• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • OpheliaMR

Hej!
    Jag har nu köpt en donkey från babyplus. Men nu när jag har tagit fram den den så tycker jag att liggdelen "vickar". Den vickar fram och tillbaka inte sidleds. Inte mkt men ändå så kan det väl inte stämma. Har ni samma vickning? Har tidigare bara erfarenhet från emmaljunga nitro city och den liggdelen satt som gjuten.

Tacksam för all hjälp!!!

• Luella
    OpheliaMR skrev 2013-08-10 17:04:34 följande:
    Hej!
    Jag har nu köpt en donkey från babyplus. Men nu när jag har tagit fram den den så tycker jag att liggdelen "vickar". Den vickar fram och tillbaka inte sidleds. Inte mkt men ändå så kan det väl inte stämma. Har ni samma vickning? Har tidigare bara erfarenhet från emmaljunga nitro city och den liggdelen satt som gjuten.

Tacksam för all hjälp!!!
    Min vickade. Jag störde mig på det i början men inte sen.
  • kikidil

Måste bara fråga, ni som använder vagnen med två sittdelar: hur fäller ni ihop vagnen? Vi har hittills fällt ihop vagnen med båda sittdelar på och varje gång så skrapar handtaget i marken när man ska lyfta i vagnen så att den fälls ihop. Om ni förstår vad jag menar? Hur gör ni andra? Finns det ett smidigare sätt att fälla ihop vagnen så att ingen del skrapar i golvet?

• Söte79

Tror det ska vicka.. Alla som jag känner har det lika. Tänker att det blir mer följsamt i terräng då. Men vad vet jag! :0)

• Buzan

Ni som beställt vagnen från Baby Plus i Holland, hur har ni fått den levererad? Till dörren eller någon annanstans? Och hur har ni fått bekräftelseavin? Via mail eller sms?

Jag har bytt nr, det gamla funkar inte alls och undrar om jag måste informera dem om mitt nya nr?! :)

• OpheliaMR

Buzan: vi beställde från babyplus. Posten levererade till oss direkt till dörren. Två stora paket kom det. Vi fick en bekräftelse via mail med trackingnummer men blev uppringda av posten på mobil för själva leveransen. Så det kan vara bra att meddela ditt nya nr just in case. Hoppas du fick svar på dina frågor.

• Luella
    kikidil skrev 2013-08-11 18:03:09 följande:
    Måste bara fråga, ni som använder vagnen med två sittdelar: hur fäller ni ihop vagnen? Vi har hittills fällt ihop vagnen med båda sittdelar på och varje gång så skrapar handtaget i marken när man ska lyfta i vagnen så att den fälls ihop. Om ni förstår vad jag menar? Hur gör ni andra? Finns det ett smidigare sätt att fälla ihop vagnen så att ingen del skrapar i golvet?
    Jag tog alltid av sittdelarna och skrapade handtaget ändå. Jag försökte se till så det kom mot mina fötter istället för marken. Det behövs nog träning bara. Har du testat att söka på Youtube, det finns ju folk som lägger ut klipp på det mesta dom gör.
  • Hannali

Sittdelarna ska vicka då chassit saknar stötdämpning, det ska kompensera detta en aning.

DÄG: vår dotter är 2 år och 9 månader, hon får plats i vagnen men det är bra precis nu. Hon är dock ganska lång för sin ålder :)

• Dolphin

Tror ni vår 4 åring som är 1 m får plats i Donkeyn?
    Tänkte låna en tillfälligt bara när vi ska till Stockholm, där kommer han inte orka gå hela tiden.

• Luella

Absolut Dolphin, min dotter var strax över en meter när jag sålde min men hon hade fått plats ett tag till. Men när hon sov med suffletten nere såg man hennes huvud sticka ut lite som en bula i suffletten, men hon klagade inte och hon sov gott.

Svar på tråden Bugaboo Donkey