• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Semlan10

Jag är också rätt less, mejlade för en vecka sedan och sen igen igår, men inget svar. Min donkey skulle ha skickats förra tisdagen sa de (för två veckor sen).

• Fialottis

Jag ringde dem idag. Fick min leverans i morse men saknade hälften! De var jättetrevliga och mannen snackade bra engelska. Tydligen var mina åkpåsar restade och i samma låda tänkte de packa den andra sittdelen. Skickas på fredag! Så ni som mailat, testa att ringa så kanske det går snabbare.

• Marilis
    HollyGolightly skrev 2012-11-20 18:07:51 följande:
    Alltså, nu börjar jag bli irriterad på Moeders mooiste. Hörde senast från dem 7 november och då skulle de återkomma med besked om mina saknade sun canopies och car seat adaptern. Har mailat flera gånger sen dess utan att få svar. Inte okej när allt är betalt!Skrikandes
    Jag hade ju också det problemet och jag kände mig bra jobbig som mailade och mailade, men till sist kom de, men de gav faktiskt ingen ursäkt för att de inte svarat. Nu hoppas jga faktiskt att jag slipper ta kontakt med dem någonsin igen..
  • HollyGolightly

Nu fick jag mail om att allt är på plats och ska skickas, jag ska få ett bekräftelsemail på att allt är på väg sen. Ett "sorry for waiting" fick jag i alla fall. :)

• SatuSv

Fick nya chassit igår så den kom snabbare än vad dom sa. Ååå va så glad när den inte lät något MEN efter ett tag började den knarra men jätte lite när man går på gupp och kullersten typ. Det är ok men om det blir värre som det blev med första chassit så får jag reklamera:/ Men den är bättre än andra!

• JessiWill
    SatuSv skrev 2012-11-22 18:47:46 följande:
    Fick nya chassit igår så den kom snabbare än vad dom sa. Ååå va så glad när den inte lät något MEN efter ett tag började den knarra men jätte lite när man går på gupp och kullersten typ. Det är ok men om det blir värre som det blev med första chassit så får jag reklamera:/ Men den är bättre än andra!
    Precis som mitt nya då
    William 23/9-2o1o ♥ Leon14/9-2o12 ♥
  • e1in

Hej, vi köpte vår Donkey i somras. Senaste veckan har vi fått problem med vänster bakhjul/broms. Det började med att bromsen inte "släppte" när jag slog av bromsen. Gick tillbaka till affären som löste det hela genom att ta loss hjulet och sedan sätta tillbaka det igen. Då började hjulet rulla igen. De tyckte även att vi skulle göra rent och smörja för det kunde kommit in skräp. Men sen har det blivit värre, igår slutade hjulet rulla helt plötsligt när jag var ute och gick. Nu har min man tagit isär och tittat på hela bakaxeln och det är inte massa skärp. Där emot är vänster bromspigg bara någon mm. Kortare än höger bromspigg så min man (snickare och mycket händig) hävdar att det är dömt att bli strul. Konstruktionen är för dålig. Har någon annan haft samma problem. Har vi fått ett felaktigt exemplar eller är allas vänster bromspigg kortare än högers?

• sennilotta

Har nyligen beställt en donkey från Holland och den borde komma i mitten av december och har en snabb fråga. Finns det några reflex på chassit/själva vagnen? 

• wiesio

Vi hade problem med sprucket skumgummi på handtaget och hade även problem med bromsen. Reklamera!

Svar på tråden Bugaboo Donkey