• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • JessiWill

Jag antar att man sätter sittdelen så om man inte vill köra runt den i duo-läge med bara ett barn i. Bara en gissning, så hade jag gjort iaf.
    Sitten borde ju inte gå att fästa så att ett barn sitter åt sidan..

• Plly
    JessiWill skrev 2012-09-08 11:31:52 följande:
    Jag antar att man sätter sittdelen så om man inte vill köra runt den i duo-läge med bara ett barn i. Bara en gissning, så hade jag gjort iaf.
    Sitten borde ju inte gå att fästa så att ett barn sitter åt sidan..

tänkte precis samma...
  • tvillingmamma74

Vi väntar tvillingar runt årsskiftet och tänkte slå till på en Donkey Twin, vi har varit så galet nöjda med vår Cameleon så ingen annan vagn känns riktigt tänkbar.

Planen är att beställa från Holland, och jag har sett att flera här nämnt Kids Room som en återförsäljare i Holland. Men jag hittar ingen sån butik när jag googlar - inte i Holland i alla fall. Någon som kan hjälpa?

Vi tänkte beställa från Holland i dagarna, eftersom kronan sannolikt försvagas mot euron när riksbankens räntesänkning träder i kraft 12 september.

• Hejåhå

Men om chassit redan är ihopdraget så är det ju inte i duo-läget. Dvs på det vis som luella skrev

• JessiWill

Hejåhå: Nej? Man vill alltså INTE köra vagnen i duo, slår ihop den i mono och fäster sitten så på sidan (för sitsen kanske hon var tvungen att bära med sig) så att sätta den där är ju smidigt.

• Hejåhå

Jessi: aha, trodde det var när man bara hade EN stol, men fattade inte att man hade båda

• tvillingmamma74

I väntan på svar om Kids Room har jag mejlat med Babyplus och Moeders Mooiste, och fått snabba och informativa svar av båda. Det skiljer 50 euro till Babyplus fördel för vagn, Maxi Cosi-adapter, ståplatta + adapter och frakt, inte så stor skillnad i pris alltså och deras service förefaller likvärdig.

Någon som har erfarenhet av en, eller båda, som kan tippa vågskålen åt något håll? Annars får det helt enkelt bli Babyplus, 50 euro är ändå 50 euro.

• Marilis
    tvillingmamma74 skrev 2012-09-08 21:49:58 följande:
    I väntan på svar om Kids Room har jag mejlat med Babyplus och Moeders Mooiste, och fått snabba och informativa svar av båda. Det skiljer 50 euro till Babyplus fördel för vagn, Maxi Cosi-adapter, ståplatta + adapter och frakt, inte så stor skillnad i pris alltså och deras service förefaller likvärdig.

Någon som har erfarenhet av en, eller båda, som kan tippa vågskålen åt något håll? Annars får det helt enkelt bli Babyplus, 50 euro är ändå 50 euro.
    Har precis hållt på i över en vecka med att maila och välja mellan just MM och Babyplus. Jag har tjatat och tror jag fick ner priset så mycket jag bara kunde:
    Från MM *1 Bugaboo Donkey Duo black                   1339,-     
    *1 Bugaboo Donkey breezy sun canopy                   64.95
    *1 Bugaboo cup holder                                             19.95
    *1 Bugaboo tray                                                        39.95

*1 Bugaboo bugaboard                                             74.95
    *1 Bugaboo donkey adapter bugaboard                   12.95
    *1 Bugaboo footmuff yellow                                   109.95
    *1 Bugaboo donkey mono adapter Maxi Cosi         39.95
    *1 Bugaboo organizer                                               34.95
    *1 Maxi cosi Familyfix                                             149.-
    *1 Cabriofix black reflection                                     169.-

Tot €1825, med ett parasoll €1845

Från Babyplus:

*1 Bugaboo Donkey Duo black                      1339,-
    *1 Bugaboo Donkey breezy sun canopy              69,95

*1 Bugaboo cup holder                                       19,95
    *1 Bugaboo tray                                                 39,95
    *1 Bugaboo bugaboard                                       74,95
    *1 Bugaboo donkey adapter bugaboard              12,95
    *1 Bugaboo footmuff yellow                              109,95
    *1 Bugaboo donkey mono adapter Maxi Cosi     39,95
    *1 Bugaboo organizer                                         39,95
    *1 Maxi cosi Familyfix                                       179,-

*1 Cabriofix black reflection                               119,-
    transport 3 boxes to sweden                               120,-

total                                                                2164.60

discount                                                            325,60

our offer                                                          1839,-

Så jag fick billigare från MM och eftersom Babyplus var sena med att skicka ut betalinfo så valde jag MM, tror det kommer bli toppen!
  • Marilis

Sjukt förbannad på Danske Bank dock, jag har både Icabanken och Danske bank, kollade på Icabanken vad en utlandsöverföring skulle kosta, det var 50 kr men man var tvungen att göra den på telefon och jag hade inte möjlighet tilll detta så jag förde över från Danske Bank. Letade lite snabbt efter priser men hittade inget, antog lite naivt att det borde ligga på ungefär samma summa, men nä...175 kr!!!! Löjligt! VAD är det som kostar 175 kr!? Plus att jag la in överföringen på kvällen men dragningen gjordes inte förrän dagen efter och efter att valutan höjts ytterligare....grymt irriterad lver att på en vecka (från när euron låg på 8,21) missa 900 spänn, det är ju i princip skötväskan jag tänkt köpa..fan då..svårt att tänka på hur mycket pengar jag sparat jämfört med i Sverige, hakar upp mig på dessa 900 kronorna..

Svar på tråden Bugaboo Donkey