• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Sockerbullen

Jag tycker absolut att det är värt att köpa det nya chassit nu när det ändå finns att köpa, det är ju en förbättrad version! Vad har du fått för pris på en med gamla chassit då?

• Freddy73

Vad har ni andra lagt i botten på liggdelarna nu när det börjar bli kallt ute? När jag köpte min vagn så sa de i butiken att man helst inte ska täcka över madrassen för då tar man bort andas funktionen (vilket jag ju gör med åkpåsen ändå...) Funderar i alla fall på att antingen lägga fårskinn eller dubbelvikt yllefilt under madrassen för att skydda för kylan underifrån.

• Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

hur gamla är era barn ni som har syskonvagnen? min son kommer nästan fylla tre när syskonet kommer men han sover fortfarande middag 2h. funderar på om det är värt att köpa buggaboo Donkey eftersom den kan bli en singel vagn också....

Maken är skeptisk då han tycker den ser plastig ut?

• Marilis
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2012-10-13 08:11:13 följande:
    hur gamla är era barn ni som har syskonvagnen? min son kommer nästan fylla tre när syskonet kommer men han sover fortfarande middag 2h. funderar på om det är värt att köpa buggaboo Donkey eftersom den kan bli en singel vagn också....

Maken är skeptisk då han tycker den ser plastig ut?
    Min son är 3 år och 2 månader när lillebror kommer, jag funderade också på om det faktiskt var värt det, men efter mycket fundering så kom jag fram till att JA det är helt klart värt det, skulle fundera på en Donkey även om jag bara hade ett barn:) Nu har man ju MÖJLIGHETEN och den möjligheten är fantastisk! Samtidigt som sonen älskar att åka vagn och jag vill ta långa promenader med hunden. Helt klart värt det! Speciellt när den andra singelvagnne jgc kollat på nästan kostar lika mycket som min Donkey jag beställt från Holland. Donkeyn tar dessutom mindre plats i bilen (om man har sitt/liggdelen i baksätet istället för bagaget och det är mycket värt när man har en 52 kgs kloss till voffe!:)
    Förstår inte hur han kan tycka den är "plastig"?
  • Lotus09

Marilis: Ha ha ha, inget fel med att köra svart. Man kan ju pimpa med färg på annat, precis som du skriver. Den verkar i alla fall vara väldigt rymlig och ha bra finesser. Jag väljer oftast svart själv, som båda våra förra vagnar har varit svarta men nu kände jag för att spexa till det så jag tog sand av alla färger :o

• Sockerbullen

Jessiwill: hur mycket knakar ditt chassi? Jag har precis haft första långpromenaden med våran donkey, och jag tyckte nog den knakade ibland faktiskt, men vet inte vad som får vara ok eller hur mycket det ska vara för att det är värt att deklarera! Jag tror ju alla chassit låter liiite grann!

• Marilis
    Lotus09 skrev 2012-10-13 16:36:05 följande:
    Marilis: Ha ha ha, inget fel med att köra svart. Man kan ju pimpa med färg på annat, precis som du skriver. Den verkar i alla fall vara väldigt rymlig och ha bra finesser. Jag väljer oftast svart själv, som båda våra förra vagnar har varit svarta men nu kände jag för att spexa till det så jag tog sand av alla färger :o
  • JessiWill
    Sockerbullen skrev 2012-10-14 18:47:21 följande:
    Jessiwill: hur mycket knakar ditt chassi? Jag har precis haft första långpromenaden med våran donkey, och jag tyckte nog den knakade ibland faktiskt, men vet inte vad som får vara ok eller hur mycket det ska vara för att det är värt att deklarera! Jag tror ju alla chassit låter liiite grann!
    Började lite lite, sedan eskalerade det väldigt snabbt tyvärr. Nu blir man störd i huvudet att gå med vagnen i duo.. kontra det med knäcket i chassit med och jag vill sparka ihjäl min åsna :P
    William 23/9-2o1o ♥ Leon14/9-2o12 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey