Inlägg från: smoolan |Visa alla inlägg
  • smoolan

Bugaboo Donkey

Va? Gör de särskilda modeller beroende på vilket land vagnen säljs i?

• smoolan

Ok skumt. Min vagn är också köpt i England och min 6-månaders på 8kg och knappt 70 cm får utan problem plats i selen med rätt mycket till godo också.

• smoolan

Med tanke på hur ohjälpsamma många återförsäljare varit så spelar det nog ingen roll om du köpt den i USA eller nån annanstans. Så länge du har chassinr etc så kan du ju vända dig till bugaboo direkt. Jag tänkte få tummen ur och göra det idag. Wh watts ville ju inte hjälpa mig iaf.

• smoolan

Fiffi79- använder min vagn både i mono och duo, men oftast mono. Tycker att den är extremt lättkörd och jag har inga problem att komma fram i affärer och i tunnelbanan, på bussen etc. Varukorgen är suverän. Där lastar vi allt. Vagnen är urlätt ( i dubbel bemärkelse!) att få in i bilen och tar inte mycket plats. Vi får tom in den som dubbel i vår lilla Toyota yaris med plats över för matkassar. Hjulen kan vara lite trixiga att pumpa. Bäst är att plocka bort dem från chassit när man pumpar. Regnskydden kan också vara lite tröga i början men de töjer sig. Det negativa jag upplever är att suffletterna känns skraltiga och att sittdelen tiltar framåt lite väl mycket när man har den i fullt liggläge/liggdel. Dessutom rasslar mitt chassi en del men det är något jag ska reklamera.

Jag har tidigare haft UJ mountain buggy och teutonia fun och UJ:n känns enorm i jämförelse med donkeyn. Donkeyn är också betydligt lättare att lasta in och ut ur bilen. Teutonian var ett helvete i snön men donkeyn rullade utmärkt i vintras både i stan och i förorten. Plus att barnen har det väldigt ombonat i sina sittdelar. Jag har bugaboos egna sittdynor men ska byta ut dem mot fårskinn eftersom jag tycker att de är alldeles för korta för sitsen. Så det är inte ett tillbehör jag skulle rekommendera. Däremot har uv-suffletten varit suverän i sommar.

• smoolan

Yaris. Inga problem. Sätena går ju att skjuta fram. Vi åker hela familjen på fyra pers + vagn och det går utmärkt.

• smoolan

Nej nej man måste inte fälla. Man bara drar fram sätet så pass mycket som man behöver. Superenkelt. Sätet är i två delar - ett enskilt och mittdelen plus andra sätet om du förstår vad jag menar. Vi har vår stora kille i bakåtvänd bilstol på ena sidan och skjuter fram den andra sektionen när vagnen ska in. Svårt att förklara men du kanske förstår?

• smoolan

Hejåhå: jo det är väl alltid bra att prova lite innan så vitt jag förstått det så är yarisen enda bilen där man kan skjuta baksätet framåt för att få större bagageutrymme och fortfarande använda baksätet att sitta i. Andra bilar behöver man väl fälla sätena på. Det var en av anledningarna till att vi valde den modellen.

• smoolan

Köpte min vagn fr WH watts för ett år sen och har först nu fått tummen ur och reklamerat. De ville inte hjälpa mig (påstod att de aldrig hört talas om problemet) så jag kontaktade bugaboo direkt. Väldigt smidigt. Skickade bilder och film som "bevis" och kommer få nya sittramar 19 okt och nytt chassi i december (lång levtid pga stort tryck). Helt ok med mig, vagnen funkar ju. De har inte sagt nåt om att jag skulle behöva returnera de gamla grejerna.

• smoolan

Jag mailade via det formulär som finns på deras hemsida. Det går väl till bugaboo i Holland tror jag. Sen har vi mailat lite fram och tillbaka när de behövt kompletterande uppgifter.

Svar på tråden Bugaboo Donkey