• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Leonell

Merde, beställ från barnbutiken innan midnatt, dom har 20% rabatt!! :)

• Merde
    Leonell skrev 2011-12-26 19:10:08 följande:
    Merde, beställ från barnbutiken innan midnatt, dom har 20% rabatt!! :)
    Jag önskar att jag kunde det men tyvärr har jag nog ingen som kan hämta upp vagnen åt mig.
  • Leonell

Merde, beställ från hemsidan, dom skickar den :) tror jag iaf.

• Merde

Ah! hade behövt vara säker på att dom verkligen skickar den då jag vill förskottsbetala.
    Fattar inte varför de skickar alla andra vagnar men inte just Donkeyn :(. Står ju att den måste hämtas upp i butik.

• Merde
    Leonell skrev 2011-12-26 20:13:27 följande:
    Merde, beställ från hemsidan, dom skickar den :) tror jag iaf.
    Dom skickar inte på grund av leverantörsavtal :(

Kan känna att det är något allvarligt fel på systemet när det funnits vagnar tillgängliga i resten av Sverige i en hel evighet och man ändå inte kan skicka en vagn till ett geografiskt område inom samma land där vart man fortfarande inte ens har ett demo-ex tillgängligt än mindre kunnat börja leverera ut vagnar till potentiella köpare. Det finns ingen som helst rimlighet att begränsa försäljningen då det inte finns någon leverantör som kan tillhandahålla varan i området i fråga. Hade varit skillnad om vår lokala återförsäljare hade haft möjlighet att de facto sälja mig en vagn men det har dom inte. Förmodligen inte förrän efter det att jag behöver den i alla fall.

systernorr: Tycker det är knökigt att måsta importera vagnen ifall något skulle behöva reklameras. Köper helst från en butik i Sverige när det handlar om större och dyrare inköp. Hade definitivt köpt vagnen från min lokala återförsäljare om de hade haft möjligheten att sälja en åt mig ;).

Sjukt att man sitter här med kontanterna på handen och vill köpa en vagn och så finns det ingenstans att köpa åbäket ifrån. Jag känner lite som att det i sig kanske är skäl nog att köpa en annan vagn. Är så där måttligt road just nu.
  • Lillebror12

Vi köpte vår Cam från kidzshop, det har funkat fint men jag tycker att de är rätt oproffsiga med dåligt språk i mail och en massa färger hit och dit. De lyckades skicka iväg en reservdel till fel adress en gång också- de frågade inte innan om vi bodde kvar på den adressen vi bodde på när vi köpte Camen... Så nja, jag föredrar Pramworld framför dem vilken dag som helst.

• ThereseX

Merde- Du känner ingen som kan köpa den åt dig nånstans där den finns? Som kan skicka den med bussgods exempelvis?

• Mimmi86

Köpte en bugaboo Donkey igår, är så sjukt nöjd!! Bor i sthlm, och den funkar kanon på buss och tunnelbana, smidig att fälla ihop och klicka i och ur ligg/sittdel... Kärlek!!

_-*-_ Elvira 110922
  • Mimmi86

Kan nämna att de sa i vår butik att om det är fel på vagnen så kan man gå till valfri barnvagnsbutik som säljer bugaboo vagnar och få hjälp med sin vagn..

_-*-_ Elvira 110922
Svar på tråden Bugaboo Donkey