Inlägg från: Hejåhå |Visa alla inlägg
  • Hejåhå

Bugaboo Donkey

Det är nog jag som blivit bortskämd med cameleon....

• Hejåhå

Kjrullet: enklast att ta loss selen i nedersta spännet, men visst, det är lite bök.

• Hejåhå

Luella: ta loss däcken, töm på luft och pumpa igen när däcken ligger ner utan tryck från vagnen. Det kan vara slangen i däcket som är ojämn.

• Hejåhå

Luella: funkade det inte med det jag skrev innan? Är däcket osymmetriskt tror jag det beror på slangen i däcket!

• Hejåhå

Asch, hela mitt svar försvann ju!

JohannaL: För min del var en tandemvagn inget alternativ. Tycker det är synd om den som sitter längst ner som måste stirra in i mina ben eller i sittdelen framför.

Det som var avgörande att det blev en Donkey var att man kan vända sitsarna framåt eller bakåt oberoende av varandra. Min äldsta kommer vara 18 månader och det kan vara skönt att ha möjlighet att vända henne mot mig.
    Att göra om vagnen till en singelvagn kändes som en bra funktion när man lämnat på dagis och ska vidare iväg på annat och inte vill dra omkring på en superbred syskonvagn.
    Det som också är bra att man kan fälla vagnen i ett stycke utan att knäppa loss sittdelarna. Det går säkert också på fler syskonvagnar, men så har det inte varit på Bugaboos tidigare modeller.

Men det som var mest avgörande var faktiskt att man kan köpa vagnen till ett förhållandevis bra pris utomlands. Jag köpte min på Pramworld för 25% lägre pris än i svensk butik. Jag tyckte också att det var mycket pengar att lägga ut på en vagn, men andrahandsvärdet är så pass bra att jag hoppas att jag i princip ska kunna sälja den för samma peng som jag köpt den för. Jag betalade 11.300 sek inkl frakt och bilstolsadapter för en Donkey Duo.

• Hejåhå

JohannaL: pramworld PW har jag sett rekommendationer på flera håll och du kan söka här i tråden för exempel på folk som varit nöjda vid reklamationer.

• Hejåhå

Jessi: ja det blir man! De ber dig lämna kontaktuppgifter och se ringer de på set nummer du angivit i mailet för att få ditt kortnummer. Sedan genomför de betalningen och du direkt höra om köpet gick genom.
    Oroa dig inte för engelskan! De vet inte vem du är och en svensk accent är de nog beredda att höra innan du ens öppnat munnen. De är ju vana med Svennis, så det är nog inga problem om du bara kan säga yes och siffrorna på kortet :) några artighetsfraser behöver du inte briljera med. Lycka till!!!

Svar på tråden Bugaboo Donkey