• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • JessiWill

Jag reklamerade för 2 veckor sedan och det är påväg. Men du får ju vänta väldigt länge.
    Mitt gamla skall skickas tillbaka.
    Smörja är ingen idé, hjälper ingenting.

• Marilis
    Semlan10 skrev 2012-11-08 10:32:12 följande:
    Tack för svar angående regnskyddd! Kan det här passa? www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-bar...
    Eller bättre med det för vanliga sittvagnar?

Läste i en diskussion i Barnvagnsgruppen på FB att Han på MM varit sjuk ett par dagar, är tydligen många som inte fått svar etc. Verkar också vara vanligt att en del saknas i leveransen, trist. Fick iaf mejl igår kväll att min vagn ska skickas på tisdag. Så det är väl bara att hoppas att allt kommer fram som det ska...

Äldsta dottern har fått vattkoppor, hade varit schysst att ha Donkeyn nu för att enklare komma ut på promenader (på behörigt avstånd från folk så klart!). Hon verkar ha fått det lindrigt  utan feber eller kliande, än så länge, så inget som hindrar att vi får lite frisk luft i oss. Men vagnen kommer väl lagom tills hon blir frisk igen...
    Åh hoppas verkligen det är så att han är sjuk (eller ja, ni fattar vad jag menar, att det finns en bra förklaring liksom). Vore konstigt om det började strula nu när allt gått relativt smidigt..känner mig lite lugnare:)
  • HollyGolightly

Regnskyddsfråga från mig med: Vi har ju köpt en donkey twin och kommer alltså först ha två liggdelar, sen två sittdelar. Ni som kör Tullsa, har ni köpt två singelregnskydd som ni sätter på resp del eller har ni ett stort över båda? Och vilken modell kör ni med? (Första barnen så jag är helt grön på detta...)

• SatuSv

Jag vill ha en mugghållare på min vagn(är alltid törstig som en kamel:p) men det finns ju bara en och nån sa att det är olika fästen till olika buggar,måste jag först beställa mugghållaren och sen leta fästen?

• Freddy73

Jag testade Gekås egna regnskydd idag på min Donkey (Twin liggdelar) och tyckte inte att det passade särskilt bra så de åker i retur. Ska köpa Tulsa istället men funderar också på om man ska ha ett dubbelt eller två singel....

• tvillingmamma74

Testade Elodie Details regnskydd på en liggdel, tyckte det passade bra så jag ska skaffa ett till den andra också. Det finns säkert andra som är lika bra men jag tycker att de prickiga är så fina...

• Mamma Tes

Vi har gekås regnskydd och har haft samma på både ligg och sittdel. Funkar kanon!

Fick hem det nya chassit förra veckan (tog ca 2 månader) Det knarrar också Har mailat bb igen men inte fått svar ännu.

• Luella

Jag har två, tyckte ett stort verkade mysigt men om ett barn vill sitta upp och det andra sover går det inte med ett stort. Köpte Tullsa för sittdel (finns en mindre för mindre sittvagn, ta inte den) och Elodie och båda är lika bra.

• bily

Satusv: jag beställde min mugghållare i tillsammans med vagnen från mm och fick då en hållare och alla olika fästen! Borde ju vara samma här!

Svar på tråden Bugaboo Donkey