• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Däg

Hannali: tack för ditt svar :) hur lång är din dotter? Min son är 96cm också lång.

• Wollol

Någon som vet var man beställer donkey duo som billigast och vad som ingår i priset. Jag hittade donkey duo för 14800kr på barnbutiken.net. Men står inte vad som ingår. Jag kommer behöva 2 sittdelar och en liggdel. Sen undrar jag även om det finns adapterar att köpa till och vad man isåfall ska ha för babyskydd till det. :)

• Wollol

Sen undrar jag även om någon har en bild hur den ser ut i singelläge så man ser hur bred den blir då :)

• Niju

Wollol för det priser som du säger ingår två sitt delar och en liggdel...finns för samma pris på olika ställen som babyshop.se jollyroom.se och bigbaby.se kanske står bättre i någon av dessa sidor vad som ingår.

Beställer du från holländsk sida som många verkar göra nu (jag med :p) så får du samma vagn och delar för 1199€ (ink frakt) babyplus.nl

Sen mått står på första inlägget, och bilder på vagnen är det bara att googla finns MASSOR med videos och bilder ;)

• MissFörstånd
    Wollol skrev 2013-08-15 22:05:33 följande:
    Någon som vet var man beställer donkey duo som billigast och vad som ingår i priset. Jag hittade donkey duo för 14800kr på barnbutiken.net. Men står inte vad som ingår. Jag kommer behöva 2 sittdelar och en liggdel. Sen undrar jag även om det finns adapterar att köpa till och vad man isåfall ska ha för babyskydd till det. :)

Jag kommer att beställa donkeyn från babyplus.nl då man sparar väldigt mycket pengar på det. Kolla där, det står inga priser men de är jättesnabba att svara på mail. Jag skulle få betala 1199 euro för den, betydligt billigare än i sverige.

Någon som vet hur lång leveranstid babyplus har? 
    ღ ♥♥ ღ
  • Wollol

Tack för svaren :). Men då är det inga suffletter eller sånt som ingår då heller eller?

• Hannali

Ni som ska beställa donkey från Holland kolla med babyhuys också! Om man mailar dom så skickar de med en rabattkod som ger 15% rabatt på hela köpet :)

• Hannali

Däg: jag vet faktiskt inte hur lång dottern är. Kan prova mäta henne vid tillfälle. Men jag skulle gissa på kring metern :)

• Hannali

Wollol: Suffletter och klädsel ingår när du beställer hela vagnen (i valfri färg). Du får med två ramar, två sittdelar och en liggdel om det är duo du ska köpa samt varukorg och sidokorg + regnskydd.

• Sydney01

Hej hej!

Är helt ny i den här tråden och har ännu inte köpt en Donkey men är rejält sugen. Tvekar dock lite mellan denna och Buffalo. Vagnen ska bara användas till ett barn under tiden då bebis är ca 1-1,5 år. Mest på asfalt och grusvägar, ingen direkt terräng.

Läser att många skriver om "vickande", hur upplever ni detta för en singelvagn med ligg- resp. sittdel?
    Varför ska man välja Donkey eller Buffalo?
    Är det värt att beställa från Holland? Tänker på garantifrågor och sådant.

Jätte-tacksam för svar från en tidigare vagnoholic som ni väntar 3:an och äääääntligen ska få testa Bugaboo efter 16 andra vagnar med mina tidigare barn... ;) 

Svar på tråden Bugaboo Donkey