Inlägg från: Hejåhå |Visa alla inlägg
  • Hejåhå

Bugaboo Donkey

Japp, det är 2+1 år på PW, samma på Barnens Hus, så det verkar vara 3 år även i butikerna i Sverige.

• Hejåhå

Jag hade adapter till camen och använde det endast 3-5 ggr. Skulle man handla längre perioder i köpcentrum blev det till att lyfta över bebis i liggvagnen eftersom de sover bekvämare i den. Skulle man bara in och handla en snabbis på mataffären så satte jag bilskyddet i kundvagnen.
    Det kommer kanske vara annorlunda m två kids, så jag fegade och beställde en adapter på samma gång från Pramworld. Man får ju ändå samma pris för den när man säljer i andrahand.

• Hejåhå

Igår kom pärlan! Det tog kanske en halvtimme att sätta ihop allt. Tur att man har en cameleon sedan innan för annars hade det nog varit svårare. Idag blir det premiärturen ute! Det kliar i fingrarna att sy en dyna också :)

• Hejåhå

Jag fick problem när jag pumpade däcken sedan. Dels att få i luft med pyttepumpen som följde med, men sedan tog vi fram riktiga cykelpumpen och då gick det bättre.

När däcken väl var fyllda så är de olika tjocka. Läste tidigare i tråden att slangen kan vara knölig. Någon som också haft samma problem? Vagnen vobblar ju när man drar den. 

• Hejåhå

Jag tog loss däcken igen, tömde dem på luft och pumpade upp dem innan montering. Då blev de släta och fina.

Kom precis tillbaka från premiärturen. Love it! Behöver nog också sy eller virka bumperskydd illa kvickt, för den var god att bita i. Virkar man bara en fyrkant med lite öglor på långsidan där man kan ha en snörning undertill?

• Hejåhå

Laura: har du dragit ner selen i axelremmarna på nedersta läget och maxat remmarna?

• Hejåhå

Maila till Bugaboo och fråga hur lång selen är i sitt längsta läge. Det borde de kunna svara på!

• Hejåhå

Laura: det ska bli intressant att höra svaret. Har precis fått hem min från pramworld, England.

• Hejåhå

Jag hade nog tänkt mig att det skulle gå att ta bort sidokorgen och göra donkeyn lika smal som cameleon. Den känns betydligt bredare som det är nu. Lite besviken faktiskt! Men det betyder att camen får stanna i hemmet ett tag till :)

• Hejåhå

Den känns ju som att kära omkring med en dubbelvagn, det kommer man inte ifrån. Iaf med jämförelse att köra omkring camen.
    Jag skulle nog inte råda till att köpa donkeyn om man bara har ett barn, även om tanken är att skaffa fler.

Angående pumpningen: ta loss däcken! Då vecklar slangen ut sig jämt inuti och det är lättare att komma åt. Annars kan däcken bli ojämna och det vobblar när man går.

Svar på tråden Bugaboo Donkey