• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Catox9

Sticker in med en fråga till alla Stockholmsmänniskor;
    Åker man gratis med barnvagn i Stockholm, på T-bana och buss?
    Tänker mig ett besök och orkar inte åka bil in...

• Malinooo

Catox: du åker gratis buss, men bara från hållplatser "på gatan". Exempelvis i liljeholmen måste du ner via tunnelbanan för att komma till bussgaraget och där måste du betala för att åka buss. Tunnelbana, tvärbana, pendel å resterande måste man betala för.

• Pluppe E

Nu är den beställd och betald :)

Bugaboo Donkey duo, adapter till ståbräda, ståbräda och 1 extra suflett.

Med frakten hamnade vid på 11589 kronor :)

• Naimis
    Malinooo skrev 2012-07-24 10:03:01 följande:
    Tordyvel: finns ju ltd edition färger för 2012. Electric blue, jade grenn och coral red tror jag den heter. Skulle vilja ha allihopa :)

Till er andra som fått vagnen från pramworld redan. Hur länge fick ni vänta totalt? När de säger 28dagar, är det bankdagar då(mån-fre) eller totalt antal dagar med lör, sön inkluderat?

Till mig sa dom 28 arbetsdagar + 5-7 arbetsdagar för leverans. Däremot verkar de gått på under 1 månad för de flesta.

Jag kommer ha fått vänta nästan 2 mån när min kommer
  • Malinooo

Naimis: tusen tack för svaret. Anledning att jag frågar är för att vi är bortresta i två veckor och om jag räknar på det så kommer vagnen antingen dagen efter vi åker eller två dagar innan vi kommer hem (beroende på hur man räknar då), och iom att posten bara håller den i två veckor så hoppas jag hellre att den kommer två dagar innan vi kommer hem så den inte skickas tillbaka innan vi hinner hämta den :).

Har du fått svar på ditt mail till dom förresten??

• denimbee

Tänker beställa från Holland i stället, blev lite tveksam till att det är flammskyddsmedel i de engelska. Funderar på att beställa seatliners, men kan inte bestämma vilken färg, funderar på blå eller beige, vilken blir eg. snyggast till en helt svart vagn?! Beige är ju mindre praktiskt med tanke på smuts och blå blir ju en liten färgklick....åhhh svårt.., har ni seatliners??

• Naimis
    Malinooo skrev 2012-07-24 17:30:17 följande:
    Naimis: tusen tack för svaret. Anledning att jag frågar är för att vi är bortresta i två veckor och om jag räknar på det så kommer vagnen antingen dagen efter vi åker eller två dagar innan vi kommer hem (beroende på hur man räknar då), och iom att posten bara håller den i två veckor så hoppas jag hellre att den kommer två dagar innan vi kommer hem så den inte skickas tillbaka innan vi hinner hämta den :).

Har du fått svar på ditt mail till dom förresten??

Dom svarade att dom inte fått sin leverans från bugaboo än, utan att den ska komma i början av denna vecka. Och dom ska skicka den så fort dom fått in den. Dom ber så mkt om ursäkt och undrar om jag fortfarande vill ha vagnen när jag skrev att bebis kommer snart. Sa att jag självklart vill ha vagnen men att jag anser att jag borde få någon form av kompensation för strulet
  • Malinooo

Naimis: meh! Varför skulle du inte vilja ha vagnen? Dom får lägga på ett kol å ge dig nånting som kompensation, nåt tillbehör eller vad som helst. Riktigt dåligt!

• bily

Vet någon nån annan sida från Holland som säljer åsnan utan flamskydd?
    Nu svarar inte Han på mina mail trots att han lovat att göra det igår! :(

• denimbee
    bily skrev 2012-07-24 23:30:17 följande:
    Vet någon nån annan sida från Holland som säljer åsnan utan flamskydd? Nu svarar inte Han på mina mail trots att han lovat att göra det igår! :(

www.moedersmooiste.eu säljer utan flammskyddsmedel, är det de som Inte svarar?
Svar på tråden Bugaboo Donkey