• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • johanna 77
    JessiWill skrev 2012-08-29 13:07:36 följande:
    En nyfödd skall man inte ha i sittdelen iom att den är skålad.
    Bästa du kan göra är att testa en donkey med din dotter i, är olika från barn till barn hur de sitter.

Tack för svar...

Jag tycker också att man inte borde ha en nyfödd i sittdelen. Men undrade då jag såg anonser med helt oanvända liggdelar....

Jo jag måste ju prova med min 2åring i vagnene innan jag köper en men vet inte var de säljer ngn i närheten. Jag är lite het på gröten bara. och orolig att den skall bli för liten...... känns som det är den här vagnen jag vill ha. !! : )      
  • JessiWill

Johanna: vart bor du? Titta på bugaboos sida vart återförsäljare i din närhet finns.

• Plly
    johanna 77 skrev 2012-08-31 13:27:33 följande:

Tack för svar...

Jag tycker också att man inte borde ha en nyfödd i sittdelen. Men undrade då jag såg anonser med helt oanvända liggdelar....

Jo jag måste ju prova med min 2åring i vagnene innan jag köper en men vet inte var de säljer ngn i närheten. Jag är lite het på gröten bara. och orolig att den skall bli för liten...... känns som det är den här vagnen jag vill ha. !! : )      
    Jag tänker att man köper en Donkey duo med två sittdelar och det ingår en liggdel, men man ska använda den till två barn som inte längre behöver liggdel...så då använder man den inte  

• mmiaa

Igår var vi och klämde på en Donkey, kan man bli annat än kär i denna vagn?!
    Blir beställning av en twin i november

• Hejåhå

Vad är det för nytt chassi till Donkeyn som ska komma i september? Ska sälja min nya Duo och undrar om det är bråttom nu att få ut den på Blocket...

• Marilis
    Hejåhå skrev 2012-08-31 21:36:15 följande:
    Vad är det för nytt chassi till Donkeyn som ska komma i september? Ska sälja min nya Duo och undrar om det är bråttom nu att få ut den på Blocket...
    Det blir plattare när man fäller ihop det samt att det är allmänt förbättrat och förstärkt vad jag fattat som, sälj nu, det skulle jag göra i alla fall:)
  • Luella

Alltså dessa vobblande framhjul. Jag reklamerade och Bugaboo skickade några nya fästen till framhjulen. Det blev lite bättre någon månad men nu är det lika dåligt som vanligt igen. Dvs, det går inte att gå snabbt. Jag har testat att pumpa dem och ta av och pumpa dem. Det blir faktiskt värre när dom är pumpade med 2 bar luft som det ska vara.

Är det någon som har reklamerat och fått problemet avhjälpt? Är det värt det att reklamera igen? Jag funderar på att mejla Bugaboo innan jag går in till Babytown igen.

• Fialottis

Hej! Har 3,5 mån gamla tvillingar och för tillfället en UJ MB duo. De ligger båda två på mage i vagnen när de sover..nu börjar liggdelarna bli för små och jag spanar efter en vagn där jag kAn ha sittdelarna mot mig. Undrar om någon har erfarenhet av donkeyn, kan de små ligga på mage i sittdelen?!

• Sockerbullen
    Fialottis skrev 2012-09-01 11:43:09 följande:
    Hej! Har 3,5 mån gamla tvillingar och för tillfället en UJ MB duo. De ligger båda två på mage i vagnen när de sover..nu börjar liggdelarna bli för små och jag spanar efter en vagn där jag kAn ha sittdelarna mot mig. Undrar om någon har erfarenhet av donkeyn, kan de små ligga på mage i sittdelen?!
    nu har jag inte fått min vagn än och har inget barn som är så liten som dina, men kan inte tänka mig att de kan ligga på mage i sittdelarna då det inte går att få de helt platta, men de kan väl ligga i liggdelarna på mage iaf 3-4 månader till. men jag gissar nu bara
Svar på tråden Bugaboo Donkey