• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Lotus09

Roligt att ni fått era vagnar.....mindre roligt att dem missat vissa saker. Säkert så att dem inkluderar frakten i priset för att det ska låta bättre. Men tycker du ska Maila Marilis och påpeka detta. Har ju varit så tillmötesgående i mailen tycker jag. Min vagn har inte kommit med tanke på att den skickades samtidigt men vi bor å andra sidan ute på vischan.

• HollyGolightly
    Marilis skrev 2012-10-23 21:30:35 följande:
    Fick min vagn idag från MM, jättefin MEN, de hade missat min bugaboo tray OCH den andra solskärmen. Sen sa de också i mailet att frakten var gratis men på fraktsedeln står det att frakten kostade 80 euro! Inte glad just nu, orkar inte hålla på att krångla, fattar inte att detta ALLTID händer mig!
    Ojdå! Då måste jag verkligen kolla att allt är med så fort jag kommer hem!
  • Marilis

De har redan mailat och lovar att skicka resterande varor snarast! Men det hade varit lätt att missa då jag bara kommer envände den som singelvagn nu tills lillebror kommer i mars och jag har inte sufletten på. Kolla noga säger jag bara. Han sa att frakten var gratis, det var bara för hans administration eller något han hade skrivit med det i invoicet, skitsamma. Tror de fular lite, men jag har ju redan betalat och jag har ändå sparat 5-6000 så orkar inte bråka mer. Bara jag får alla grejer är jag nöjd.

• tvillingmamma74

Min vagn skickades i dag från Babyplus, hoppas allt ska vara bra och rätt med den. Beträffande frakten, kan det inte vara någon bokföringsgrej bara? På vår Babyplus-faktura var det med frakt, det framgick också när vi fick prisuppgift, men å andra sidan också en rabatt på alltihop som var en större summa än frakten. Man kan ju se det som att man fått frakten + lite till gratis då.

• SatuSv

Hejsan! Har ansökt om att få gå med i bildtråden,undrar ifall någon kan godkänna det:)
    Är nyfiken på att se bilder för jag har beställt en donkey duo som jag sk hämta ut på torsdag:D kliar som fasen i fingrarna hihi. Övertalade sambon att vi skulle köoa den och han köpte mina argument haha Men gissa om han blev koko när han fick höra hur mycket den kostar:S

Har just nu en phil och teds som jag blir galen på,inte kul att skjuta in bebisen varje gång,satans vagn den passar bättre när båda barnen sitter. Hoppas jag blir nöjd med donkeyn men det tror jag:)

• johanna 77

Hej

är det ngn som kan svara på hur donkeyn är för en 2,5åring att klättra upp i själv.  den känns så hög...  Jag står i valet och kvalet mellan en donkey och en urban... (har varit nöjd med vår singel-urban, men duon känns så stor när man fäller ihop den)  donkeyn känns hög och som att den lätt blir skitig där barnen har fötterna... någon med erfarenhet som kan svara på detta??  

(jag kommer förmodligen att bli snittat... så jag vill att vår största ska kunna klättra upp själv...)

• JessiWill

Suck.. Bugaboo har slut på chassin återigen! Blööörk!
    Får jag köra omkring på den knarrande och knäckande jävla vagnen ett tag till...!

• Sockerbullen

Jessiwill: jaså :-/ vi har fått reklamera båda chassina som vi köpte, båda knarrar! Har dock inte fått svar från babyplus om när vi får nya än, vet du om du ska skicka tillbaka ditt knarrande sen?

• Merde
    johanna 77 skrev 2012-10-25 11:54:25 följande:
    Hej

är det ngn som kan svara på hur donkeyn är för en 2,5åring att klättra upp i själv.  den känns så hög...  Jag står i valet och kvalet mellan en donkey och en urban... (har varit nöjd med vår singel-urban, men duon känns så stor när man fäller ihop den)  donkeyn känns hög och som att den lätt blir skitig där barnen har fötterna... någon med erfarenhet som kan svara på detta??  

(jag kommer förmodligen att bli snittat... så jag vill att vår största ska kunna klättra upp själv...)

Det har funkat bra för vår son att klättra upp själv i Donkeyn. Han ålar iofs in under bumperbaren mer än klättrar.
    Tycker dock att vagnen är lite ostadig och skulle inte låta honom klättra på den utan att jag håller i den.
    Den blir rätt lätt skitig men är väldigt enkel att rengöra så det gör inte så mycket.
    Tycker personligen att Donkeyn är en supervagn, har ingen direkt erfarenhet av UJ men det jag sett har inte varit särskilt imponerande. Prismässigt är ju UJ inte så mycket billigare heller.
  • Merde
    Sockerbullen skrev 2012-10-22 22:43:30 följande:
    Jag tror du även måste betala tullavgifter om du köper från uk!
    Helt uppåt väggarna fel!
    UK äfr i allra högsta grad en del av EU.
Svar på tråden Bugaboo Donkey