Inlägg från: Hejåhå |Visa alla inlägg
  • Hejåhå

Bugaboo Donkey

Naimis: när ordern är skickad får du ett tracking på TNT Parcels. Då vet du när den är på G. På den orderbekräftelse/kvittot man fick på mailen står det beräknad leverans.

• Hejåhå

Ok, maila och fråga Pw om leveransdag. I mitt mail hade de skrivit in det i fritext eftersom jag efterlyste en orderbekräftelse med leveransdatum och betalningsbekräftelse. Det stod leverans 28 dagar, 7 dagar när ordern skickas från Pw (något i den stilen). Det stod även despatched vilket jag i efterhand tolkar som att min order var vidare beställd eller skickad från deras leverantör. I slutändan fick jag hem vagnen på 4 v.

• Hejåhå

Melmoo: jag tror några har fått nya chassin vid en reklamation för samma problem så hör med din återförsäljare. Kan vara värt besväret!

• Hejåhå

Pw svarar snabbt på mail, men donkeyn fanns inte i lager då jag beställde och jag fick vänta 4v på leverans, men de talar de om när du gör prisförfrågan.

• Hejåhå

Laura: kan man inte ha kvar adaptern på babyskyddet när man spänner fast i bilen? Så gjorde vi på camen och maxi cosi.

• Hejåhå

Lillium: jag skulle satsa på en begagnad cameleon och sälja den sedan för samma peng. Donkeyn är ingen smidig singelvagn, men den bästa syskovagnen.
    Jag har båda och trodde jag skulle använda Donkeyn redan nu (fick den för en månad sedan) ända fram till lillebror kommer om en månad. Men cameleon är mycket smidigare vagn. Speciellt om det är så pass kritiskt att komma in i hissen.

• Hejåhå

Jag har terrängdäcken på camen när jag vet att vi kommer vara på gräs, gå långpromenader och på vintern. Så det är klart, där har Donken lite större flexibilitet :)

• Hejåhå

Namis: du får TNT tracking när den är skickad och på väg. För mig tog det fem dagar från att transporten påbörjades.

• Hejåhå

Finns det en Monkey också eller menar ni Donkey? Googlade, men får bara gamla sidor.

• Hejåhå

Vad är det för nytt chassi till Donkeyn som ska komma i september? Ska sälja min nya Duo och undrar om det är bråttom nu att få ut den på Blocket...

• Hejåhå

Holly: jag skulle ha lite i i magen om jag var du med att köpa vagn. Det är inte säkert att du får tillbaka pengarna på en importvagn eftersom vem som helst kan ju importera och även få garantin på vagnen. Målgruppen är i så fall den som inte kan vänta fem veckor på leverans.
    Jag har själv haft min ute på Blocket i några dagar utan napp och många frågar om den är importerad och är då inte intresserade av någon anledning.

• Hejåhå

Blir vagnen smalare då med sittdelen på korgen? Förstår inte vinsten med det annars... Är det för att man vill ha barnet bänt 90 grader från sig. Förstår nog inte hur det ser ut riktigt. Någon bild?

• Hejåhå

Men om chassit redan är ihopdraget så är det ju inte i duo-läget. Dvs på det vis som luella skrev

• Hejåhå

Jessi: aha, trodde det var när man bara hade EN stol, men fattade inte att man hade båda

• Hejåhå

Jag sålde min vagn på Blocket för samma peng som jag köpte den för på Pramworld. När jag importerade den trodde jag att jag skulle kunna sälja den med lite vinst, men men! Den var ju bara använd en gång. Jag är nu glad att blivit av med den.

Jag blir lite sur över andra annonsörer som skriver att det är x antal år kvar på garantin när den i själva verket inte är giltig. Jag dubbelkollade t.om för en köpares räkning eftersom jag inte registrerat vagnen på hemsidan. Men nej, garantin gäller bara första köparen.

• Hejåhå
    NaBas skrev 2012-09-09 20:41:55 följande:

Får jag fråga varför du sålde den så fort? Efter bara första användningen ?

Vår son gick tyvärr bort efter en månad. Vi kom aldrig hem från sjukhuset så vi hann bara köra provrundan med storasyster. Men jag var nöjd med vagnen och skulle gärna velat ha kvar den, men jag har min Cameleon och den räcker. Jag sålde den medans den hade sitt värde och jag fick tillbaka pengarna jag gett för den på Pramworld. Trodde ett tag att jag skulle kunna sälja den med vinst, men folk har rätt bra koll på att de lika gärna kan importera själva verkar det som.
     Vem vet...kanske en dag så får jag köpa en ny Donkey 2.0. :)   
  • Hejåhå

Nabas: ingen fara, så behöver du inte känna. Jag körde upp svaret lite i ansiktet på dig så det är jag som ska be om ursäkt. Jag hade nog också frågat om varför någon sålt vagnen. Tack alla ni andra för era hälsningar.
    Nu vill jag inte kapa tråden med sådana här tråkigheter. Kram på er!

• Hejåhå

Småbil och Donkey?
    Någon som har en Polo, Yaris eller liknande där Donkeyn går in?

• Hejåhå

Smoolan: det låter toppen. Är faktiskt sugen på en Yaris. Måste man inte fälla baksätet för att få in vagnen. Får den plats om man inte drar fram sätet. Verkar lite osmidigt att behöva göra det, plus att jag är osäker om det fungerar med bakåtvänd bilbarnstol i baksätet.

Någon med en Polo?

• Hejåhå

Haha! Nä, jag fattar inte, men får nog åka tillbaka och prova att dra sätet :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey