• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • NaBas

Jean1:
    Jag använder den i båda lägena och hade en Cam innan Donkeyn.
    Jag tycker att den känns stadigare än vad Camen gjorde, jag älskade den men denna vagn är ännu bättre.

Det är annan adapter till babyskyddet, jag har också maxi cosi, och det funkar bra, skillnaden är att man måste ta bort adaptern varje gång, mina brukade sitta kvar på babyskyddet, Barnet ligger högre upp och det gillar min grabb verkligen, använder den så ofta nu.

Jag älskar varukorgen i sidan :) den är mycket praktisk tycker jag och säkert många andra Donkey ägare. Man kan ha allt nära tillhands.

Man kan använda de "äldre" versioner av åkpåsar, de nya är lite smalare och eftersom selen är lite annorlunda på Donkeyn är hålen anpassade för den i den nya universal åkpåsen.

Jag tror att det är Pramworld som har det bästa priset just nu.

GOTT NYTT ÅR!!

• MGn

Någon skrev tidigare om en hemsida som sålde även delar till bugaboo donkey, något med W...men kommer icke ihåg vad sidan hette, hjälp!

• Plly

Wh watts är jättetrevliga och man kan beställa alla delar till donkey av dom, har en prislista på allt om nån vill se? Det är dock ca 4 veckors leveranstid på delarna. Jag ska beställa så fort jag får lön, bygger en egen vagn :-P

• Delira

Tycker att chassit på min donkey knarrar när jag kör. Nån annan som har det problemet?

• Mamma Tes
    Plly skrev 2012-01-01 16:42:15 följande:
    Wh watts är jättetrevliga och man kan beställa alla delar till donkey av dom, har en prislista på allt om nån vill se? Det är dock ca 4 veckors leveranstid på delarna. Jag ska beställa så fort jag får lön, bygger en egen vagn :-P
    Vi beställde våran vagn därifrån, syperbra! Vill gärna veta vad dom tar för sufflorna!
  • Mimmi86

Är ny ägare av underbara vagnen bugaboo Donkey, tänkte höra om någon här inne vet om det kommer släppas fler färger till just Donkeyn? Idags läget finns det väl bara 4a? Offwhite, sand, punk och blå? Förövrigt är jag sjukt nöjd med vagnen!! Köpte denna pga av att de hade 30% rea i affären som sålde dem.. Kom undan skapligt billigt ändå, dottern sover sjukt mkt bättre i denna liggdel än i vår emmaljunga. En nackdel jag kan tycka är väl förvaringen under är litet, men kör singel så har ju väskan brevid

_-*-_ Elvira 110922<3
  • ThereseX

Vet du när dom kommer dom ltd främst till donkey?

Svar på tråden Bugaboo Donkey