• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Sockerbullen

Tack jessiwill, då ska jag se så det inte blir värre, som det var ny var det mest på typ kullersten och inte så jag kände att jag blev irriterad på det! Har du fått besked att de skickar dig ett nytt?

• JessiWill

Fast knarra skall den ju ändå inte göra, en vagn skall ju vara tyst :)
    Min började knarra på gupp, sedan eskalerade de.
    Ja han skulle skicka efter ett nytt till bugaboo :)

• Sockerbullen

Ok, fan då kanske vi ska reklamera oxå då! Suck! Måste man ha registrerat sig på buggaboo först?

• JessiWill

Nej jag reggades mig efter ett par dagar när jag upptäckte knarret. Så regga dig så fort du kan.

• Luella

Jag reklamerade chassit där jag köpte och har ännu inte reggat mig på sidan.

• Dolphin

Skulle ni vilja hjälpa mig med lite råd? =) Jag ska köpa en Donkey duo men vet inte om jag ska köpa en från Blocket eller en helt ny just med tanke på att de nya nu har förbättrat chassi? Om det finns garanti på en begagnad jag hittar på blocket kan man inte få nya delar då till chassit? Eller är det ett helt nytt chassi man måste ha?

• LL2011

Garantin gäller bara första ägaren - just därför valde vi att importera en ny istället för en begagnad i Sverige (Var samma pengar när vi köpte, början av aug)

• Dolphin
    LL2011 skrev 2012-10-15 13:56:35 följande:
    Garantin gäller bara första ägaren - just därför valde vi att importera en ny istället för en begagnad i Sverige (Var samma pengar när vi köpte, början av aug)
    Ok tack!
    Var är bäst och billigast att importera ifrån?
  • LL2011

Sök på import här i tråden så hittar du en hel del info Men det vanligaste verkar vara att importera från Holland, antingen via babyplus eller moeders mooister. Sidorna är på holländska men man förstår rätt bra ändå, och så kan man ju alltid ta till Google translate. Enklast är att kika runt vad man vill ha, och sen maila butikerna och be om prisuppgifter. Mailkontakterna kan man ta på engelska.

• Wailea

Pramworld har ju ett bra erbjudande på det gamla chassit. Skulle ni tycka att det motiverar prisskillnaden eller ändå ta det nyare? Den enda skillnaden är väl ihopfälld utan hjul men oftast har man väl hjulen på i bilen?

Svar på tråden Bugaboo Donkey