Inlägg från: JessiWill |Visa alla inlägg
  • JessiWill

Bugaboo Donkey

Härligt med beställning :D
    Jag längtar så till vår med, blir lite tokig snart
    Skall sättas igång efter den 10/9 så lär gå ett par veckor utan vagn, suck

• JessiWill

Hehe samma här, älskar bugaboo! Finns liksom ingen vagn i tankarna!
    Ja det är riktigt svårt, vår lille kille fyller 2 nu i september och tycker om att lunka själv.
    MEN hans mamma tycker inte om en vild 2åring inne på Ica under stresshandling så att kunna spänna fast de små liven är ju nödvändigt ibland :)
    Vi bor även i storstan så även då är det ju läskigt med en liten som springer omkring.

Vi får hoppas att de vill åka med deras småsyskon

• JessiWill
    Marilis skrev 2012-09-04 18:02:41 följande:

Min beställning från Babyplus, om ni är intresserade av priser, jäkla typiskt att det strulat lite med kommunikationen och att euron nu gått upp, förlorat 400 kr än så länge:(

*1 Bugaboo Donkey Duo black                      1339,-
    *1 Bugaboo Donkey breezy sun canopy              69,95

*1 Bugaboo cup holder                                       19,95
    *1 Bugaboo tray                                                 39,95
    *1 Bugaboo bugaboard                                       74,95
    *1 Bugaboo donkey adapter bugaboard              12,95
    *1 Bugaboo footmuff yellow                              109,95
    *1 Bugaboo donkey mono adapter Maxi Cosi     39,95
    *1 Bugaboo organizer                                         39,95
    *1 Maxi cosi Familyfix                                       179,-

*1 Cabriofix black reflection                               119,-
    transport 3 boxes to sweden                               120,-

total                                                                 2164.60

discount                                                             325,60

our offer                                                           1839,-
    Men herregud ökar den så mycket? Eller är det 1339-rabatten för duon?
    Tycker du borde få de pengarna i mer rabatt om nu kommunikationen strulat, säg det till honom så lär han fixa det!
    William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
  • JessiWill
    Marilis skrev 2012-09-04 18:33:53 följande:
    Förstår inte riktigt hur du menar, jag får 325 i rabatt, det är inte bara från deras sida det har strulat, det är jag som har ändrat och hållt på, jag har verkligen försökt att få ett ännu bättre pris, men det är väl ganska ok med €1839 för allt det? Har ej betalat ännu..
    Jo jag vet, men vad betalar du för duon med rabatten? Alltså totalkostnaden flr enbart vagnen.
    Rabatten ökar ju ju mer man handlar.

Ja det är ett bra pris, speciellt om man jämför med Sverige. Bara förvånad hur snabbt det ökar på bara ett par veckor.
    Men BP har bra priser så tveka inte utan betala fort!
  • JessiWill
    Marilis skrev 2012-09-04 18:51:53 följande:
    Bara Donkeyn kostade 1199 med rabatt, men har du beställt för billigare?
    *Ja billigare men inte så jätte mycket, 9800 kr för min.
  • JessiWill
    Marilis skrev 2012-09-04 20:08:00 följande:
    Ja fast det beror ju helt på kursen, det kan man ju inte jämföra, man måste ju jämföra i euro
    Ja men självfallet, jkag omvandlade ju ditt pris med och du betalade 10 064 kr för din duo.
  • JessiWill

Nej jag menar att jag betalade mindre för valutan var lägre då. Euron går ju uppåt och därav dyrare pris på vagnarna.

• JessiWill

Från början var jag ju bara chockad över hur fort det går upp, det jag skrev om tidigare.

• JessiWill

Och därav att jag tycker du skall betala så fort du bara kan, så det inte ökar än mer :)

• JessiWill
    HollyGolightly skrev 2012-09-06 13:45:10 följande:
    Åh, beslutsångest! Idag var vi och testkörde Donkeyn och båda tyckte den kändes toppen! Vi är fortfarande rätt tidigt ute (v13), samtidigt känns det som att valutorna ju är på väg upp och det känns dumt att vänta när vi säkert kan få den såld på Blocket om det i värsta fall skulle hända något med barnen (särskilt om vi säljer den för det pris vi köpte den för och valutorna har stigit sen dess).

Men så måste man ju bestämma sig också! Färger är inga problem, men tillbehör? Vi får tvillingar i mitten på mars, jag är inte så förtjust i utseendet på Bugaboos åkpåsar utan funderar på Elodies även om passformen inte är hundra. Är ju inte ens säker på att åkpåsarna behövs i början om det blir en mild vinter och barnen verkligen väntar till mars med att titta ut. Vi behöver ju däremot två babyskydd (Maxi Cosi, har inte bestämt modell än), adapter och kanske även baser att sätta i bilen. Funderar på att köpa Breeze sun canopy redan nu av ekonomiska skäl (billigare valuta, och kanske lite mängdrabatt), även om den ju funkar att köpa till våren också. 

Men sen? Är det något mer tillbehör ni andra absolut skulle ha köpt till för februari/marsbebisar? Alla tips mottages tacksamt, så jag kan slå till! 
    Elodies sitter bra nu i buggorna, skall med skippa buggans egna åkpåse iår för en ED :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey