör samtidigt som man beställer donkeyn.  

Freja 7 april 2011 ♥
  • Keeya

Linaloo: jag kände att det kan vara onödigt att köpa två för vet inte om dottern kommer att behöva nästa höst. Hon fyller 2 då. Sen så har jag inget emot att använda beggat när folk idag använder sina prylar så kort tid. Men ni verkar ju ha mindre åldersskillnad mellan era så det kanske är värt att köpa 2 om du får en bra deal. :)

• Delira

Kan man justera sufletten, för att få lite mer längdutrymme? Såg i bildtråden att någon skrev att sufletten var i högre läget.

• Strossel

Läste att barnvagnsbutiken hade 20 % på bugaboo, men det står ju inte på hemsidan?!

• LillaJag89
    Strossel skrev 2011-12-31 12:52:20 följande:
    Läste att barnvagnsbutiken hade 20 % på bugaboo, men det står ju inte på hemsidan?!
    dom hade 20% rabatt på allt på webben under rean. men de gällde lagerförda varor. Donkeysarna tog slut relativt fort. Nu är de ord pris som gäller.
  • jean1

Hej!

Står i valet och kvalet ang syskonvagn. Har mest varit inne på en MB Duo eller Duet men inte kunnat släppa Donkeyn just för att det är en Bugaboo (Har en Cam redan som jag älskar) och för att man kan ha bebis vänd mot sig när det är dags för sittdel. 

Vi har en MB Urban Jungle och som sagt en Cam men hade tänkt behålla båda trots köp av syskonvagn. Lite onödigt kanske men dottern har MB som sovvagn på förskolan och jag är för förtjust i Camen för att sälja den... Men, det känns lite lättare att motivera ett köp av en ny Donkey om vi skulle sälja Camen. Vagnen skulle ju bli använd som både Mono och Duo.

Frågan är bara, kommer jag att ångra mig om vi säler vår älskade Bugaboo Cam?? Ser fram emot att få ha Buggan som liggvagn till kommande bebis då jag tycker den är supermysig. Känns Donkeyns liggdel lika mysig och bra?

Ni som använder Donkeyn både som Mono och Duo, hur känns den som Mono om man är van med en Cameleon? Tycker inte det är snyggt med varukorgen på sidan heller....   

Visst måste man ha en annan adapter än till Cameleon för att fästa babyskyddet? (Vi har Maxi Cosi)

Passar Bugaboos nya åSkriv gärna andra saker om ni kommer på sånt som är värt att tänka på!   kpåsar bra i Donkeyn (den modell som ska passa både Cam och Bee)  

Om man vill komma undan lite billigare, vart är bästa stället att handla. Pramworld?   

• jean1
    jean1 skrev 2011-12-31 15:59:46 följande:
    Hej!

Står i valet och kvalet ang syskonvagn. Har mest varit inne på en MB Duo eller Duet men inte kunnat släppa Donkeyn just för att det är en Bugaboo (Har en Cam redan som jag älskar) och för att man kan ha bebis vänd mot sig när det är dags för sittdel. 

Vi har en MB Urban Jungle och som sagt en Cam men hade tänkt behålla båda trots köp av syskonvagn. Lite onödigt kanske men dottern har MB som sovvagn på förskolan och jag är för förtjust i Camen för att sälja den... Men, det känns lite lättare att motivera ett köp av en ny Donkey om vi skulle sälja Camen. Vagnen skulle ju bli använd som både Mono och Duo.

Frågan är bara, kommer jag att ångra mig om vi säler vår älskade Bugaboo Cam?? Ser fram emot att få ha Buggan som liggvagn till kommande bebis då jag tycker den är supermysig. Känns Donkeyns liggdel lika mysig och bra?

Ni som använder Donkeyn både som Mono och Duo, hur känns den som Mono om man är van med en Cameleon? Tycker inte det är snyggt med varukorgen på sidan heller....   

Visst måste man ha en annan adapter än till Cameleon för att fästa babyskyddet? (Vi har Maxi Cosi)

Passar Bugaboos nya åSkriv gärna andra saker om ni kommer på sånt som är värt att tänka på!   kpåsar bra i Donkeyn (den modell som ska passa både Cam och Bee)?   

Om man vill komma undan lite billigare, vart är bästa stället att handla. Pramworld?   

Oj, vad konstigt det blev med texten på slutet !

Passar Bugaboos nya åkpåsar bra i Donkeyn (den modell som ska passa både Cam och Bee)?   

Skriv gärna andra saker om ni kommer på sånt som är värt att tänka på!   

Svar på tråden Bugaboo Donkey