• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • kela81

hej! Tänkte höra lite mer er som är "experter" på bugaboo Väntar mitt andra barn i maj och dottern blir tre år i samma veva. Hon älskar dock att åka vagn och jag är beroende av att kunna ta mig fram långa sträckor utan bil (vilket inte känns som nån bra idee med en tre åring som ska gå eller stå på ståbrädan hur länge som helst) och så klart har jag fastat för Donkeyn Den varkar ju vara så bra och smidig. Nån här som har en tre åring som åker den? MIn tjej är ganska så lång, men smal, så jag tror inte bredden eller vikten blir nått problem, däremot längen kanske?

Och så undrar jag om nån här köpt sin vagn fårn canada? Min man ska dit på tjänsteresa i januari och vi funderar på om han skulle kunna köpa den där, och spara lite pengar. Har dock inte hittat någon bra hemsida ännu med priser och så, vet ju skillnaden på vad saker och ting brukar kosta i sverige/usa, men tyvärr så ska ha inte dit nått innan bebben kommer, men det borde ju vara liknade priser i canada tycker jag.

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • Jose
    kela81 skrev 2012-11-26 15:58:49 följande:
    hej! Tänkte höra lite mer er som är "experter" på bugaboo Väntar mitt andra barn i maj och dottern blir tre år i samma veva. Hon älskar dock att åka vagn och jag är beroende av att kunna ta mig fram långa sträckor utan bil (vilket inte känns som nån bra idee med en tre åring som ska gå eller stå på ståbrädan hur länge som helst) och så klart har jag fastat för Donkeyn Den varkar ju vara så bra och smidig. Nån här som har en tre åring som åker den? MIn tjej är ganska så lång, men smal, så jag tror inte bredden eller vikten blir nått problem, däremot längen kanske?

Och så undrar jag om nån här köpt sin vagn fårn canada? Min man ska dit på tjänsteresa i januari och vi funderar på om han skulle kunna köpa den där, och spara lite pengar. Har dock inte hittat någon bra hemsida ännu med priser och så, vet ju skillnaden på vad saker och ting brukar kosta i sverige/usa, men tyvärr så ska ha inte dit nått innan bebben kommer, men det borde ju vara liknade priser i canada tycker jag.
    Längden kan ju såklart bli problem. Kolla hur lång sitsen är och jämför med henne. För de pengarna är det ju önskvärt att vagnen går att använda ett tag.

Annars finns det ståbrädor med sits... Fast kanske inte till bugaboo? Ngn som vet?

Angående Canada har jag ingen koll. Vi köpte vår från UK och det blev BETYDLIGT billigare.
  • Luella

Min dotter fyller 4 i mars och åker Donkey till och från dagis utan problem. Hon sover gott i den på helgerna också när vi är ute länge med vagnen. Man ser huvudet genom suffletten som en bula men hon störs inte av det. Man kan ju köra utan sufflett också.

• kela81

Tack för era svar har en vän sin nyss köpt en donkey så jag ska nog be att få "provsitta" den vid tillfälle hur lång är din dotter luella? Tror inte min tjej skulle störas av att huvudet sticker upp en bit, idag har vi en teutonia mistral s och den är alldeles för liten för henne på längden men hon älskar att åka den ändå.

Jag har sett såna där ståbrädor med sits, smart idé, men undrat hur bekvämt det är att köra vagnen med den på lite längre sträckor?

Hittade en sida i canada och där låg priset på en duo ca 11000, ska kolla runt lite mer in det är så mer allt, för det priset känns det inte så meningsfullt för maken att släppa den över atlanten för, har sett flera fina begagnade här hemma för 11500

• SatuSv

Min son blir snart 3år och sitter jättebra i vagnen,han är ganska lång men vet inte hur lång.

Nu är jag irriterad!! Chassit knarrar mer o mer för varje dag!! Precis som den andra.. :,( fan ska man göra. Älskar vagnen men knarret är inte kul.
    Fick dock på regnskydden idag för första gången men tänker köpa tullsa,fast jag gillar genomskinliga regnskydd. Irriterande att regnskyddet inte skyddar hela liggdelen:/

• Jose
    SatuSv skrev 2012-11-27 11:27:59 följande:
    Min son blir snart 3år och sitter jättebra i vagnen,han är ganska lång men vet inte hur lång.

Nu är jag irriterad!! Chassit knarrar mer o mer för varje dag!! Precis som den andra.. :,( fan ska man göra. Älskar vagnen men knarret är inte kul.
    Fick dock på regnskydden idag för första gången men tänker köpa tullsa,fast jag gillar genomskinliga regnskydd. Irriterande att regnskyddet inte skyddar hela liggdelen:/
    Vårt knarrar också!! Irriterande när den ändå kostar så pass
  • Marilis
    kela81 skrev 2012-11-26 15:58:49 följande:

Min son är tre, väntar lillebror i mars, han är för lång egentligen men det löser man ju lätt genom att ta bort sufletten:) Nemas problemas
  • kela81
    Marilis skrev 2012-11-27 15:11:01 följande:
    Min son är tre, väntar lillebror i mars, han är för lång egentligen men det löser man ju lätt genom att ta bort sufletten:) Nemas problemas

Ja,.får nog bli så om hon är för lång. Känns inte som om det finns så många andra vagnar heller som passar långa barn så...dessutom inga med donkeyns fördelar
Svar på tråden Bugaboo Donkey