• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Marilis

Någon som har problem med ihoppfällningen och speciellt uppfällningen av vagnen. Det är i princip omöjligt nstan att skjuta upp spärrarna som låser vagnen i öppet/ihopfällt läge! Tog mig fem min sist!

• Wielkip

Ska sittdelen sitta lite löst så det går att vicka på den? Är det en del av fjädringen typ?

• Jose
    Merde skrev 2012-12-04 13:08:54 följande:
    Kontaktade PMs serviceavdelning direkt. Jag blev ombedd att filma problemen med  vagnen vilket jag gjorde. Det är nästan lättast så också så slipper du fundera så mycket på hur du skall formulera dig.

Så du har också problem med hjulen? Har ditt problem med de bakre hjulen alltid funnits eller är det något som kommit med användandet? Jag blir inte riktigt klok på lutningen på hjulen för ibland ser det vänstra hjulet ut att luta extremt mycket och ibland ser det typ normalt ut...

Ja ok, tack:)

Nä jag tror det kommit med tiden, men funnits ganska länge (började använda den i april). Ser jättekonstigt ut! Jag har inte lyckats lokalisera klickandet än, men det låter som det kommer från främre delen. Sedan verkar det som att ett utav framhjulen lossats lite. Eller "hållarna" till framhjulen.

Knarrandet är ju också störigt, det är ju trots allt en vagn för åtskilliga tusenlappar, då vill man ju inte att den ska låta mest på stan;)

angående lutningen på bakhjulen så brukar jag sparka till de ibland (lätt så alltså) så de rättar till sig.

Men jag ska följa ditt råd och filma någon dag, för det känns inte så ok att det är så!
  • SatuSv

Jag har mitt gamla chassi kvar,inte fått nån mail att dom ska ha tillbaka den.

Ja att det går att vicka är en del av fjäsdringen sas det till mig.

Har nu igen mailat babyshop om att nya chassit knarrar och det klickat från vänstra framhjulet.
    Första vagnen som jag äger som knarrar!

• Marilis

Någon som reklamerat direkt till Bugaboo? Hur gjorde ni, kollade på hemsidan nu men hittar inte hur man gör med en donkey? MM svarar inte och jag känner inte att jag kan vänta! Lite panik!

• Pjoddas

Vilken grym tråd :)
    Har suttit och flåläst den från pärm till pärm nu när mannen och jag tog beslutet att köpa en donkey i lördes!
    Har tack vare denna tråd hittat många utländska sidor jag kunnat skicka prisförfrågan till. Bäst pris på donkey duo har jag fått från MM på 11500 SEK inkl en åkpåse och en mugghållare.

En liten fråga bara, har fått höra på många håll hur mkt smalare donkeyn är jämfört med mountain buggys syksonvagn vilket delvis ledde oss fram till att vi ville köpa en donkey. men nu när jag läser är donkeyn 74cm bred och detsamma verkar gälla mb? Någon som vet? Jag var nära och köpa den begagnade syskonvagnen från mb där de båda sitsarna täcks av samma sufflett, inte den nya modellen som har en till varje sits...
    Någon som vet så vore jag tacksam!

• JessiWill

Gud va jag är glad att jag inte beställde från MM utan BP istället efter allt man läst.
    De har vart guld!

• mmiaa

Vi beställde från MM och har bara gott att säga; trevlig mailkontakt, snabb leverans (3v) och allt fanns med när grejerna kom!
    Verkar som om man kan ha både tur och otur med dem...

• Naimis

Mitt chasssi har börjat knarra jätte mkt.

Har alla som reklamerat hos PW behövt filma?

Hur ska jag gå tillväga?

Svar på tråden Bugaboo Donkey