• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Malinooo

Lotus: vi köpte till mugghållare och adapter till bilstol. Ska köpa en åkpåse också men kände ingen panik med den. Köpte förresten också en sittdyna, ska köpa en till när våren närmar sig och lillasyskonet vill byta från liggdelen, har inte bf förräns i december så de e ingen panik.

Pingping: men oj, 2 veckor! Då håller jag tummarna att min kommer snart, beställde svart/electric blue. Hoppas hoppas hoppas!! Hur fungerar det? Mailar dom när dom skickar vagnen från PW? Och sen tar det en vecka?

• Lotus09

Spigg: Tack för tipsen!

Malinooo: Tack för tipsen. Då har vi bf i samma månad :) Beställde du den nu för att du ska ha den som monovagn tills syskonet kommer? 

Jag är nog världens veligaste person, kan inte bestämma mig för färg. Väljer mellan royal blue och sand. I-landsproblem .............   

• Pluppe E

60 pund... Tycker det känns som det helt plötsligt blev dyrt om jag jämför med andra som har beställt... Twin vagnen måste väl vara dyrare än duon, eller? Aja, vi får se vad "domen" slutar på, billigare än i sverige blir den ju iaf!

pingping: När vi testade vagnen på babyproffsen var sitsarna också lite rörliga, reagerade också, men antar att dem ska vara så :P

• Malinooo

Lotus: ja exakt! Så vi kan sälja den vi har mesans den fortfarande har garanti kvar. Tjänar nog mer på att sälja den nu än i december/januari lixom :). När har du bf?
    Jag köpte en svart/electric blue och har en sand dyna till. Kommer köpa till åkpåsen också men i svart tror jag. Haha jag vet det är supersvårt att välja.
    Jag ville ha jade men sambon sa blankt nej på den tyvärr, så han valde electric istället. Men verkligen i-landsproblem :)

• spigg
    pingping skrev 2012-07-22 21:01:56 följande:
    Hej! Har nyss fått min Donkey DUO från PW, frakt 60 pund. Den kom inom två veckor fast att leveranstid var 28 dagar. Dock så valde jag svart så det var ingen specialare.

Dock har jag en fråga: 
    Ska man kunna rucka på sitsarna så att de rör sig någon centimeter "fram och tillbaka" eller ska det vara helt stumt? Dvs när jag har satt fast dem och rycker i dem så är de lite rörliga, inte alls så att de lossnar, utan mer att de går att röra lite. Hoppas ni förstår vad jag menar. 

Är det något annat man bör kvalitetstesta när man är ute de första gångerna så att man vet vad man ska vara uppmärksam på? 
    Japp, de ska vara ruckbara! Så ingen fara alls! :)
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • Naimis
    pingping skrev 2012-07-22 21:01:56 följande:
    Hej! Har nyss fått min Donkey DUO från PW, frakt 60 pund. Den kom inom två veckor fast att leveranstid var 28 dagar. Dock så valde jag svart så det var ingen specialare.

Dock har jag en fråga: 

Ska man kunna rucka på sitsarna så att de rör sig någon centimeter "fram och tillbaka" eller ska det vara helt stumt? Dvs när jag har satt fast dem och rycker i dem så är de lite rörliga, inte alls så att de lossnar, utan mer att de går att röra lite. Hoppas ni förstår vad jag menar. 

Är det något annat man bör kvalitetstesta när man är ute de första gångerna så att man vet vad man ska vara uppmärksam på? 

När beställde du? Har också beställt en svart och har väntat i över 1 månad. Dom har strulat till det med lagret den skulle skickas för 1,5 vecka sedan men har ännu inte skickats. Bara nyfiken!
  • pingping

Malinooo och Naimis: Jag beställde min Donkey den 14 juni och den dök upp den 28 juni redan. Jag fick ingen leveransavisering från PW utan det kom via en avi från Posten att jag kunde hämta paketet hos dem. Blev väldigt förvånad. Det lustiga är att det stod PostNL på paketen, vet inte om det betyder att de kom från Holland (har inte de något centrallager där el dyl?) och inte att den gått via PW i London. Hoppas era kommer snart! Spigg och Pluppe E: Tack för bekräftan att det är ok att de är ruckbara, man blir ju lite nojjig så jag ville höra med er experter om ni upplevt samma sak :)

• Malinooo

Pingping: jaha ja det låter ju som att den kommer från Holland. Det är ju ett holländskt företag men skumt ändå. Jag har haft mailkontakt med PW och enligt dom ska budföretaget lämna vagnen vid dörren, är man inte hemma vid leverans så ska man ringa dom å boka ny tid för leverans. Så det var också märkligt att du behövde hämta den själv.

• Lotus09

Malinooo: BF den 14/12 men ska på Rul på torsdag så det kan ju ändras. Du då? Electric blue, är det samma som royal blue?? Och Jade är den gröna, eller hur?

Jag behöver ju inte vagnen på ett tag men känner mig ändå stressad att beställa en, kronan är ju så stark nu. Dessutom vill jag gärna ha den och klämma och känna på :)

• Naimis
    pingping skrev 2012-07-23 08:14:52 följande:
    Malinooo och Naimis: Jag beställde min Donkey den 14 juni och den dök upp den 28 juni redan. Jag fick ingen leveransavisering från PW utan det kom via en avi från Posten att jag kunde hämta paketet hos dem. Blev väldigt förvånad. Det lustiga är att det stod PostNL på paketen, vet inte om det betyder att de kom från Holland (har inte de något centrallager där el dyl?) och inte att den gått via PW i London. Hoppas era kommer snart! Spigg och Pluppe E: Tack för bekräftan att det är ok att de är ruckbara, man blir ju lite nojjig så jag ville höra med er experter om ni upplevt samma sak :)

Suck! Beställde min den 15 juni. Den 11 juli fick jag ett mail om att den var paketerad och inlämnad till posten. Någon dag senare upptäckte dom att lagerstatusen på den svarta basen var fel och min inte skickats. Dom skulle få in fler under förra veckan men har inte hört något sedan dess. Skickade ett gnällmail och efterfrågade statusen i natt pga alla gravidhormoner. Fick de att låta som att andra som beställt efter mig fått sina redan (nästan sant om du beställde 1 dag innan ). Får se vad man får för respons.
Svar på tråden Bugaboo Donkey