• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • JessiWill
    Ni som ville veta hur Babyplus var ang reklamationer så var det inga problem. Han bad så hemskt mycket om ursäkt, ville ha serienr och skulle kontakta bugaboo för beställning av nytt chassi =)
    William 23/9-2o1o ♥ Leon14/9-2o12 ♥
  • MrsElvisPresley
    HollyGolightly skrev 2012-10-08 23:25:06 följande:
    Åh, fick beslutsångest nu - har beställt svart med offwhite top från MM och blir nu så himla osäker på om det är för jobbigt att hålla den ren? Har inte fått leveransbesked än så det kanske kan funka att ändra färg fortfarande. Samtidigt är offwhite så snyggt... Nån som kan lugna eller avråda mig?
    Jag har off white-sufflor till min åsna, har haft den i ett år, och har inte haft problem att hålla de rena alls, har inte tvättat dem alls ännu faktiskt, första gången blir om ett par dagar! Och suffletterna är fortfarande snyggt vita, och inte grådassiga eller gula!

Men sen är jag inte typen som är utomhus 24/7 heller... 
    Teodor 2010-03-30 & Wilmer 2011-11-21, mina allt<3 teodorsmamma.blogg.se
  • HollyGolightly

MrsElvisPresley: Tack, det låter ju bra! Äh, jag behåller - i värsta fall får jag väl köpa till svarta suffletter...

• Marilis

Fick mail från MM igår, jag bör få min bugga i slutet på nästa vecka, jag betalade 6 september:)

• Lotus09

Marilis: Jag fick också mail om att min skulle skickas i slutet på nästa vecka istället för denna. Verkar vara hårt tryck nu. Längtar så även om vi inte behöver den riktigt precis nu. Vilken färg har ni köpt?

• Marilis
    Lotus09 skrev 2012-10-10 14:49:33 följande:
    Marilis: Jag fick också mail om att min skulle skickas i slutet på nästa vecka istället för denna. Verkar vara hårt tryck nu. Längtar så även om vi inte behöver den riktigt precis nu. Vilken färg har ni köpt?
    Ja samma här, längtar men än så länge går det bra utan, lillebror ligger fortfarande tryggt i magen. Jag körde på helsvart, vet att jag alltid tröttnar på färger, tänkte jag skulle leka med lite olika bumperskydd och så för att ändra vagnen lite, men alla mina vagnar har alltid varit svarta och jag är jättenöjd med det, var lite sugen på jade dock..men skulle tröttnat fort. Ni?
  • Catox9

Vilka snygga åkpåsar passar i Åsnan förutom Bugaboo's egna?
    Någon som vet och kan ge snabbt besked?
    Det är hög tid att införskaffa en schysst till lillkillen, någon som har tips på vart jag hittar fina? 

• Annemona

Har precis köpt en donkey och jag tycker att bakhjulen lutar lite inåt när man tittar bakifrån. Skall det vara så?

• Lotus09

Marilis: Vi valde sand. Valde mellan den och royal blue men jag tror jag skulle tröttnat på den blåa. Har köpt en begagnad skip hop väska. Den är händig och har bla sand i sig så jag tror den blir fin till :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey