• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • tvillingmamma74
    jennaevelina skrev 2012-09-28 14:54:47 följande:
    Hej!
    Nu känner jag mig ju totalkorkad som frågar men kan jag verkligen inte ha mitt bugaboo babyskydd på donkeyn?

Jenna
    Jag förstår inte frågan, har bugaboo haft egna babyskydd? Vi hade en Maxi Cosi Cabriofix som gick att fästa på Camen med hjälp av adapter, och samma ska funka på Donkeyn (bara med annan adapter).
  • Plly
    tvillingmamma74 skrev 2012-10-01 20:30:36 följande:
    Jag förstår inte frågan, har bugaboo haft egna babyskydd? Vi hade en Maxi Cosi Cabriofix som gick att fästa på Camen med hjälp av adapter, och samma ska funka på Donkeyn (bara med annan adapter).
    Det finns bugaboo babyskydd men jag tror inte de såldes i sverige...
    Adapter finns som funkar med maxicosi och izi be enligt några, jag har en adapter till akta graco som min man köpte i usa som vi använder på donkeyn. Tror det har lite med olika länders säkerhetskrav att göra?

• lillemansmamma

Hey Donkey lovers ;) Här har ni en till nyfrälst! Har i dagsläget en Cameleon inköpt i våras som jag trivts med men känner nu att det är nog en Donkey jag vill ha. Jag har många funderingar kring sidokorgen. Får ni ha den i fred? Föreställer mig hur min son på 15 månader sliter upp den i tid och otid. Tankar tips om detta skulle göra mig glad!

• Principessa85

Förlåt, men jag orkar inte leta igenom hela tråden... Undrar bara om ni som har beställt från Baby plus Holland har varit nöjda? Flört Tänkte beställa en Bugaboo Donkey mono i veckan därifrån och vill bara veta om ni har stött på några problem eller kan jag vara lugn? Glad

BF 12 januari 2013
  • Marilis

Väntar på besked om min vagn från MM, betalade 6 sep, mailade dem i söndags om något eventuellt datum då jag kan tänkas få vagnen, inget svar....Borde det inte bli dags snart? Väntar kanske en vecka till innan jag kontaktar dem, de har nog mycket att stå i....längtar dock så jäkla mycket, sålde vår andra ordinarie vagn för ca 3 veckor sedan och nu har vi en halvtrasig carena sulky som knappt går att svänga med...hundpromenaderna är inte så kul just nu!

• Vildblomman

Jag har försökt söka efter inlägget där det var listat vilka från utlandet ni beställt från. En av sidorna hade jätte fina spjälsängar. Men jag minns inte vilken sida. Jag har titta på babyplus, pramworld och MM. Men hittar inte just sängen jag kollat på. Någon annan som minns några fler återförsäljare?

Såg någon som undrat över bilmodeller oxå, undrar om någon har lastat vagnen i en Peugeot 308?

• Lotus09

Marilis: väntar också på en donkey från MM. Betalde i mitten på september. Dem verkar ha riktigt mycket att göra men han Han som alltid skriver är ju alltid trevlig och brukar återkomma snabbt med svar. Fick dock maila två ggr nu sist. Han skrev att dem väntar på leverans från bugabooooch att det nya chassit ska levereras v. 40 eller 41. Vecka 40 har ju redan passerat nu så jag hoppas på nästa istället men sen tar det ju några dag innan man har den hemma efter att dem fått in den så jag räknar med att ha den i alla fall i v. 42. Men du får kanske din före eftersom du betalat före. Längtar!!

• Marilis
    Lotus09 skrev 2012-10-06 20:33:30 följande:
    Marilis: väntar också på en donkey från MM. Betalde i mitten på september. Dem verkar ha riktigt mycket att göra men han Han som alltid skriver är ju alltid trevlig och brukar återkomma snabbt med svar. Fick dock maila två ggr nu sist. Han skrev att dem väntar på leverans från bugabooooch att det nya chassit ska levereras v. 40 eller 41. Vecka 40 har ju redan passerat nu så jag hoppas på nästa istället men sen tar det ju några dag innan man har den hemma efter att dem fått in den så jag räknar med att ha den i alla fall i v. 42. Men du får kanske din före eftersom du betalat före. Längtar!!
    OK kanon, ja jag valde att inte maila igen då jag antog att de har ganska mycket att göra, men känns skönt att veta att jag troligen har det inom två veckor då. På tisdag får vi reda på vem som gömmer sig i magen, lillasyster, eller lillebror<3, tippar dock på lillebror:) Men skulle vara helt underbart om det var en liten tös:)
Svar på tråden Bugaboo Donkey