• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • tvillingmamma74

Skulle behöva lite råd angående åkpåsar från er som redan har er Donkey. Jag är lite förvirrad här...

När jag läser om cocoon på nätshoppingsajter verkar de bara vara tänkta för Bugaboo Bee. Passar de verkligen i Donkeyn?

Sedan - behöver man verkligen en cocoon? Bebisarna föds runt årsskiftet om allt går enligt plan och då kommer det att vara vinter deras första månader i livet. Men kan man klara sig med vanlig åkpåse i liggdelen som sedan går att fortsätta med i sittdelen? Låter ju mer ekonomiskt och praktiskt.

Och så åkpåsar - går det att återanvända den åkpåse vi hade till Cameleon eller är måtten helt fel? Måste det vara de nya som ska passa alla Bugaboo-modeller eller är det hittepå för att få sälja mer?

Hur har ni gjort och hur har det funkat?   

• jahl

Tvillingmamma74: mina tvillingar såg dagens ljus 6 januari i år. Vi köpte två brio åkpåsar i fleece, där hade de det riktigt gott under vinter/vår. Har ännu inte testat dem i sittdelarna men tänkte göra det nu i dagarna, tror det funkar!
    Har förresten sytt extra solsuffletter eftersom solen står lågt många gånger... Tänkte lägga in bild i bildtråden men kan man göra det via mobilappen??? Någon som vet?

• LenaSve

Hallå!

Trevlig tråd.

Väntar barn i januari och storebror är då 18 månader ungefär, så vi känner att vi behöver en Donkey. Ja en Donkey, inte en syskonvagn vilken som helst :D

Försökte komma mig in på Babyplus i Holland men jag hittar inte Donkeyn hos dem. Ngn som har lust att lägga in en länk till rätt sida så jag vet att jag letar på rätt ställe? Tack!

Och är det ngn som vet ngn annan sida, svensk eller för import som är bra så dela gärna med er av en länk även till dem. Tack! 

• uppsalatjej84
    LenaSve skrev 2012-09-14 11:11:37 följande:
    Hallå!

Trevlig tråd.

Väntar barn i januari och storebror är då 18 månader ungefär, så vi känner att vi behöver en Donkey. Ja en Donkey, inte en syskonvagn vilken som helst :D

Försökte komma mig in på Babyplus i Holland men jag hittar inte Donkeyn hos dem. Ngn som har lust att lägga in en länk till rätt sida så jag vet att jag letar på rätt ställe? Tack!

Och är det ngn som vet ngn annan sida, svensk eller för import som är bra så dela gärna med er av en länk även till dem. Tack! 
    Jag hittade den inte heller, men skicka iväg ett mail istället! Skriv vad det är du vill beställa så skickar de ett erbjudande. Jag fick svar inom ett par timmar :)
  • Mamma Tes

Vi fick vårat andra barn i september förra året. Hon låg alltså i liggdelen under vintermånaderna. Vi hade aldrig åkpåse till henne utan la en tunn fleecefilt på madrassen och så hade hon oftast på sig en vanlig fleeceoverall och så varierade vi mellan olika tjocklek på filt eller ett vagnstäcke, beroende på väder. Hon frös aldrig så det var toppen!

Ang. nya chassit så har vi gjort en reklamation av vårat direkt till bugaboo och fick som svar att dom ska skicka oss ett nytt men dom har inga hemma nu. Utan dom skulle skicka i slutet på oktober.

• Sockerbullen

Jessiwill: har du hört nåt om annat leveransdatum? Vi fick vecka 39 ev vecka 40, börjar bli orolig nu när många skriver så mycket senare!

• JessiWill

Det nya chassit skall lanseras av bugaboo 17 sep, nu skrev ju någon däremot att det var försenat tills okt.
    Det gamla chassit är det iaf inte..

• JessiWill

När jag beställde hade han gamla kvar jag hade kunnat få, men valde att vänta (såklart).

Svar på tråden Bugaboo Donkey