• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • SatuSv

Jag mailade till företaget jag köpte min vagn ifrån och dom vill att jag ska filma vagnen när den knarrar.. Hur fasen skickar man ett videoklipp på hotmail?
    Får ta och fixa det imorgon. Sen ska dom kolla med Bugaboo hur dom tycker att vi ska göra.

• Sockerbullen

SatuSV: vart har du köpt ifrån? Är ju jättesvårt att filma det, hoppas vi slipper det!

• smoolan

Jag filmade mitt knarr och skickade via mail big file. Antar att de kunde ta emot det eftersom reklamationen gick igenom.

Ang sittdynor så tycker jag att man kan skippa dem. Ett tillklippt fårskinn från Ikea funkar bättre enligt mig. Sittdynorna är så himla korta. Jag har en åkpåse från bugaboo men tycker inte att den pallar särskilt mycket kyla och inget regn. Använde den förra vintern när min stora behövde lite extra över overallen. Till min snart ettåring använder jag i år en från 7 am som passar hyfsat.

• JessiWill

Sockerbullen: oroa dig inte, babyplus har inte bett om film

Buggans åkpåse funkar jätte bra enligt mig, håller tätt och håller värmen.
    Ang sittdyna har jag den främst för att skydda vagnen, enklare att ta av bara den och tvätta

• Wielkip

Med 15% rabatt just nu får man en donkey inkl. Valfri suflett för 10200:- ifrån barnvagnsmagasinet.se

Är det det nya chassit? Och varför beställer så många från utlandet när det kostar lika mycket ifrån denna butik i Sverige?

• SatuSv

Ja det kommer bli svårt att filma:/ Kör jag en raksträcka utan gupp kullerstensgator,bara helt plant osv så låter den knappt men minsta sväng,gupp och så då knarrar den direkt.. Vilket som så knarrar den så jag vill ha knarrfritt chassi!!! Jag köpte den från babyshop litar på den sidan då jag köper ofta där ifrån. Men att behöva filma knarret:/som om jag skulle hitta på nåt sånt där,har egentligen inte ork att hålla på men som jessiwill sa att har man lagt ut så pass mkt pengar så vill man ha en perfekt vagn.

• saoura

Wielkip - inte någonstans får man en twin inkl ståbräda för 12000 kr inkl frakt :/

• Fialottis

Hej! Igår var vi och provkörde donkeyn. Blir antagligen en beställning idag! Har ett par frågor som jag tänkte att någon här säkert kan svara på.
    Kan man bara ha vilo och sitt läge på sittdelarna när de är framåtvända?
    Finns det något genomskinligt regnskydd med "hål" för att ta ur barnet, som passar på donkeyn? Förstod att det som ingår inte har något hål. Tack på förhand!

• Wielkip

Saoura - menar du på den sidan jag länkade? Man måste skriva in en rabattkod i kassan :) 10200:- blev det för mono, som isf är aktuell för mig.

• Wielkip

Vet någon om den sidan är seriös? Inga kopior?

Hur vet man om man får nya chassit föresten?

Svar på tråden Bugaboo Donkey