• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • m1ckan

Ja, som de verkar just nu iaf. Men kan ju ändras fort.
    Men kände att jag ville få det betalt, så slipper man sen :)
    Är ju ändå ca 5000:- billigare än i Sverige.

Hur mycket blev det när du betala för din duo?

• JessiWill

Ja den går ju upp och ned
    Jag betalade 9.800 för min duo, men sedan tog jag med 2 sittdynor och då blev priset 10.700 om jag inte minns helt fel.

• NaBas

Nu finns bilden med de gröna suffletterna i Bildtråden. Och de nya dynorna

• Pluppe E

Tog kontakt med Pramworld för 2 veckor sedan för jag ville veta när vagnen skulle anlända, dem sa i september. Fick idag meddelande om att vagnen är på väg Skrattande Kunde ta upp till 7 arbetsdagar. Spännande!!!!

Men jag antar att jag inte fick det "nya" chassit då, för det har väl inte kommit ännu?

• JessiWill

Nej de nya chassit har inte lanserats ännu, bugaboo skickar ut dem till återförsäljarna den 17 sep fick jag info om igår.

• Annajacobsson

Vill beställa en Bugaboo donkey duo från Holland. Har varit inne på babyplus.nl men den finns inte i deras sortiment. Jag antar att det är för att dom inväntar den "nya" uppdaterade versionen, är det någon som vet mer om det? Är det någon som har något tips på någon annan sida som man beställa Bugaboo donkey ifrån Holland? Har även varit inne på moeders mooiste, någon som har någon erfarenhet från den sidan? Tacksam för svar snarast då bebis kommer om 1 månad

• LL2011
    Annajacobsson skrev 2012-08-30 15:12:28 följande:
    Vill beställa en Bugaboo donkey duo från Holland. Har varit inne på babyplus.nl men den finns inte i deras sortiment. Jag antar att det är för att dom inväntar den "nya" uppdaterade versionen, är det någon som vet mer om det? Är det någon som har något tips på någon annan sida som man beställa Bugaboo donkey ifrån Holland? Har även varit inne på moeders mooiste, någon som har någon erfarenhet från den sidan? Tacksam för svar snarast då bebis kommer om 1 månad

Jag (och flera andra här inne) har beställt från moeders mooiste, inga problem! (Nu väntar jag fortfarande på vagnen med nya chassit, men om du söker på holland eller moeders mooiste här i tråden kommer du hitta massa andra som fått sin vagn från dem och varit nöjda)

Sidan är på holländska, men man förstår det mesta, och kan ta till google translate om det kniper. Maila sen till dem på engelska och fråga efter prisuppgift på det du vill ha.
  • JessiWill
    De har den inte i sortimentet för man måste maila de en beställning :)
    Beställde från BP och väntar på vår vagn nu.
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • Marilis
    Jag har för mig att man inte får sälja den via internet, därför har dom den inte uppe på sidan, men babyplus har typ allt man vill ha bara man mailar dom. Trevliga och snabba är de med svar också, jag lägger in en beställning imorgon efter att jag testat en donkey i vår bil. Då beställer jag också en bilbarnstol, familyfix, åkpåse, åkbräda, organizer, mugghållare, tray, babysitter, sun suflett, bröstpump...hmm och så var det något mer..men i alla fall allt det för ca 14000 kr! Får lite panik av att se index och se hur euron tickar upp, vill betala typ i måndags...men än så länge är det bara några hundralappar som skiljer..
  • JessiWill

Ja baby plus är OTROLIGT trevliga, vart kul att göra affärer med dem :)
    Har fått lite komplikationer nu under min grav, och frågade om det inte gick att kanske få chassit lite tidigare IOM att de börjar skickas ut till återförsäljarna vecka 36-38 (då).
    Då ringde BP tom upp bugaboo för att försöka få tag i ett nytt chassi lite tidigare, men bugaboo skickar inte ut förens 17 sep. Han sa dock att jag är prio 1 på chassi om de skulle få in tidigare.
    Det kallar jag service

Svar på tråden Bugaboo Donkey