• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • JessiWill

Har tullsas, den vanliga med dragkedjorna på sidan. Funkar bra till både sitt och liggdelen

• Marilis

Börjar bli missnöjd och frustrerad med MM, Fick min vagn för tre veckor sedan. De hade missat att lägga i bugabooo tray och en svart sun canopy. Jag mailade direkt och han lovade att skicka omedelbart...nu var det fyra dagar sedan jag mailade en påminnelse och igår mailade jag igen..inget svar!!??

• HollyGolightly
    Marilis skrev 2012-11-07 11:05:52 följande:
    Börjar bli missnöjd och frustrerad med MM, Fick min vagn för tre veckor sedan. De hade missat att lägga i bugabooo tray och en svart sun canopy. Jag mailade direkt och han lovade att skicka omedelbart...nu var det fyra dagar sedan jag mailade en påminnelse och igår mailade jag igen..inget svar!!??
    Jag är också lite less. Min car seat adapter och mina två sun canopies saknades i leveransen, och först fick jag bara mail att de skulle kolla upp vad som hänt, när jag påminde ett par dagar senare svarade de att de fortfarande inte listat ut vad som gått snett samt att sun canopies inte fanns i lager längre så det skulle dröja till slutet av den här veckan innan de kunde skicka. Nu är det onsdag och fortfarande inget leveransbesked, så nu har jag mailat igen. Dåligt!
  • Marilis
    HollyGolightly skrev 2012-11-07 13:11:11 följande:
    Jag är också lite less. Min car seat adapter och mina två sun canopies saknades i leveransen, och först fick jag bara mail att de skulle kolla upp vad som hänt, när jag påminde ett par dagar senare svarade de att de fortfarande inte listat ut vad som gått snett samt att sun canopies inte fanns i lager längre så det skulle dröja till slutet av den här veckan innan de kunde skicka. Nu är det onsdag och fortfarande inget leveransbesked, så nu har jag mailat igen. Dåligt!
    Inget svar idag heller. Får jag inget svar innan fredag ska jag maila dom igen och sääga att jag är aktiv i en av de största diskussionssajter om donkey i Sverige och att jag komer avråda ALLA att handla från dem! Fan sådant här gör mig galen! Men vad har man att komma med egentligen...får jag inte mina grejer ska jag nog kontakta Bugaboo och bara meddela att en av deras återförsäljare lurar kunder!
  • SatuSv

Får mitt nya chassi i mitten av december:/ Tråkigt att behöva gå så länge med den här,skäms lite att gå med den.. Undrar ifall folk tänker att hur fasen kan man betala så mkt för vagnen o den låter..:/
    Aja bara att vänta.

• Luella

Fy vad jobbigt Satu. Har du testat med silikonspray? Det kanske hjälper lite iaf.

• Semlan10

Tack för svar angående regnskyddd! Kan det här passa? www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-barnvagn-kopa-pa-natet/regnskydd/tullsa-regnskydd/regnskydd-liten-sulky-tullsa.html
    Eller bättre med det för vanliga sittvagnar?

Läste i en diskussion i Barnvagnsgruppen på FB att Han på MM varit sjuk ett par dagar, är tydligen många som inte fått svar etc. Verkar också vara vanligt att en del saknas i leveransen, trist. Fick iaf mejl igår kväll att min vagn ska skickas på tisdag. Så det är väl bara att hoppas att allt kommer fram som det ska...

Äldsta dottern har fått vattkoppor, hade varit schysst att ha Donkeyn nu för att enklare komma ut på promenader (på behörigt avstånd från folk så klart!). Hon verkar ha fått det lindrigt  utan feber eller kliande, än så länge, så inget som hindrar att vi får lite frisk luft i oss. Men vagnen kommer väl lagom tills hon blir frisk igen...

• SatuSv

Jessi,vet inte varför det ska ta så lång tid:/ Och med min otur så kommer säkert den nya att knarra också... Men du reklamerade din för länge sen eller? Tror nog att det är så många som reklamerat att det tar tid. Fast man vet aldrig kan ju komma tidigare ändå... Vad tror ni man får göra med gamla chassit? Dom på babyshop skrev inget..

Vågar inte smörja in chassit och tror heller inte att det hjälper:/

Svar på tråden Bugaboo Donkey