Inlägg från: JessiWill |Visa alla inlägg
  • JessiWill

Bugaboo Donkey

Leveransstopp från bugaboos sida till alla leverantörer i alla länder,så de börjar inte skicka ut förens runt vecka 39
    Pga det nya chassit som släpps.

• JessiWill
    Marilis skrev 2012-08-21 14:22:50 följande:
    Hej, hoppar in här:) Snart dags att beställa en Donkey för vår del och jag ville bara skriva ett litet tack till alla som skriver om hur det är att importera en vagn. Jag hade helt gett upp den idén tills jag började kika runt här (just pga eventuellt strul vid reklamation). Men det verkar ju vara nemas problemas så nu är det bara att maila på till de olika återförsäljarna (dock är det ingen panik, är bara i v. 13;).

Ni som beställer från utlandet från och med nu kan väl bara skriva litekort vart ni beställde ifrån och vilket pris ni fick ge så kan man hålla sig lite uppdaterad utan att mailbomba återförsäljarna stup i kvarten. Hamnar gärna under 10000 för en duo:)
    Hej! :)

Detta skrev jag förra veckan:

Iom att jag mailat med de mest kända företagen utomlands att beställa av kan jag skriva ner deras priser inkl frakt till Sverige.
    Detta gäller donkey DUO:

Pramworld: 10649 kr
    Baby plus: 9849 kr
    MM: 11008 kr

Hos MM får man just nu en åkpåse värt 109 euro på köpet eller tillbehör för denna summan. (handlar man för mindre än denna summan så får man inte nedsatt pris på donkeyn i sig, lite tråkigt då jag inte ville ha tillbehör för 109 euro.
    Hos BP får man mer rabatt ju mer man handlar, så BP blev billigare i slutändan. 

Totalt med mina tillbehör gick det på 10700 kr enligt valutan igår :)
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • JessiWill
    Marilis skrev 2012-08-21 20:46:00 följande:
    Blir man uppringd efter en beställning? När jag mailade och frågade om pris fick jag nog svar inom en halvtimme:) (babyplus)
    Nej det är pramworld som ringer upp.
  • JessiWill
    Mamma Bondesson skrev 2012-08-21 21:07:10 följande:
    Sockerbullen: jag har med fått svar snabbt på mailen. Undrar mest hur lång tid det tar att bli uppringd för att genomföra betalningen. :)
    Du kommer inte bli uppringd så bäst att du kollar mailen istället
  • JessiWill
    Mamma Bondesson skrev 2012-08-21 21:09:50 följande:
    JessiWill: så det är bara PramWorld som ringer upp? Någon som vet hur man genomför betalningen till BP?
    Japp bara PW.
    Jag fick välja betalning nu eller innan leverans, passade på nu iom euron.
    Då skickade han en länk med min order, sedan följde jag betalningen genom länken in på min bank på det gamla vanliga viset.
  • JessiWill
    Nifi skrev 2012-08-24 13:03:54 följande:
    Snabb fråga - jag letar efter en Donkey utan liggdel, d v s med bara två sittdelar. Finns det att köpa nånstansifrån? Här i Sverige går det iaf inte vad det verkar som. Har även letat begagnat, men hittar bara med 1 liggdel & två sittdelar, känns lite onödigt när man inte behöver liggdelen att behöva köpa även den
    1 liggdel och 2 sittdelar ingår till en duo- sälj liggdelen separat annars :)

Andra alternativet är väl en twin med 2 av varje (än mer onödigt)
    Men går säkert att beställa med 2 sitt bara och dra ner priset lite.
  • JessiWill

Nifi: nej det ingår ju som standard, men tänkte om man kunde skippa liggen och reducera priset lite, men går säkert inte.
    Köp hela paketet då och sälj den

• JessiWill
    Man får väl 3 "ställningar"? Eller är jag ute och cyklar? Tungan ute
Svar på tråden Bugaboo Donkey