• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • 79Malla

Naimis - jag har ganska precis reklamerat hos PW. Jag mailade dem vad som var problem, och de svarade att de ville ha bilder på det som var fel samt film/ljudupptagning på knarrandet. Efter ett tag mailade de Bugaboo's svar, och jag ska få hem ett nytt chassi och en ny sittdelsram. Det gamla ska jag skicka tillbaka.

• Jose
    79Malla skrev 2012-12-08 20:59:08 följande:
    Naimis - jag har ganska precis reklamerat hos PW. Jag mailade dem vad som var problem, och de svarade att de ville ha bilder på det som var fel samt film/ljudupptagning på knarrandet. Efter ett tag mailade de Bugaboo's svar, och jag ska få hem ett nytt chassi och en ny sittdelsram. Det gamla ska jag skicka tillbaka.
    Får du fraktsedel betald av dem eller måste du betala själv?

Hur har ni skrivit? För något måste man ju ändå skriva. ;)
  • 79Malla
    Jose skrev 2012-12-08 21:35:44 följande:
    Får du fraktsedel betald av dem eller måste du betala själv? Hur har ni skrivit? För något måste man ju ändå skriva. ;)

Jag ska inte betala någon frakt. Det ska Bugaboo stå för. Exakt hur det går till vet jag inte, men det löser sig nog?! Jag förklarade vad jag hade för problem med vagnen, och använde Google Translate som hjälp. PW har själv kontaktat Bugaboo, och sedan vidarebefordrat deras svar till mig. De hade bl.a. 4 frågor som de ville ha svar på. Det har inte varit några som helst problem, och PW har varit mycket hjälpsamma. Så nu väntar jag som sagt på de nya delarna!
  • JessiWill

Undra när BP vill ha tillbaka det gamla chassit? Det står bara här och skräpar.. Var 6 veckor sedan De sa att de skulle kontakta bugaboo för hur det skulle skickas tillbaka :P

• Jose
    79Malla skrev 2012-12-08 22:12:39 följande:

Jag ska inte betala någon frakt. Det ska Bugaboo stå för. Exakt hur det går till vet jag inte, men det löser sig nog?! Jag förklarade vad jag hade för problem med vagnen, och använde Google Translate som hjälp. PW har själv kontaktat Bugaboo, och sedan vidarebefordrat deras svar till mig. De hade bl.a. 4 frågor som de ville ha svar på. Det har inte varit några som helst problem, och PW har varit mycket hjälpsamma. Så nu väntar jag som sagt på de nya delarna!
    Tack så mycket för ditt svar! Ska försöka ta tag i det så fort jag hinner... Så... När barnen tagit studenten?;)

Hur beräknas frakten hit från PW? Någon som vet? Vi tänkte beställa lite julklappar därifrån. Ska ju maila de, men tänkte att någon kanske som vet ändå.
  • Marilis

Snälla rara någon svara mig så snart ni bara kan! Jga har fullkomlig panik! Jag kan inte fälla upp min Donkey, låsen har fastnat! De har kärvat från dag 1 och jag har bara heövt fälla ihop den max fem gånger men nu går det bara inte fälla upp den! Någon som varit med om något liknande och MM svarar inte på mina mail! Skickade första för två veckor sedan! Jag måste ha ett fungerande chassi! Jag tar hellre knarr än ett ihopfällt chassi! PANIK!

• Jose

Vi har med problem. Fast har märkt att det är så när inte chassit är ordentligt ihopfällt, så kan man liksom inte "låsa upp"... Man kan inte lyfta lite och sedan försöka låsa upp. Men det kan vara svårt ändå!

• Marilis
    Fialottis skrev 2012-12-13 12:43:34 följande:
    Marilis, ring MM istället för att maila. De svarar direkt!
    Åh suck, har ingen energi till det..men svarar de inte innan imorgon så får jag nog göra det:(
  • Marilis
    Jose skrev 2012-12-13 13:23:23 följande:
    Vi har med problem. Fast har märkt att det är så när inte chassit är ordentligt ihopfällt, så kan man liksom inte "låsa upp"... Man kan inte lyfta lite och sedan försöka låsa upp. Men det kan vara svårt ändå!
    Jag har testat att ha det i lite olita positioner, men det går bara inte. Sambon får testa när han kommer hem, jag blir så arg att jag bara vill kasta in skiten i väggen:(
Svar på tråden Bugaboo Donkey